Morello skrev:Men då har han ju lärt sig något och det måste ju anses vara något positivt?
Jo precis, jag skrev ju Win-Win-Loss. Inte Win-Loss
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Men då har han ju lärt sig något och det måste ju anses vara något positivt?
phloam skrev:IngOehman skrev:LeifB skrev:Äsch jag bara måste göra en blindtest..
Tänk om jag bara inbillar mig.
Oavsett vilket så finns det saker att lära sig av blindtester.
Jag har gjort många, just på grund av att jag har undrat över så mycket.
Vad resultatet än blir så kan du lära dig något från det, och beroende på
vilket utfallet blir så får du en indikation på i vilken riktning du kan sikta,
om du vill gå vidare i jakten på mera kunskap.
Hör du skillnad så kan du gå vidare med att leta efter orsaken till det, hör
du inte skillnad så har du lärt dig något om suggestionens makt. Win-win!
Ärligt talat så blir det väl snarare Win-Win-Loss eftersom du (LeifB) lär förlora den upplevda fördel som suggestionen gett dig. Det lär bli svårt att få den tillbaka, men valet är ditt..!
LeifB skrev:Usch hemska tanke om jag har fel !!
Nattlorden skrev:Det är ingen som bryr sig över några prestigeförluster här.
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Se'n när då?
Håller du på med sådant trams ännu?
Nattlorden skrev:LeifB skrev:Usch hemska tanke om jag har fel !!
Det är ingen som bryr sig över några prestigeförluster här.
AndreasArvidsson skrev:Nog för att många vill ha rätt, men jag tror(eller hoppas) iaf att de flesta vågar erkänna när de har fel.
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Nog för att många vill ha rätt, men jag tror(eller hoppas) iaf att de flesta vågar erkänna när de har fel.
Jodå, jag fattar. Men jag vidhåller att ödmjukhet om sin egen förmåga att ha fel inte besitts av samtliga.
AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Nog för att många vill ha rätt, men jag tror(eller hoppas) iaf att de flesta vågar erkänna när de har fel.
Jodå, jag fattar. Men jag vidhåller att ödmjukhet om sin egen förmåga att ha fel inte besitts av samtliga.
Det har du nog rätt i.
StefanL skrev:AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Nog för att många vill ha rätt, men jag tror(eller hoppas) iaf att de flesta vågar erkänna när de har fel.
Det har du nog rätt i.
Uppmuntra inte honom!!
AndreasArvidsson skrev:StefanL skrev:AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Nog för att många vill ha rätt, men jag tror(eller hoppas) iaf att de flesta vågar erkänna när de har fel.
Det har du nog rätt i.
Uppmuntra inte honom!!
Gjorde jag fel nu?
phloam skrev:IngOehman skrev:LeifB skrev:Äsch jag bara måste göra en blindtest..
Ärligt talat så blir det väl snarare Win-Win-Loss eftersom du (LeifB) lär förlora den upplevda fördel som suggestionen gett dig. Det lär bli svårt att få den tillbaka, men valet är ditt..!
LeifB skrev:
Ja nu har jag lyssnat rätt länge med de aktuella nätkablarna.
Vill ju inte byta nu när jag tycker det låter bättre än någonsin.
Men jag kan ju ha fel och då borde det låta sämre med de vanliga.
Usch hemska tanke om jag har fel !!
hifikg skrev:LeifB skrev:
Det lustiga är att det inte blir sämre av att byta ner sig, bara bättre av att byta upp sig. Ändå har inte rummet, eller jag, gått upp i limningen av rent och purt välljud. Än.
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Nog för att många vill ha rätt, men jag tror(eller hoppas) iaf att de flesta vågar erkänna när de har fel.
LeifB skrev:phloam skrev:IngOehman skrev:LeifB skrev:Äsch jag bara måste göra en blindtest..
LeifB skrev:hifikg skrev:LeifB skrev:
Det lustiga är att det inte blir sämre av att byta ner sig, bara bättre av att byta upp sig. Ändå har inte rummet, eller jag, gått upp i limningen av rent och purt välljud. Än.
Låter ju lite overkligt, kanske effekten av nätsladden sipprar ut sakta vid bytet..
Nu sjunger Kate Bush här.. Oj hon är på besök. Hounds of dogs är ett fantastisk album.
30Hzbone skrev:LeifB skrev:Nu sjunger Kate Bush här.. Oj hon är på besök. Hounds of dogs är ett fantastisk album.
Hounds of dogs
sprudel skrev:30Hzbone skrev:LeifB skrev:Nu sjunger Kate Bush här.. Oj hon är på besök. Hounds of dogs är ett fantastisk album.
Hounds of dogs
Hounds of Love menar han förstås, men det förstås ju lätt med lite välvilja.
Är det någon som känner till någon bra utgåva av detta album, som alltså inte är re-, sönder-mastrad?
hifikg skrev:LeifB skrev:
IngOehman skrev:Sådant brukar gå över när man testar blindt.
Då försvinner ju förväntanseffekterna.
Vh, iö
Tompa_39 skrev:Jo, fast att det är skillnad mellan rörutgång och transistorutgång är väl ganska vedertaget, eller?
MichaelG skrev:Tompa_39 skrev:Jo, fast att det är skillnad mellan rörutgång och transistorutgång är väl ganska vedertaget, eller?
Det tror jag inte. Det beror nog till stor del på hur utgångarna är konstruerade. Eller om man så vill - det kan lika väl vara skillnad mellan rörutgång och rörutgång och mellan transistorutgång och transistorutgång också.
sprudel skrev:30Hzbone skrev:LeifB skrev:Nu sjunger Kate Bush här.. Oj hon är på besök. Hounds of dogs är ett fantastisk album.
Hounds of dogs
Hounds of Love menar han förstås, men det förstås ju lätt med lite välvilja.
Är det någon som känner till någon bra utgåva av detta album, som alltså inte är re-, sönder-mastrad?
Användare som besöker denna kategori: Mats och 21 gäster