Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Du har inte tänkt på att ge plats för en framtida dubblering av effekttrissorna?
Gastone skrev:Jag vet fortfarande inte var jag ska koppla SHIELD- kablen från trafon, JORD eller NOLL ???
Eftersom den sitter före PSUn så antar jag att den ska sitta i JORD...![]()
Ragnwald skrev:Gastone skrev:Jag vet fortfarande inte var jag ska koppla SHIELD- kablen från trafon, JORD eller NOLL ???
Låter klokt, den torde ju inte ha några andra förbindelser än just skärmkåpan.
Nattlorden skrev:Kul som attan... Briljant med lådan.
Medför bruset någon undersökning, eller är det på så låg nivå att det inte föranleder (jakt på) åtgärd?
Gastone skrev:Ragnwald skrev:Gastone skrev:Jag vet fortfarande inte var jag ska koppla SHIELD- kablen från trafon, JORD eller NOLL ???
Nej, den sitter inte i skärmkåpan! Den sitter i lindningen... mellan primär och sekundärerna...
Ragnwald skrev:Gastone skrev:Ragnwald skrev:Gastone skrev:Jag vet fortfarande inte var jag ska koppla SHIELD- kablen från trafon, JORD eller NOLL ???
Nej, den sitter inte i skärmkåpan! Den sitter i lindningen... mellan primär och sekundärerna...
Fick du inte med något kabelschema?
Shield, översätter jag till skärm och även om den kommer ut ur höljet som en kabel bland andra, är den med största sannolikhet kopplad till kåpan som just skärm.
Men kolla med säljaren/tillverkaren för säkerhets skull.
AndersP skrev:Ett motstånd ger upp och visar noll Ohm?
Gastone skrev:Nå´n som vet om jag kan ersätta sluttrissorna i det här stegetmed:
2SD844 med 2SC5200, och
2SB754 med 2SA1943.
Jag har fortfarande inte kollat om det behövs, men ändå...
IngOehman skrev:Ritualer är ju samma sak som rutiner, fast kul.
Vh, iö
Gastone skrev:Herrarna menar att det ska till lite mer mystik på banan...
Sagt & gjort, jag körde med mitt el-uppvärmda trollspö och bytte trissor enl. ovan, och...
Huga, mycket mera pulver ur högtalarna och mer punch i basen(som or torr & fast) diskanterna är klarare, fast det är trötta 60:talare, förstärkaren verkar vara mer kontrollerad nu, nästan för mycket... jag vill inte säga "tråkig" men nå´t ditåt...
DQ-20 skrev:Gastone skrev:Herrarna menar att det ska till lite mer mystik på banan...
Sagt & gjort, jag körde med mitt el-uppvärmda trollspö och bytte trissor enl. ovan, och...
Huga, mycket mera pulver ur högtalarna och mer punch i basen(som or torr & fast) diskanterna är klarare, fast det är trötta 60:talare, förstärkaren verkar vara mer kontrollerad nu, nästan för mycket... jag vill inte säga "tråkig" men nå´t ditåt...
Nu har jag tittat på databladen för dina nya sluttrissor och de ser ju väldigt bra ut. Det är av den typ som Douglas Self kallar "sustained beta" och har hög Ft. Det där med att ha en beta som är rak i förhållande till strömmen är kanske mindre viktigt i en klass A-förstärkare som ju har konstant ström genom transitorerna, men i alla fall...
/DQ-20
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster