Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-07 13:54

Mayro skrev:Även om du ofta tror du kan allt

Det här är väl ingenting som IÖ påstått? Att han tycker sig ha väldigt god kunskap om hur man bygger bra högtalare (för de som är intresserade av att relativt exakt återge det som fanns på skivan men även de som gillar musik helt enkelt) är väl något som står ganska klart att han är också? :roll:
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
mickhe
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-08-21

Inläggav mickhe » 2005-11-07 13:57

Mayro...måste få kommentera följande som du skrev om IÖ:

"Även om du ofta tror du kan allt så är du endast en till som bygger högtalare.. Inget annat... "

Det tycker jag är taskigt...har ni inte passerat gränsen nu??...vi vet alla att ni två inte kan diskutera med varandra utan att det blir tjafs...så varför fortsätta??

Och i en debatt så ska alla få tycka vad dom vill...och sen ska alla respekteras...

Och Mayro...jag gillar din stajl...du vågar och kan...

Tjing

/Micke

Användarvisningsbild
UrSv
 
Inlägg: 7074
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Linköping

Inläggav UrSv » 2005-11-07 14:05

Dessutom vill jag minnas att det inte var alls länge sedan som IÖ sa att han önskade att han kunde mycket mer.

Mayro, för att nyttja din egen inläggstyp och faktabaserade konstruktioner skulle jag kunna säga:

Hur kommer det sig att du som inte har minsta lilla aning om hur högtalarkonstruktion fungerar, saknar den tekniska kunskapen, och varken har kunskap om eller förståelse för den kunskap IÖ eller Linkwitz besitter kan uttala dig med sådan säkerhet om saker du inte vet något om?

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör
 
Inlägg: 10045
Blev medlem: 2003-08-24
Ort: Södertälje

Inläggav Martin » 2005-11-07 14:09

Mayro: Du bidrar ju till minskad bredd genom dina ständiga utspel och attacker mot LTS mfl. Jag tycker inte det riktigt ser ut som kritik nämligen.

Om jag, som oberoende utomstående betraktare av spektaklet, skulle bedöma vem som har mest bredd av dig eller LTS så tycker jag nog LTS besitter en större bredd som ju faktiskt öppet accepterar olika synsätt och åsikter. Det verkar som att du inte kan acceptera att någon kommit fram till att en DVD-spelare från Pioneer kan besitta goda ljudmässiga prestanda. Är det inte så? I så fall tycker jag det rimmar illa med dina ständiga kommentarer i stil med att "detta synsätt måste vara helt knasigt", "det inser ju vem som helst att..." osv. Det får dig bara att se smal ut själv sas.

Det är iaf så jag ser det.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-07 16:29

så va svansen igång igen o viftade.. :lol:

"Och Vi har inget otalt här Iö.. inget alls.. Men jag anser att om du först startar med att kalla mina ord mellan mig o alexi som påhopp osv.. Sedan skriver att jag enbart försöker "skada" dom diskutioner som försigår.. Då kan jag bli lite spetsig jag med...

Även om du ofta tror du kan allt så är du endast en till som bygger högtalare.. Inget annat... "

Om ni inte är uppmärksamma så kan jag ju sätta in en quote här så fattar även ni kanske.

Angående kunskaper mellan Iö och Mr linkwitz så är det inte JAG som sågar dipoler.. Det är Iö som gör detta.. och i stort allt annat också..

Jag bara säger jag är övertygad inte Iö har något att lära Linkwitz om högtalarkonstruktioner .. Men kanske har jag fel här.. och det är Iö som är en av dom världens mest kända inom högtalarindustrin osv... :)

Ledsen att ni anser att man lite blir den "elaka" så fort man säger nåt om Iö..medans han kan säga vad som helst i stort sätt..om vad o vem som helst..och närsomhelst.. :lol:


LTS kopplingar till tillverkare och firmor får ni ha koll på själva.. :lol:

Användarvisningsbild
mickhe
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-08-21

Inläggav mickhe » 2005-11-07 16:32

Mayro...jag är ingen svans...men jag tycker faktiskt att ömsesidig respekt tillhör vanligt bonnvett...

Och det vet jag att du har...ville bara säga att jag tyckte att den kommentaren var både onödig och elak...varken mer eller mindre...

/Micke

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-07 16:32

Angående moderator så är mitt förslag att Iö blir moderator här. Och menar seriöst.. Då blir forumet mera represetativt med dom medlemmar det har som skriver i alla fall..

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-07 16:37

det var iofs jag som skrev det där med hf.nu?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-07 17:26

mickhe skrev:Mayro...jag är ingen svans...men jag tycker faktiskt att ömsesidig respekt tillhör vanligt bonnvett...

Och det vet jag att du har...ville bara säga att jag tyckte att den kommentaren var både onödig och elak...varken mer eller mindre...

/Micke


riktade mig inte till dig heller direkt... Så inget du behöver tänka på alls...

MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
UrSv
 
Inlägg: 7074
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Linköping

Inläggav UrSv » 2005-11-07 17:33

Mayro skrev:
mickhe skrev:Mayro...jag är ingen svans...men jag tycker faktiskt att ömsesidig respekt tillhör vanligt bonnvett...

Och det vet jag att du har...ville bara säga att jag tyckte att den kommentaren var både onödig och elak...varken mer eller mindre...

/Micke


riktade mig inte till dig heller direkt... Så inget du behöver tänka på alls...

MVH
Tobbe


Mayro, när du hela tiden förolämpar folk och skriver otrevliga inlägg utan vettigt innehåll där enda syftet är att provocera och vara oförskämd känner sig många utsatta. Ett par otrevliga påhopp blandat med allmänt svammel gör ingen glad.

Ett exempel är "Om ni inte är uppmärksamma så kan jag ju sätta in en quote här så fattar även ni kanske. ". Det framgår med icke önskvärd tydlighet att de flesta här har fattat men att det totalt har gått dig förbi vad du själv skrivit.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör
 
Inlägg: 10045
Blev medlem: 2003-08-24
Ort: Södertälje

Inläggav Martin » 2005-11-07 17:51

Mayro skrev:
mickhe skrev:Mayro...jag är ingen svans...men jag tycker faktiskt att ömsesidig respekt tillhör vanligt bonnvett...

Och det vet jag att du har...ville bara säga att jag tyckte att den kommentaren var både onödig och elak...varken mer eller mindre...

/Micke


riktade mig inte till dig heller direkt... Så inget du behöver tänka på alls...

MVH
Tobbe
Vilka är det riktat mot då? Är det alla som råkar tycka att din "kritik" mot LTS är obefogad, skapar dålig stämning (+ gör forumet smalare faktiskt) och är totalt onödig? Är det inte bättre att du säger vilka du pratar om istället för att säga "svansen" osv, det skapar ju bara dålig stämning och gör ingen glad.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-07 18:34

Vad som inte gör ngn glad är att det munhuggs ganska i onödan, och helt utanför topic. Har ni synpunkter på LTS, så har de ett suveränt forum där det är fritt för alla, även ickemedlemmar, att framföra sina åsikter. Här så vill jag allt be er att släppa allt groll (jag kommer att sakna det allra minst), ikläda eder i ert soligaste sinne och komma igen som gladare människor utan agg.

Alltså:

- Tillbaka till ämnet
- Släpp skitsnacket.
- Soligt sinne

Tack.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-07 19:32

Mayro skrev:

Om jag anser det finns mer saker där ute att debatera än dina högtalare. nad o pioneer osv så har du rätt...

Det finns faktiskt massor med skoj saker om man går ut o kikar..


Tyvärr så försökte jag här skapa en konstruktiv debatt om moderatorernas roll o ansvar i att skapa förutsättningar för bredd..

Tyvärr är man neröstad av medlemmarna. Domsamma som gör att bredd ej kan tillföras..

Varför ens försöka då intresset är i stort noll?

Du Iö är ju inte direkt bidragande till bredd heller via dina rätt ofta sågande inlägg om teknik .. ljudtyp..o en massa saker. tvärtom så bidrar du ofta till att via dina "kvävande" inlägg där du utrycker mantrat om LTS o dina supermetoder att göra osv som rent vetenskapliga..

Du sågar Dipoler tex.. Skulle va rätt skoj att se dig o mr linkwitz i en debatt i ämnet.. Tror du fick dig en "svettig åktur" då du skulle starta kritiken.
tror ärligt inte du har så mycket att lära den mannen faktiskt..

Läste lite moltar i helgen... Såg lite av LTS inlägg om denna mr linkwitz där ni snackar om en USA tidning som är som era moltar..

Där hade linkwitz skrivit i..Och inom parates stog lite som jag uppfattade som rätt konstiga ord... :lol:

Så Iö.. Jag är inte elak eller otrevlig.. Men du samt rätt många i LTS ledning har tagit er rätt många ord av "kvävande typ" i era munnar rätt ofta...

Och att ni inte skapar bredd är ju inte direkt svårt att se...

Och Vi har inget otalt här Iö.. inget alls.. Men jag anser att om du först startar med att kalla mina ord mellan mig o alexi som påhopp osv.. Sedan skriver att jag enbart försöker "skada" dom diskutioner som försigår.. Då kan jag bli lite spetsig jag med...

Även om du ofta tror du kan allt så är du endast en till som bygger högtalare.. Inget annat...

punkt.

No hard feelings Mayro. Jag är van vid ditt sätt att uttrycka dig, liksom dina vidlyftiga spekultioner, så jag tar inte illa upp. :wink:

Vill dock ånyo påminna dig om möjligheten att, istället för att bara klaga på andra och på moderatorerna, SJÄLV SKRIVA DE INLÄGG SOM DU TYCKER SAKNAS.

Jag tror alla skulle tycka att det vore intressant om du ville föregå med gott exempel och sluta klaga på andras oförmåga att skapa det du vill ha, utan skapa det själv istället!

Du vet ju bättre än någon annan vad det är du saknar och vill se mer av. Jag är nyfiken på dessa inlägg (fria från klagomål) och ser fram emot dem!

Jag tror dessutom att det skulle vara en mycket bättre väg att visa vad du saknar. Som det är nu så vet alla vad du inte tycker om, men få vet nog vad du vill se för sorts inlägg, så gör dem och visa!


Vänligaste hälsningar, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Inläggav RogerGustavsson » 2005-11-08 08:38

När det gäller Siegfried Linkwitz och Ingvar Öhman, ser jag inte dessa herrar som några motpoler. Snarare har de väl en rätt gemensam syn på audioteknik. Korsmatning för hörlurar, djupt faktiskt kunnande i det mesta som rör ämnet och en tro på att det mesta går att förklara om man undersöker saker och ting metodiskt. Ingen övertro på "audiofilprylar" från dessa herrar.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-08 12:08

Vad som inte gör ngn glad är att det munhuggs ganska i onödan, och helt utanför topic. Har ni synpunkter på LTS, så har de ett suveränt forum där det är fritt för alla, även ickemedlemmar, att framföra sina åsikter. Här så vill jag allt be er att släppa allt groll (jag kommer att sakna det allra minst), ikläda eder i ert soligaste sinne och komma igen som gladare människor utan agg.

Alltså:

- Tillbaka till ämnet
- Släpp skitsnacket.
- Soligt sinne

Tack.



(PS. Bytte färg, en del medlemmar kanske har svårt att se vissa färger)
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-11-08 12:43

Vee-Eight skrev:(PS. Bytte färg, en del medlemmar kanske har svårt att se vissa färger)


Testa någon av de färger som inte är vanligast att folk inte ser nästa gång ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-08 14:07

Var är min älskade atombomb :( Var är min lilla älskling :(
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
lasselite
 
Inlägg: 1436
Blev medlem: 2004-01-17
Ort: början till slut

Inläggav lasselite » 2005-11-08 15:11

Om man låser vinner trollet. Om man slutar mata trollet, dör det en ensam död...
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-08 15:22

lasselite skrev:Om man låser vinner trollet. Om man slutar mata trollet, dör det en ensam död...


Så du är trollet?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-08 17:09

Eftersom man totalt skiter i vad man som moddis/admin skriver så kan det heller inte skada att man skriver det en gång till: tillbaka till ämnet, eller så startar man en tråd som passar ens tangentbordsdiarré bättre. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-08 17:22

Jag tror att Martin skulle bli en bra moderator. Om det ska vara särskilt ansvar på samma sätt som Slarten tror jag han skulle vara perfekt för diy-delen.

pingvinlakrits tror jag också skulle göra bra ifrån sig som moderator.
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-08 20:31

Instämmer med dawen.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-08 20:49

äntligen är vi överens om nåt fbk :D

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-09 10:30

Jag föreslår fbk :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör
 
Inlägg: 2721
Blev medlem: 2003-03-18
Ort: Åhus

Inläggav Ranefjord » 2005-11-09 13:08

Jag håller med mats.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2005-11-09 13:42

Jag håller definitivt inte med Mats! 8)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-09 15:04

Rydberg skrev:Jag håller definitivt inte med Mats! 8)


Undrar varför :lol:

Nej fbk är bra som en motpol, eftersom jag är rädd att ltsgänget skall ta över. Det finnns ju redan ett ltsforum.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör
 
Inlägg: 10045
Blev medlem: 2003-08-24
Ort: Södertälje

Inläggav Martin » 2005-11-09 15:08

Tack för förtroendet. :) Nog läser man här varje dag mm. Brukar iofs inte hänga på IRC. Finns det någon bra gratis klient?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-09 15:17

mIRC är ganska gratis i 30 dagar. Tror med lite pillande så går det säkert att åtgärda det till det bättre. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör
 
Inlägg: 10045
Blev medlem: 2003-08-24
Ort: Södertälje

Inläggav Martin » 2005-11-09 15:19

Vee-Eight skrev:mIRC är ganska gratis i 30 dagar. Tror med lite pillande så går det säkert att åtgärda det till det bättre. :wink:
Ska kolla upp saken när jag kommer hem.

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster