Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Den är kanske så liten att formen spelar mindre roll?
Fjonkalicious skrev:Nattlorden skrev:Den är kanske så liten att formen spelar mindre roll?
5x2x1 tum.
Nattlorden skrev:Fjonkalicious skrev:Nattlorden skrev:Den är kanske så liten att formen spelar mindre roll?
5x2x1 tum.
Borde kanske kunna gå ned i tumstocks/skruvmejselfickan då?
Zzombie skrev:Ge en till Mona Sahlin...
TCM skrev:https://www.kickstarter.com/projects/1003614822/ponomusic-where-your-soul-rediscovers-music?ref=live
Bill50x skrev:Jag ser inga fickor alls...
/ B
TCM skrev:https://www.kickstarter.com/projects/1003614822/ponomusic-where-your-soul-rediscovers-music?ref=live
sebatlh skrev:Näääää, inte mera skitsnack om högupplösta format. Ska det aldrig ta slut?
Bill50x skrev:sebatlh skrev:Näääää, inte mera skitsnack om högupplösta format. Ska det aldrig ta slut?
Vari ligger problemet? De allra flesta som lyssnar på musik är helt nöjda med att lyssna på 128k genom mobiltelefonens inbyggda högtalare... Men för oss som uppskattar "högupplöst ljud" räcker inte det. Må vara att 16/44 är fullt tillräckligt (idag eller för evigt) men åtminstone jag har gärna lite säkerhetsmarginal också. Speciellt som det inte kostar något.
Varför strävar man efter lägre dist i slutsteg när de redan anses ha lägre disk än vad en mänsklig varelse kan detektera?
/ B
Bill50x skrev:sebatlh skrev:Näääää, inte mera skitsnack om högupplösta format. Ska det aldrig ta slut?
Vari ligger problemet? De allra flesta som lyssnar på musik är helt nöjda med att lyssna på 128k genom mobiltelefonens inbyggda högtalare... Men för oss som uppskattar "högupplöst ljud" räcker inte det. Må vara att 16/44 är fullt tillräckligt (idag eller för evigt) men åtminstone jag har gärna lite säkerhetsmarginal också. Speciellt som det inte kostar något.
Varför strävar man efter lägre dist i slutsteg när de redan anses ha lägre disk än vad en mänsklig varelse kan detektera?
/ B
sprudel skrev:Lägg mindre fokus på formatet, det kan väl knappast bli sämre med CD-kvalitet, eller högre än med mp3.
Det viktiga är ju att mastern ska behandlas väl och inte massakreras.
sebatlh skrev:Bill50x skrev:sebatlh skrev:Näääää, inte mera skitsnack om högupplösta format. Ska det aldrig ta slut?
Såg du klippet på kickstartersidan?
De lyssnar i en bil och "det är helt underbart".
Men hoppa gärna till 6.40 då kör de lite analogier om simma under vatten och olika ljudformat.
Frågan är vad de gjort för att få alla musiker att "höra skillnad". Nivåskillnader eller ren placebo bara? Jag menar, de tycker till och med att 96/24 inte duger.
icko skrev:Vad är det som är så dåligt att Neil Young kommer att försöka öppna en musikaffär för FLAC filer? Kanske blir det mer fokus på inspelningskvalite i allmänhet. Blir det inte det så har ju ingen skada skedd. Negativiteten bland vissa här är löjeväckande.