Kronkan skrev:Ragnwald skrev:Kör själv med Grumme Hav och diskborste och med gott resultat.
Vissa vinyl, inköpta på Röda korset, Katthemmet etc, kräver noggrannare rengöring.
Jo Rangwald!
Jag gör ett samlat svar på dina olika inlägg![]()
Det handlar om man väljer att göra en subjektiv värdering eller en objektivt och kanske transparant val.
Ur ett subjektivt perspektiv ger diskning med borste och diskmedel inget mervärde även om det så att säga blir objektivt lika rent.
Vinyldiskmaskinen gör att musiken som distraktion försvinner några minuter. Under denna tid så går jag ut och sätter på en kopp kaffe. Slänger in tvätten i torktumlaren, besöker toaletten och annat småplock. Lätt som en plätt så får jag något gjort. Ger mervärde. Ibland till och med kan jag göra något Popsnöret värdesätter. I undantagsfall alltså. Men ibland blir det tvärtom. Varför sölar du så kan ju kommentaren också bli
.
Att tvätta en skiva för hand är fantastiskt meditativt. Och man får se resultatet omedelbart. Eller höra. CCS first album blev som ny då allt gammalt damm och annan smuts försvann ur spåren. Vinyl forever.