Såklart ville man visa anläggningen från sin bästa sida, så jag drog på lite

Vi körde två potenta ljudspår(enligt mig i alla fall), var av den ena var slutfighten i The Incredible Hulk. Jag hade skruvat upp volymen på recievern 5db mer än vad jag själv kör som max när jag ser film. Tyvärr mätte jag inte med någon decibelmätare men det går att göra det om det skulle krävas. Det man kan säga är väl att det är högt, men jaja skit samma.
Helt plötsligt så stänger min Denon 2808 av sig, mitt under det mest bombastiska scenerna, och börjar blinka rött. Alltså har väl någon form av skyddskrets slagit in.
Men nu till det som förbryllar mig lite, jag gick fram och kände på recievern och den kändes inte speciellt varm. Upplevde den att vara lite varmare än kroppstemperatur kanske. Sen driver min Denon 2808 bara fyra stycken mupps, alltså surrounder som är delade vid 120hz. Är det inte lite konstigt att skyddskretsarna slår ut av att driva endast fyra mupps? Frontarna drivs av separat slutsteg via preout.
Vad säger kunskapsbanken, är det bara att köpa en annan reciever om man vill spela så högt som jag gjorde, alternativt hänga på ett slutsteg även för surroundkanalerna? Eller är finns det någon annan lösning? Vad är "felet"?