Moderator: Redaktörer
dassvid skrev:Jag har en gammal priboi stärkare som jag köpte relativt billigt. Är väldigt nöjd med hur den låter (utgår från mina egna ramar) men transformatorn brummar hiskeligt mycket. Enda sättet att få den tyst är att skruva ned bias-inställningen i botten men då låter ljudet inge vidare.... Kan detta lösas med en full uppsättning nya rör eller är transformatorn slut?
dassvid skrev:Det är nät-transformatorn. Jag köpte ett nätfiltet modell billigt för att se om det var problemet, men det hjälpte inte. jo jag äger ett par multimetrar, frågan är om jag vågar mäta på transformatorn? :-/
Jag får väl ta och skicka efter ett packe med samtliga rör från Ryssland och hoppas på det bästa!
soundbrigade skrev:Kan ju vara så, men vi har väl 230V (som om det var någon större skillnad). Å andra sidan är trafarna i Pribojmonstret kraftigt överdimensionerade.
soundbrigade skrev:Jag byggde ju om min KRAFTIGT, så hurdana kopplingskondensatorer som satt i vet jag inte. Tror inte Starodubtsev som står bakom konstruktionen var så urbota dum att han slängde in billiga papperskondingar.
En annan grej att kolla är filterkondingarna - de kan ha torkat och gett upp.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster