Moderator: Redaktörer
joakimfors skrev:Mjo, krävs nog lite extremare musik och ljudnivåer för att man ska få membranen att röra på sig nämnvärt.
Inspelningstiden på mina var rejält lång. Tog säkert ett halvår innan de började släppa. Dock inte så aktiv användning av dom under den tiden då vi bytte bostad och annat satte stopp för lyssnandet.
Vet inte om jag kan säga varken bu eller bä om diskanten, den levererar det den ska utan några större märkvärdigheter. Någon annan som upplevt lite fler system få komma förbi och provlyssna och ge utlåtande.Vad det gäller ljudtrycksresurser så är det tillräckligt för mitt vardagsrum (~40 m²) i alla fall.
Johannes skrev:Jasså. Jag fatta det som om dom arbeta ihop. Annars spelar ju dess Xmax mindre roll
joakimfors skrev:DVD-ai:
Visst går det att komma och provlyssna även om de står i lite suboptimal miljö för tillfället då lillkillen här hemma måste få krypa runt.![]()
Johannes:
Ptja, nöjd blir man kanske aldrig men Troels själv verkar ju gilla sina fortfarande trots att han har byggt betydligt mer påkostade monster efter att han konstruerat DTQWT.
bakerman22 skrev:Johannes skrev:Jasså. Jag fatta det som om dom arbeta ihop. Annars spelar ju dess Xmax mindre roll
Dom arbetar ihop ja, men du har ju två tior som tar hand om djupbasen. Åttan spelar bara den övre basen och mellanregistret.
Då krävs inga mängder med slaglängd. Det lär vara konstruerat så det funkar bra ihop. Åttan lär inte begränsa.
Det är ju under förutsättning att du ska spela dom fullregister då. Nu har jag inte läst var den interna delningen ligger, men om du har tänkt dela dom mot baslådor finns det förmodligen bättre burkar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster