Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Jag är ju också väldigt svag för bs60, även om jag ju vet att basstöd är en udda fågel.
Och nackdelarna är ju uppenbara - det finns en gräns för mycket mycket ljudeffekt man kan alstra. 4-5 gånger
mera än vad huvudhögtalarna själva kan skapa, kan man nå genom att komplettera med bs60, men sen är det
stopp.
Basmodulsystem har ingen sådan gräns, det går för praktiskt bruk att skapa hur mycket som helst.
Men för mig så är pi60s + bs60 så det räcker och blir över. Men säkert inte för alla.
Vh, iö
BAMBAM skrev:Jag läste denna tråd för någon dag sedan och efter en diskussion om bas till Filmtittande med grabben som skall flytta till eget boende (lägenhet) och ta med sig sina PiP slogs jag av en tanke.
Kan BS60 / Profundus X-2 vara nått att ha tillsammans med PiP?
Grabben kommer ju, även om det förhoppningsvis dröjer, så småningom att ärva ett par Pi-60 som kanske blir glada av att träffa ett par BS60 i framtiden?
Är det överhuvudtaget en vettig tanke att koppla BS60 till Pip?
Eller skall jag nöja mig med att rekommendera att köra Pip och ProfX-2 ?
Han vill ha möjlighet till rejält med bas men den skall var lämplig för musik och inte bara Film muller.![]()
Bosse Sandholm
Fostex skrev:Jag har hört iP med bs60, och tycker att detta lät mycket bra. Det inför säkert massvis av fel, men jag kan inte klaga på den setupen trots det. Testa vetja!
Kanske blir det lite kämpigare för slutsteget i och för sig, ligger inte iP/piP på runt 5 ohm?
gekados skrev:Hej.
Går det att koppla in kontrollboxen till bs60 mellan källa och förstärkare, om inte man har delat för- o slutsteg?
Mvh,
Lars
gekados skrev:Perfekt. Allt kör via min dac, så det finns endast en källa.
Tack för snabb respons !!
gekados skrev:Har precist pratat med Ingvar.
Faktiskt är det bättra att ha boxen mellan källa och förstärkare, då det är fullt signal innan volymkontrollen.
IngOehman skrev:Nackdelen med att ha ett elektroniskt delningsfilter före volymkontrollen är förstås att man då behöver ha flera volymkontroller (signalen delas ju) och då kan man få nya fel på grund av otillräcklig precision i trackingen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster