IngOehman skrev:DVD-ai skrev:Om du ska koppla som David föreslår så ska du ha tjockare kablar än standard rekommentationen till Ino's högtalare för respektive längd.
Jag kopplade så som David föreslog, hängde bara på bs60 på pi60s och det blev aldrig riktigt "rätt" något lät inte som det borde... en "trötthet" i ljudet upplevde jag det som, basen var liksom väldigt "lam".
Jag testade att koppla kablarna direkt till slutsteget, sedan var det problemet som bortblåst

Det är riktigt. Om man drar en kabel till varje högtalare (3 meter) så är det lagom om de är 1,5 mm^2.
Om man daisy-chain-kopplar så bör den gemensamma kabeln (säg 2,5 meter lång) vara på 2,5 mm^2. Sista snutten till bs60 behöver inte vara tjockare om den är rimligt kort, och det blir den ju alltid eftersom bs60 skall stå nära huvudhögtalaren.
Vh, iö
Tror mina nuvarande är ca 2,5m och 0,75mm eller 1mm och det borde ju rimma någorlunda väl med det som står i manifestet.
Ideallängd/Area
1m = 0,4mm^2
4m = 1,5mm^2
Så borde väll ideallängen för 0,75-1mm^2 ligga närmare 2,5 ?!
annars kan jag skaffa lite grövre kabel (1,5mm) för det har jag liggande i lådan
Men jag älskar tunna kablar, så smidigt och syns knappt... grova snokar är inget för mig !