Empire aktiva rörförstärkta datorhögtalare.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
LypsylateX
Lomhörd

Empire aktiva rörförstärkta datorhögtalare.

Inläggav LypsylateX » 2005-11-20 23:04

Hej,

en kamrat har bett mig höra mig för huruvida någon har några intryck av Empire M20 2.0, aktiva högtalare med inbyggda rörförstärkare för inte särskilt många kronor...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310778&cks=SWO
Skulle du vilja se ut dummare än vad du är, eller vara dummare än du ser ut?

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2005-11-21 01:25

Spontant låter det väl som en vansinnesidé att ha rörförstärkning inbyggd i högtalare. Brukar inte rör vara ganska känsliga för vibrationer?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-21 09:53

Iaf i andra fall än när man lirar elgitarr...
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-11-21 10:15

Det verkar lite suspekt att högtalarna väger 11 kg bara (per styck?), ett hyfsat monoblock med rör brukar väga 8-10 kg (2 transformatorer bl.a.
Nu ska man inte stirra sig blint på siffror och vikter. Det finns ju en chans att det är alldeles utmärkta högtalare.
Jag skulle dock fundera en eller två gånger innan köpet, inte minst eftersom man blir då bunden till lösningen, det går inte att byta enbart högtalare eller förstärkare enbart.
Det låga priset (per styck?) kan anföras som argument att ett ev byte inte blir så smärtsam. Men >7000 är inte fickpengar för de flesta, eller?
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Återgå till Köpråd