Moderator: Redaktörer
Kronkan skrev:Harryup skrev:Nu tänker jag märka ord men tycker det tillhör om man skall vara objektiv.
Golvet har förmodligen en stor strålande yta kan jag gå med på. Helt och hållet beroende på golvets konstruktion.
Misstänker att ett golv av svajig parkett beter sig olika mot ett gjort av asfalt, jord, urberg eller flogiston.
Jag gillar inte att man ser golv som "golvet".
I övrigt har jag ingen avvikande åsikt.
Mvh/Harryup
Om golvet är stabilare så blir påverkan på själva lådan större. Alltså kraften där foten (hård) möter lådan blir ju större. Alltså mera resonanser i lådan.
Kronkan skrev:... Nattlordens "tumregel" om att ett förhållande på 1:1000 är eftersträvansvärt...
Svante skrev:Kronkan skrev:... Nattlordens "tumregel" om att ett förhållande på 1:1000 är eftersträvansvärt...
Jag tror det är Ingvars tumregel, faktiskt.
Svante skrev:Kronkan skrev:... Nattlordens "tumregel" om att ett förhållande på 1:1000 är eftersträvansvärt...
Johannes skrev:Fel av mej 180kg
Johannes skrev:Verkar som konen väger nästan 90gram vilket låter lite lite?
Men då pratat vi om 180gram totalt rörlig massa .
Skall väga subben
Men då borde subbasen vägen 80kg ?
Johannes skrev:Men jag undrar då om jag skall köra en mjukare variant p.g.a att rörelserna är ned och uppåt riktade samt rejäla.
Nattlorden skrev:Johannes skrev:Men jag undrar då om jag skall köra en mjukare variant p.g.a att rörelserna är ned och uppåt riktade samt rejäla.
Du skall ringa eller skriva till Sonic Design och ställa frågan till dem.
Nattlorden skrev:Jag tänkte mer på att det kanske skiljer i dimensioneringen mellan horizontella och vertikala rörelseriktningar. Men framför allt att han får ett definitivt svar framför spekulationer.
Johannes skrev:Men p-p 18mm noooop spider känns alldeles för liten. Plus att det inte går att trycka ens förhand så mkt
Svante skrev:Johannes skrev:Men p-p 18mm noooop spider känns alldeles för liten. Plus att det inte går att trycka ens förhand så mkt
Nej, du kan förstås bara trycka 9 mm då innan du når Xmax.
Johannes skrev:Xmax är one way p-p är det dubbla alltså ändlägena
Svante skrev:Svante skrev:(Sedan finns det ett mekaniskt xmax som är längre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster