Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Ber om ursäkt för att formuleringarna uppfattats som nedlåtande. Det var inte min avsikt.
Strmbrg skrev:Alltså, lite oavsett testteknik och sådant: Jag är egentligen bara intresserad av PÅTAGLIGA förbättringar.
Sådana skillnader som man måste ANSTRÄNGA sig för att uppfatta - och kanske ändå inte blir riktigt klok på - ser jag mer som syftande till att testa sig själv och sin anläggning, än att komma någonvart i musiklyssnings-befrämjande riktning.
Strmbrg skrev:Beror ju på om de leder åt samma håll kanske.
Magnuz skrev:Jag brukar tycka det är lättast med diskantrika slagverksljud typ hihat och andra cymbaler. Särskilt öppen hihat brukar obarmhärtigt avslöja låg bitrate. Det blir någon sorts svävande ljud.
RogerGustavsson skrev:Wimp kan köras på flera uppspelare samtidigt, Spotify slår bakut direkt om annan vill lyssna via annan apparat.
Rednaxela skrev:Fem av fem. Tyckte det var förhållandevis lätt att urskilja när man lyssnade kritiskt. Men hundra kronor extra i månaden är inte värt det, tror jag. Provar nu 30 dagar gratis, får se om det är värt till vanlig lyssning. Med dagens bandbred tycker jag att alla musikstreamingtjänster borde vara lossless, och inget man behöver pröjsa extra för.
RogerGustavsson skrev:... En egenhet är att Wimp svarar betydligt långsammare på kommandon än Spotify.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster