Moderator: Redaktörer
roggaro skrev:kommer man långt ut på landet så får jag en dovhetskänsla och fötterna rör sig liksom ovanpå marken när jag promenerar...
kan det komma sig ifrån att luft och ljud inte finns? iaf. dålig luft
roggaro skrev:kommer man långt ut på landet så får jag en dovhetskänsla och fötterna rör sig liksom ovanpå marken när jag promenerar...
Perfector skrev:roggaro skrev:kommer man långt ut på landet så får jag en dovhetskänsla och fötterna rör sig liksom ovanpå marken när jag promenerar...
Vi kan ju skylla på Harp som finns i USA och som folk påstår skickar ner jordvågor i marken som känns överallt
Nattlorden skrev:Åh ja! Det finns massor av saker som man inte hör (så man kan sätta fingret på det) men som stör. Det enda egentliga sättet man märker det är när man byter till något bättre och man inte kan beskriva hur, men det ändå är solklart att det blivit mer naturligt ( skulle naturligtvis behöva statistiskt säkerställas blint! ).
Jag brukar säga att det man märker är att hjärnan har mindre jobb att stuva om ljudet till det vi tror oss höra när distnivåerna är lägre, så det blir mer processorkraft över att njuta.
roggaro skrev:Nattlorden skrev:Åh ja! Det finns massor av saker som man inte hör (så man kan sätta fingret på det) men som stör. Det enda egentliga sättet man märker det är när man byter till något bättre och man inte kan beskriva hur, men det ändå är solklart att det blivit mer naturligt ( skulle naturligtvis behöva statistiskt säkerställas blint! ).
Jag brukar säga att det man märker är att hjärnan har mindre jobb att stuva om ljudet till det vi tror oss höra när distnivåerna är lägre, så det blir mer processorkraft över att njuta.
skippa benämningen processorkraft så... nä men det är en bra förklaring
roggaro skrev:Perfector skrev:roggaro skrev:kommer man långt ut på landet så får jag en dovhetskänsla och fötterna rör sig liksom ovanpå marken när jag promenerar...
Vi kan ju skylla på Harp som finns i USA och som folk påstår skickar ner jordvågor i marken som känns överallt
isses har du svar på allt, men va e de då? nån indiansk folkstam månde
Nattlorden skrev:Syftas det på HAARP måntro?
Perfector skrev:Nattlorden skrev:Syftas det på HAARP måntro?
Tack för rättstavningen magistern
Xiro skrev:Jag tenderar att tro att det är de fel/rätt jag verkligen upplever påtagligt som avgör mest. I mitt system upplever jag väldigt klart ljud, detaljerat och upplöst, mycket rumsklanger och "texturer", så jag tror inte där är så mycket dist. Klangen är hyfsat varm oftast, men midbasen kan kännas liite klen, och en del mellanregister liite hett. Just dessa saker som jag upplever som "avvikelser" från önskad klangblans tror jag är det som ger mig mest lyssningströtthet. Tänker slänga in mer matta i rummet, och kanske något som diffuserar - jag gissar att det kan hjälpa.
Noak skrev:Intressant fråga! Jag har själv alltid haft uppfattningen att uppfattningen (och upplevelsen) av musiken förbättras om man stänger av all belysning i rummet. Allra bäst är om det är helt mörkt (kvällstid så här års) och man fimpar alla lampor som kan vara igång i vardagsrumet eller angränsande rum. Det lustiga är att jag tycker att det gör en skillnad även om man har ögonen stängda, vilket är lite mysko.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster