ecotec-online.se

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Lasse-

ecotec-online.se

Inläggav Lasse- » 2015-01-21 23:16

Hej jag har köpt en del olika saker ifrån ecotec i Motala men inga högtalarelement nu har jag funderat på om
man bygga ihop något vettigt av högtalarelemenen som dom säljer men det finns inga vettiga parametrar
på dom på websidan så jag vet inte.

mvh Lasse-

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: ecotec-online.se

Inläggav PerStromgren » 2015-01-21 23:42

Det verkar vettigare att köpa från t.ex. Hifikit i stället. Där får du åminstone ts-parametrar.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2015-01-21 23:46

De enda som skulle kunna vara seriöst intressant är väl de små Nokiadiskanterna längst ner på sidan. För 32 kr/st skulle man ju kunna testa en diskant-Array liknande Carlsson's 80-talare, utan att riskera en förmögenhet. De övriga verkar väl mest vara junk.

Lasse-

Inläggav Lasse- » 2015-01-22 00:13

Hej igen och tack för svar , jag har en gammal Radiola 30 tals radio som är trasig men trälådan är fin.
På framsidan ska det sitta ett högtalarelement med guldbaffel men nu sitter det en bit tyg där iställlet
och innuti lådan på bakstycket så sitter det ett större högtalarelement med någon slags fältlindning.

Så nu funderar jag på att ta bort den trasiga rörelektroniken innuti och stoppa dit ett bredbandselement innuti
på fronten på en plywoodskiva och stoppa in en förstärkare av något slag.Jag funderade på en AD9710
men jag vet inte om det är ett bra eller dåligt val.Det finns kanske andra bredbandselement att välja på .

Men lådan blir inte sluten utan lite öppen här och var på sidorna.

mvh Lasse-

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2015-01-24 16:50

Ska du bara stoppa i något som "låter" kan du väl köpa vad som helst. Kolla också eluxon.se, där du hittar billiga element från Monacor.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Lasse-

Inläggav Lasse- » 2015-01-24 20:37

Hej och tack för tipset med Eluxon jag kikade lite nyss på hemsidan och jag såg att det fanns några fina 8tums
bredbandselement och det fanns ett på 10 W effekt och det skulle kunna passa till ett slutsteg med EL84 efter
någon Lodström ritning med slutröret.

mvh Lasse-

Återgå till DIY-forum