Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Enda kommentaren är att lådvolymen ser sunt tilltagen ut i förhållande till storleken på elementet
DVD-ai skrev:"För att jag kan"![]()
Skämt å sido: lådan ser inte ut att vara "kompromissad med volymen" på, i förhållande till många tillverkare som vill pressa ner lådvolymerna i förhållande till elementets luftförflyttning med disst som följd.
Detta kan man uttala sig om, utan att veta om volymen är helt RÄTT eller inte för just DETTA elementet (men det får man ju hoppas att dom använder ett lämpligt element), men dom har i alla fall valt en lådvolym som ser sund ut i förhållande till storleken på elementet för att hålla ljudtrycket i lådan på en bra nivå.
Hade lådan varit mycket mindre så hade man kunnat säga att lådan ser för liten ut, av samma orsak !
Alltså, lite mellan tummen och pekfingret och helt fokuserat på just detta med dissten som följd av för liten lådvolym.
Fjonkalicious skrev: Mellan tummen och pekfingret blir din ursprungliga kommentar helt onödig.
Fjonkalicious skrev:DVD-ai skrev:"För att jag kan"![]()
Skämt å sido: lådan ser inte ut att vara "kompromissad med volymen" på, i förhållande till många tillverkare som vill pressa ner lådvolymerna i förhållande till elementets luftförflyttning med disst som följd.
Detta kan man uttala sig om, utan att veta om volymen är helt RÄTT eller inte för just DETTA elementet (men det får man ju hoppas att dom använder ett lämpligt element), men dom har i alla fall valt en lådvolym som ser sund ut i förhållande till storleken på elementet för att hålla ljudtrycket i lådan på en bra nivå.
Hade lådan varit mycket mindre så hade man kunnat säga att lådan ser för liten ut, av samma orsak !
Alltså, lite mellan tummen och pekfingret och helt fokuserat på just detta med dissten som följd av för liten lådvolym.
Hur många högtalare har konstruerat och byggt?
Det är väldigt stora gissningar, utan att veta elementets parametrar. Mellan tummen och pekfingret blir din ursprungliga kommentar helt onödig.
Fjonkalicious skrev:DVD-ai skrev:"För att jag kan"![]()
Hur många högtalare har konstruerat och byggt?
Det är väldigt stora gissningar, utan att veta elementets parametrar. Mellan tummen och pekfingret blir din ursprungliga kommentar helt onödig.
DVD-ai skrev:Nej, du förstår alltså inte min kommentar och jag väljer att inte bry mig då jag är ointresserad
BPM skrev:Fjonkalicious skrev: Mellan tummen och pekfingret blir din ursprungliga kommentar helt onödig.
Jag kan nog tycka att en kommentar som mellan tummen och pekfingret bara anser att en annan kommentar är onödig är rätt...onödig..![]()
Jag är med på vad David menar. Trenden idag är ju så små lådor som möjligt, och där man EQ:ar ner tonkurvan på bekostnad av SPL och dist. Bilden visar såklart inte att man använt en optimal lådvolym för det aktuella elementet men man kan nog sluta sig till att de använt en annan väg än den ovan nämnda gängse.
Elementet ser ut som CSS Trio8, http://byggdinbas.jetshopfree.se/css-tr ... c-154.aspx
Om så är fallet ser lådan verkligen inte för liten ut i alla fall, sett till elementets parametrar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster