Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Alltså, just nu sitter jag på ett hotellrum och tittar på Simpsons. TV-bilden tycker jag är bra. Ljudet tycker jag är lite dovt.
Det lyckades jag tycka utan jämförelse med annan bild och annat ljud.
Programmet tycker jag är ganska tråkigt.
BORIS skrev:Strmbrg skrev:Alltså, just nu sitter jag på ett hotellrum och tittar på Simpsons. TV-bilden tycker jag är bra. Ljudet tycker jag är lite dovt.
Jaså, det tror du?
Strmbrg skrev:Alltså, just nu sitter jag på ett hotellrum och tittar på Simpsons.
1.) TV-bilden tycker jag är bra.
2.) Ljudet tycker jag är lite dovt.
Strmbrg skrev:BORIS skrev:Strmbrg skrev:Alltså, just nu sitter jag på ett hotellrum och tittar på Simpsons. TV-bilden tycker jag är bra. Ljudet tycker jag är lite dovt.
Jaså, det tror du?
Jupp!
Men jag kan ju tro fel.
Strmbrg skrev:Nu har jag lagt mig i hotellrummets säng.
Jag tycker att den är ganska skön. - Jämfört med vad då?
Men bäddmadrassen är lite tunn. - Jämfört med vad då?
Ett fläktljud i rummet är lite störande. - Jämfört med vad då?
Strmbrg skrev:Nu har jag lagt mig i hotellrummets säng.
Jag tycker att den är ganska skön.
Men bäddmadrassen är lite tunn.
Ett fläktljud i rummet är lite störande.
Strmbrg skrev:Alltså, just nu sitter jag på ett hotellrum och tittar på Simpsons. TV-bilden tycker jag är bra. Ljudet tycker jag är lite dovt.
JM skrev:Problemet med en inre referens är att den inte helt sällan är falsk. Hjärnan är full av falska minnen.
En kvalitetsbedömning med en inre referens kan vara okvalitativ om man jämför med ngt som inte är sant.
JM
PappaBas skrev:Jag tycker Strmbergs filosoferingar är intressantade kanske låter triviala men tanken är nog att man skall börja tänka lite kring det hela. Det är inte Strmberg som gör diskussionen utan det gör vi alla som deltar.
Strmbrg skrev:Nåja - såklart har jag en referens när jag tycker att Simpsons är lite tråkigt eller när jag tycker att det susar lite störande i rummet. Men den referensen är inte ett annat program eller ett annat hotellrum. Den referensen är min egen upplevelse. Mina sinnesintryck.
Jag kanske missförstod er som håller med mig om detta? I såfall ber jag prestigefritt om ursäkt.
![]()
Strmbrg skrev:Programmet tycker jag är ganska tråkigt.
Morello skrev:Strmbrg skrev:Programmet tycker jag är ganska tråkigt.
Strmbrg skrev:Bumpelibump!
Har vi nått samsyn nu. Eller orkar ni inte med mer i detta ämne?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster