ante_77 skrev:IngOehman skrev:Nästan all hifi som inte kommer från Kina eller sydvästra USA, byggs av kvinnor.
Bättre finmotorik, men framförallt bättre tålamod och förmåga att göra något länge och noga - och samtidigt ha trevligt genom att tala med alla andra.
Har man problem med att ens apparater är kvinnobyggda så måste man nog köpa framförallt kinesiskt. Där sitter de sisådär 50/50. Även i USAs delar strax norr om Mexiko så anlitas rätt många mexikaner, fler än mexikanskor faktiskt, unga grabbar mest, att bygga hifi.
Vh, iö
Nej, men vad säger herrn'?
Menar du att det faktiskt är skillnad mellan män och kvinnor och att dessa i sin tur har olika egenskaper med både för- och nackdelar?
Jag har läst i alla tidningar att det inte är så.
Tro inte vad du läser i tidningarna. Sanningen hittar du här, på faktiskt.se!

Men jag vill för protokollet säga, att MIN uppfattning säger mig att män och kvinnor statistiskt är olika, och att de är lite bättre på vissa saker än den andra gruppen, och att alla behövs, men att en enskild individ oavsett kön kan vara bättre på nästan vad som helst, än alla andra, oavsett kön.
- - -
Samma sak kan sägas såhär - om man optimerar rekryteringar efter faktiska förmågor och intressen, så kommer man att finna att fördelningarna inte blir jämna, vissa grupper blir kvinnodominerade, andra blir mansdominerade, men ändå så kan den som är i minoritet vara den bästa i gruppen. Och DET är jämlikhet. När det med yttre styrmedel ses till att fördelningar blir 50/50, råder nästan alltid diskriminering.
Dock är det ju så, att gruppegenskaperna överlappar varandra rätt så mycket. De som inte ser att det är så är antagligen lite förblindade av gamla traditioner.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).