Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Helst skulle jag vilja ha en Dux Ritzy, men den är på tok för dyr.
Objektivisten skrev:Jag står mest upp och dansar, så ingen sittmöbel.
Strmbrg skrev:Objektivisten skrev:Jag står mest upp och dansar, så ingen sittmöbel.
![]()
Hur går det med stereoperspektivet då? Eller körs det mono?
Fostex skrev:Det ser väldigt trevligt ut hemma hos dig Perfector! Fint rum.
Strmbrg skrev:Jag har ändrat trådrubriken.
Jag ville egentligen inte få en tråd som mest innehåller information om märken och modeller av soffor och fåtöljer.
Det jag var ute efter var en diskussion om i vilken grad sittmöbeln inverkar på lyssningsförutsättningarna, om den börjar kännas obekväm efter ett tag och om det i sin tur distraherar musiklyssningen.
Problemet kanske är olika stort beroende på flera saker:
Hur länge man brukar vilja sitta still och lyssna.
Hur länge man KAN sitta still och lyssna - utan att något annat pockar på uppmärksamhet.
Hur känslig man är för "träsmak".
Hur noga man är med att verkligen sitta still i sötpunkten och bara suga i sig musiken.
Och naturligtvis själva möbeln. Men nu har diskussionen nästan uteslutande kommit att handla om själva möbeln, och inte helheten.
Strmbrg skrev:När jag ändrade trådrubriken från prylfokus till komfortfokus så avstannade tråden nästan helt.
Intressant.
Bill50x skrev:...min Lamino överlever max en halvtimme. Eller rättare, jag överlever max en halvtimme i den trots att den är underbart skön att sitta i.
/ B[/
Strmbrg skrev:Bill50x skrev:...min Lamino överlever max en halvtimme. Eller rättare, jag överlever max en halvtimme i den trots att den är underbart skön att sitta i.
Vad är det som händer då du inte överlever längre? Rastlöshet, eller sittsår?..
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 21 gäster