Tack IÖ

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

ante_77
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 2014-08-19

Re: Tack IÖ

Inläggav ante_77 » 2015-03-15 13:51

FBK skrev:Tråkig inställning bara att han inte vill betala sin skatt som oss vanliga människor http://www.allabolag.se/620409PJND/verksamhet
Inget förvånade i sig, vi såg hur det gick med Grekland där en stor del inte vill betala skatt.


Jag pröjsar inte heller skatt i Sverige. Men både jag och familjen bor där och utnytjar allt som ni övriga betalar in i välfärden.

Jag bugar, bockar och säger tusen tack för er generositet.
Fast mer är så gör jag inte.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Tack IÖ

Inläggav MagnusÖstberg » 2015-03-15 16:51

ante_77 skrev:
FBK skrev:Tråkig inställning bara att han inte vill betala sin skatt som oss vanliga människor http://www.allabolag.se/620409PJND/verksamhet
Inget förvånade i sig, vi såg hur det gick med Grekland där en stor del inte vill betala skatt.


Jag pröjsar inte heller skatt i Sverige. Men både jag och familjen bor där och utnytjar allt som ni övriga betalar in i välfärden.

Jag bugar, bockar och säger tusen tack för er generositet.
Fast mer är så gör jag inte.


Är du en fulltidsbrottsling, eller jobbar du utomlands? :)

Glöm inte bort pensionsförsäkringen för din fru bara, eller så skiter du i det, inte ditt problem kanske om du skulle hitta någon ny.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Tack IÖ

Inläggav distad » 2015-03-15 17:35

shifts skrev:FBK: Det finns fler här inne med tråkig inställning.

Vet att det är ett känsligt ämne, och jag vet att du inte är något stort fan av folk som kommer med sådan här kritik när det är mot "fel" personer. Men när man slår sig för bröstet och talar om hur duktig man är i tråd efter tråd, så trodde jag i min enfald att man också var mer rakryggad än så och hade mer vett inför pannbenet och inte bara pissade på dem andra som snällt står där och betalar sin skatt så att alla ska kunna få en vettig tillvaro hela livet, d.v.s. även när vi blir gamla och bara kostar pengar.
Min allmänna uppfattning är att så länge man är svensk medborgare och bor i Sverige och tar del av välfärden, så ska man också betala för sig och bidra genom skattsedeln :!:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Tack IÖ

Inläggav Alexi » 2015-03-15 17:48

FBK skrev:mot "fel" personer ...
Om ett hifi-företag har F-skattsedel eller ej, kan väll gränsa till en ok diskussion här på faktiskt, men nu låter det bestämt som du pratar illa om person och inte bolag och då hamnar du på fel sida om tillåten diskussion.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Tack IÖ

Inläggav IngOehman » 2015-03-15 17:50

Jag betalar skatt! MASSOR av skatt. Att vara sen med deklarationen gör att det blir så när man har enskild firma, då räknar de nämligen upp skatten från föregående år. Det gör också att man förlorar sin F-skatt.

Jag betalar jag om jag minns rätt mera i preliminärskatt (den jag måste betala i förväg eftersom det är den skattemyndigheten förväntar sig att det skall bli, för så fungerar den när man har enskild firma) varje månad, än jag hade i månadslön tidigare! Det betyder att jag måste reda upp allting i efterhand för att få tillbaka all "överskatt" jag betalat in. Skitjobbigt.

Men för protokollet - jag betalar massor av skatt, jag har INGA skatteskulder, och jag har sedan något halvår tillbaka deklarerat både inkomst- och moms fram till förra året, och snart är det dags att lämna in deklarationen för 2014.

Att jag slarvat med sådana har saker har gjort att jag det har hänt att jag betalat in mera skatt än jag tjänat på hela året. Det tror jag inte så många gör. Skänker även pengar till välgörande ändamål, men inte det år då jag betalade in mera skatt än jag tjänat. Fick tillbaka 70 000:- det året då allt blivit utrett.

Vill avsluta med att säga att skattemyndigheten alltid varit väldigt och hjälpsam och verkligen ställt upp när jag haft frågor att ställa till dem. Dock har det oundvikligen blivit en massa onödiga förseningsavgifter, pengar som jag kanske hellre hade givit till välgörande ändamål, men på sätt och vis är ju avgifter man betalar till skatteverkat en sorts välgörande ändamål. Extra pengar som man kan hoppas används för att hjälpa människor som inte själva kan bidra till samhället.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

ante_77
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 2014-08-19

Re: Tack IÖ

Inläggav ante_77 » 2015-03-15 19:05

MagnusÖstberg skrev:
ante_77 skrev:
FBK skrev:Tråkig inställning bara att han inte vill betala sin skatt som oss vanliga människor http://www.allabolag.se/620409PJND/verksamhet
Inget förvånade i sig, vi såg hur det gick med Grekland där en stor del inte vill betala skatt.


Jag pröjsar inte heller skatt i Sverige. Men både jag och familjen bor där och utnytjar allt som ni övriga betalar in i välfärden.

Jag bugar, bockar och säger tusen tack för er generositet.
Fast mer är så gör jag inte.


Är du en fulltidsbrottsling, eller jobbar du utomlands? :)

Glöm inte bort pensionsförsäkringen för din fru bara, eller så skiter du i det, inte ditt problem kanske om du skulle hitta någon ny.


Frun har väl egen pension och betalar skatt.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Tack IÖ

Inläggav distad » 2015-03-15 19:58

Alexi skrev:
FBK skrev:mot "fel" personer ...
Om ett hifi-företag har F-skattsedel eller ej, kan väll gränsa till en ok diskussion här på faktiskt, men nu låter det bestämt som du pratar illa om person och inte bolag och då hamnar du på fel sida om tillåten diskussion.

Tyvärr så misstänkte jag att detta ämne inte skulle motas med öppna armar här, och jag förstår hur det ligger till. Så fortsätta gärna med Tack IÖ-talen
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

ante_77
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 2014-08-19

Re: Tack IÖ

Inläggav ante_77 » 2015-03-15 20:19

FBK skrev:
Alexi skrev:
FBK skrev:mot "fel" personer ...
Om ett hifi-företag har F-skattsedel eller ej, kan väll gränsa till en ok diskussion här på faktiskt, men nu låter det bestämt som du pratar illa om person och inte bolag och då hamnar du på fel sida om tillåten diskussion.

Tyvärr så misstänkte jag att detta ämne inte skulle motas med öppna armar här, och jag förstår hur det ligger till. Så fortsätta gärna med Tack IÖ-talen


Har du inte de ekonomiska resurserna som krävs för ett par Ino högtalare, eller varför grinar du över hans bolag?
Han betalar säkert mer skatt än vad du mäktar med.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Tack IÖ

Inläggav distad » 2015-03-15 20:45

ante_77 skrev:
FBK skrev:
Alexi skrev:Om ett hifi-företag har F-skattsedel eller ej, kan väll gränsa till en ok diskussion här på faktiskt, men nu låter det bestämt som du pratar illa om person och inte bolag och då hamnar du på fel sida om tillåten diskussion.

Tyvärr så misstänkte jag att detta ämne inte skulle motas med öppna armar här, och jag förstår hur det ligger till. Så fortsätta gärna med Tack IÖ-talen


Har du inte de ekonomiska resurserna som krävs för ett par Ino högtalare, eller varför grinar du över hans bolag?
Han betalar säkert mer skatt än vad du mäktar med.

:cry: varje kväll mig till sömns för att jag inte har råd med ett par Ino.
Men vad bra då, då är det bara felaktiva uppgifter hos skattmasen.
Ja ja, nu ska jag åka till min sjuka mor så ni får fortsätta att leka vidare själva.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

ante_77
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 2014-08-19

Re: Tack IÖ

Inläggav ante_77 » 2015-03-15 20:53

FBK skrev:
ante_77 skrev:
FBK skrev:Tyvärr så misstänkte jag att detta ämne inte skulle motas med öppna armar här, och jag förstår hur det ligger till. Så fortsätta gärna med Tack IÖ-talen


Har du inte de ekonomiska resurserna som krävs för ett par Ino högtalare, eller varför grinar du över hans bolag?
Han betalar säkert mer skatt än vad du mäktar med.

:cry: varje kväll mig till sömns för att jag inte har råd med ett par Ino.
Men vad bra då, då är det bara felaktiva uppgifter hos skattmasen.
Ja ja, nu ska jag åka till min sjuka mor så ni får fortsätta att leka vidare själva.


Du verkar ha något stalkingsyndrom.
Vad är det som gått snett. Sjukvården som inte får pengar, eller?

Användarvisningsbild
Aerob
 
Inlägg: 5478
Blev medlem: 2008-09-03

Re: Tack IÖ

Inläggav Aerob » 2015-03-15 21:58

FBK skrev:Men vad bra då, då är det bara felaktiva uppgifter hos skattmasen.
Ja ja, nu ska jag åka till min sjuka mor så ni får fortsätta att leka vidare själva.

Vilka uppgifter är felaktiga menar du?


Summer Passing


Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Tack IÖ

Inläggav hifikg » 2015-03-16 00:04

ante_77 skrev:Jag pröjsar inte heller skatt i Sverige...


Tror du väl inte ens på själv va?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Tack IÖ

Inläggav music4ever » 2015-03-16 00:40

Smaklöst påhopp.

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2709
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: Tack IÖ

Inläggav Fostex » 2015-03-16 01:03

Detta är pinsamt, lägg ner nu.

Jag är också sjukt nöjd med mina Ino-produkter, även om de inte är något för alla så är de definitivt något för mig! Att Ino och Ingvar finns glädjs jag av varje gång jag lyssnar på musik. :)
Mycket kul - lite tid

JM
 
Inlägg: 4817
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Tack IÖ

Inläggav JM » 2015-03-16 07:17

FBK skrev:Tråkig inställning bara att han inte vill betala sin skatt som oss vanliga människor http://www.allabolag.se/620409PJND/verksamhet
Inget förvånade i sig, vi såg hur det gick med Grekland där en stor del inte vill betala skatt.


Som gammal företagsledare kan jag inte låta bli att gå vidare. Detta med Ino Audio-Animations deklaration måste vara ett misstag.
Enligt skattemyndigheten har ingen verksamhet bedrivits de senaste åren o därför har ingen skatt inkommit till staten.
Ino Audio-Animation kanske inte är huvudfirman för INO-verksamheten? Finns där andra bolag? Om så vilka?

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Tack IÖ

Inläggav DVD-ai » 2015-03-16 07:35

Har ni lust att ta detta i en annan tråd, denna har ju inte med trådens ämne att göra och det är enbart OT.
Dessutom en rätt skum sak att ta upp på ett forum, kontakta Ingvar och prata med honom personligen om saken i fall att det betyder något för er, detta är ju ett exempel på sådant som inte JAG skulle ha slängt ur mig på ett forum till NÅGON.
Eftersom det ser jäkligt dåligt ut och OM det inte är något fel, trots er övertygelse, så kan skada ske helt i onödan (osäkerhet på en persons trovärdighet m.m.) och framöver om det får stå kvar pga att folk kommer in och läser en gammal tråd osv...

Jag har sett något liknande skrivas om Morello i en tråd för länge sedan, jag trodd då att detta måste ju vara ett märkligt undantag.
Eftersom denna typ av saker är sådant som det för mig är en självklarhet att man tar direkt med personen i fråga, NÄR personen faktiskt är så anträffbar som han är och är aktiv på forumet.
Hade det varit ett stort företag och utan närvaro på forumet så ja vist, då riktas det inte mot en enskild person och inte heller mot någon som är aktiv på forumet.

Så tycker jag då, dra igång en egen tråd och så tycker jag att någon Admin skulle kunna ta bort/flytta dessa TO- inlägg.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

ante_77
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 2014-08-19

Re: Tack IÖ

Inläggav ante_77 » 2015-03-16 07:51

hifikg skrev:
ante_77 skrev:Jag pröjsar inte heller skatt i Sverige...


Tror du väl inte ens på själv va?


Inkomstskatt (för att förtydliga mig)

JM
 
Inlägg: 4817
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Tack IÖ

Inläggav JM » 2015-03-16 07:55

Ett mynt har två sidor. Jag har många kontrakt med ffa offentliga myndigheter. En av mina ledstjärnor är transparens. Dvs all verksamhet måste tåla granskning.

Typ "Janne Josefsson o uppdrag granskning" skall när som helst och var som helst kunna nagelfara alla papper o ekonomiska förhananden.

Det finns inga genvägar till framgång. Det är min förhoppning att Ino Audio-Animations verksamhet inte har med Ino-verksamheten att göra utan att ekonomin är redovisad på annat sätt.

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
vr6jos
 
Inlägg: 522
Blev medlem: 2012-03-29

Re: Tack IÖ

Inläggav vr6jos » 2015-03-16 08:16

Tack Ingvar!!! Tack vare dina detaljerade vittnesuppgifter kunde vi idag gripa den man som varit på fri fot sedan i lördags då han utan ert tillåtande gick ut och gömde er ena toffel. Den gripne säger "Ingvar har bara varit en inspiration och berikat mitt liv. Jag är djupt ångerfull över mitt tilltag".

Bild
i32s och 8st L26ROY Mkt vinyl spelas det här!!

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Tack IÖ

Inläggav IngOehman » 2015-03-16 12:27

:lol:

Hans ångerfullhet skall inte passera obemärkt - nåd utdelas härmed.
Ge honom en klapp på huvudet också. En av de skönaste hundar jag träffat. :)


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Tack IÖ

Inläggav petersteindl » 2015-03-16 14:22

:D
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Tack IÖ

Inläggav Morello » 2015-03-20 14:54

IngOehman skrev:Jag betalar skatt! MASSOR av skatt. Att vara sen med deklarationen gör att det blir så när man har enskild firma, då räknar de nämligen upp skatten från föregående år. Det gör också att man förlorar sin F-skatt.

Jag betalar jag om jag minns rätt mera i preliminärskatt (den jag måste betala i förväg eftersom det är den skattemyndigheten förväntar sig att det skall bli, för så fungerar den när man har enskild firma) varje månad, än jag hade i månadslön tidigare! Det betyder att jag måste reda upp allting i efterhand för att få tillbaka all "överskatt" jag betalat in. Skitjobbigt.

Men för protokollet - jag betalar massor av skatt, jag har INGA skatteskulder, och jag har sedan något halvår tillbaka deklarerat både inkomst- och moms fram till förra året, och snart är det dags att lämna in deklarationen för 2014.

Att jag slarvat med sådana har saker har gjort att jag det har hänt att jag betalat in mera skatt än jag tjänat på hela året. Det tror jag inte så många gör. Skänker även pengar till välgörande ändamål, men inte det år då jag betalade in mera skatt än jag tjänat. Fick tillbaka 70 000:- det året då allt blivit utrett.

Vill avsluta med att säga att skattemyndigheten alltid varit väldigt och hjälpsam och verkligen ställt upp när jag haft frågor att ställa till dem. Dock har det oundvikligen blivit en massa onödiga förseningsavgifter, pengar som jag kanske hellre hade givit till välgörande ändamål, men på sätt och vis är ju avgifter man betalar till skatteverkat en sorts välgörande ändamål. Extra pengar som man kan hoppas används för att hjälpa människor som inte själva kan bidra till samhället.


Vh, iö


Jag har sagt det förut och säger det igen: anlita en redovisningkonsult som sköter alla papper så slipper du den biten och kan sova gott på natten.

Idagsläget kan du tex inte sälja konsulttjänster i och med att du saknar F-skatt. (enligt länken till allabolag som någon postade)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Tack IÖ

Inläggav Bill50x » 2015-03-20 15:29

Morello skrev:Idagsläget kan du tex inte sälja konsulttjänster i och med att du saknar F-skatt. (enligt länken till allabolag som någon postade)

Jodå, det finns företag som ordnar detta åt den som jobbar på uppdrag (och behöver fakturera) men inte har eget företag. Jag minns inte namnet på dem men jag har sett åtminstone två företag göra reklam för detta. Naturligtvis finns det en kostnad någonstans, men det är inte gratis att driva eget företag heller.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Tack IÖ

Inläggav hifikg » 2015-03-20 15:55

Frilansfinans
Men en uppdragsgivare kan dra skatten åt konsulten. Funkar om man har en bra relation.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6685
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Tack IÖ

Inläggav ChristianAndersson » 2015-03-20 16:08

Bolagskraft, men mätvärdena på deras bolag, finansiellt, är låga.
Frågan är om det har någon betydelse?
Senast redigerad av ChristianAndersson 2015-03-20 16:49, redigerad totalt 1 gång.
Shatterer of words

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Tack IÖ

Inläggav Morello » 2015-03-20 16:20

Bill50x skrev:
Morello skrev:Idagsläget kan du tex inte sälja konsulttjänster i och med att du saknar F-skatt. (enligt länken till allabolag som någon postade)

Jodå, det finns företag som ordnar detta åt den som jobbar på uppdrag (och behöver fakturera) men inte har eget företag. Jag minns inte namnet på dem men jag har sett åtminstone två företag göra reklam för detta. Naturligtvis finns det en kostnad någonstans, men det är inte gratis att driva eget företag heller.

/ B


Givetvis, men den typen av krångel tror jag inte tilltalar Ingvar.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Tack IÖ

Inläggav Morello » 2015-03-20 16:34

Bill50x skrev:
Morello skrev:Idagsläget kan du tex inte sälja konsulttjänster i och med att du saknar F-skatt. (enligt länken till allabolag som någon postade)

Jodå, det finns företag som ordnar detta åt den som jobbar på uppdrag (och behöver fakturera) men inte har eget företag. Jag minns inte namnet på dem men jag har sett åtminstone två företag göra reklam för detta. Naturligtvis finns det en kostnad någonstans, men det är inte gratis att driva eget företag heller.

/ B


Samtidigt ska inte arbetet med att sköta bokföring och redovisning ordentligt överdrivas.
Ringer du till skatteverket och kollar upp min firma Roslagens Urmakeri (där också O&G ingår) så kommer dom intyga att den där Morello är en utomordentligt skötsam kille. :) Jag har alltid haft alla papper i ordning sedan starten 2010 och läger ohyggligt lite tid på det administrativa.

Med näringsverksamhet följer vissa skyldigheter och kan man inte ta det ansvaret skall man heller icke bedriva verksamheten. Det finns liksom inga ursäkter för att inte lämna deklaration etc.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Xenod
 
Inlägg: 1225
Blev medlem: 2006-01-08
Ort: Karlstad

Re: Tack IÖ

Inläggav Xenod » 2015-03-20 18:38

Hörni, detta känns som helt fel tråd...?

Användarvisningsbild
Nicke
 
Inlägg: 1289
Blev medlem: 2006-11-15
Ort: Hudik

Re: Tack IÖ

Inläggav Nicke » 2015-03-20 21:51

Det var väl ett jävla tjat om skatt,min tråd handlar inte om hur man betalar till staten utan om produkter man tycker om,så håll er till det jävla ärthjärnor :evil:

Var snäll och passa språket. Även om det är sagt lite på skämt så är inte personangrepp tillåtna. //AndreasArvidsson
Mvh Nicke

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Tack IÖ

Inläggav Rydberg » 2015-03-20 23:06

:mrgreen:
Class only looks like arrogance from below.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster