Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Jag har alla mina CD's i en ändamålsenlig möbel.
Jag förstår inte frågan.
Bill50x skrev:Morello skrev:Jag har alla mina CD's i en ändamålsenlig möbel.
Jag förstår inte frågan.
Och hur återskapar du musiken om huset brinner upp?
/ B
Morello skrev:Bill50x skrev:Och hur återskapar du musiken om huset brinner upp?Morello skrev:Jag har alla mina CD's i en ändamålsenlig möbel.
Jag förstår inte frågan.
Jag har ett kassaskåp där jag kan förvara de viktigaste fonogrammen.
Bill50x skrev:Morello skrev:Bill50x skrev:Och hur återskapar du musiken om huset brinner upp?
Jag har ett kassaskåp där jag kan förvara de viktigaste fonogrammen.
Kan eller gör?
/ B
Morello skrev:Vad jag har och inte har i mitt kassaskåp pladdrar jag inte om på nätet.![]()
Integritet mina herrar.

Rydberg skrev:Jag har rippat o lagt min musik på en SSD som jag byggt in i min Bryston BDP-2
Bill50x skrev:Rydberg skrev:Jag har rippat o lagt min musik på en SSD som jag byggt in i min Bryston BDP-2
Men hur får man plats med all musik på en SSD, finns väl inga större än 1TB? För du kör väl knappast 96k mp3?
Men en rackarns snygg lösning!
/ B
Bill50x skrev:Rydberg skrev:Jag har rippat o lagt min musik på en SSD som jag byggt in i min Bryston BDP-2
Men hur får man plats med all musik på en SSD, finns väl inga större än 1TB? För du kör väl knappast 96k mp3?
/ B
Rydberg skrev:Bill50x skrev:Rydberg skrev:Jag har rippat o lagt min musik på en SSD som jag byggt in i min Bryston BDP-2
/ B
Tack!![]()
Jag köpte en 0,5 TB SSD, ett album rippat till FLAC tar ca 400MB, jag får mao plats med mer än 1000 phonogram på SSD:n och det är mer än jag har just nu. Naturligtvis kan man ansluta fler hårddiskar/USB-minnen externt via USB eller via eSATA . Man kan också spelade från en NAS om man vill.
Jag kan lägga till ett album på SSD:n i BDP-2:an via datorn där man kan hantera SSD:n som vilken nätverksbaserad disk som helst, väldigt smidigt!
Morello skrev:Ni som "rippar" och lagrar digital - vad rippar ni med och vad spelar ni upp med?
Jag spelar som bekant bara riktiga fonogram samt enstaka filer från hårddisk. I det senare fallet spelar jag medelst foobar och sedan ut ur PC'n i en bra DAC med klassiska Burr Brown PCM63.
Jag funderar på att skaffa en ljudlös PC (läs utan mekaniska fläktar och elektromekansika hårddiskar) att ha i salongen så man kan spela filer samt DVD. Jag har några trevliga konserter på DVD jag gärna vill kunna spela.
Den bärbara PC jag ibland nyttjar i dagsläget låter så förbannat att man måste spela ordentligt starkt för att uppnå adekvat signal till störförhållande.
AndreasArvidsson skrev:Exact audio copy för rippning, Foobar2k för uppspelning.
Från HTPC via HDMI till en Oppo 103 som agerar DAC. Har just köpt en liten Nuc som HTPC.
Cinder skrev:+1 på Exact Audio Copy. Ska själv prova JRiver i helgen tänkte jag, har kört foobar också, men har hört att Foobar har en tendens att skriva egna taggar till filer?AndreasArvidsson skrev:Exact audio copy för rippning, Foobar2k för uppspelning.
Från HTPC via HDMI till en Oppo 103 som agerar DAC. Har just köpt en liten Nuc som HTPC.
Bill50x skrev:Cinder skrev:AndreasArvidsson skrev:foobar skriver inga taggar om du använder det för lyssning. Om programmet gör så om man använder det för ripp och/eller konvertering, det vet jag inte. Men jag har mycket bättre programvaror än så för dessa uppgifter så foobar används enbart för uppspelning i datorn.
/ B
Cinder skrev:+1 på Exact Audio Copy. Ska själv prova JRiver i helgen tänkte jag, har kört foobar också, men har hört att Foobar har en tendens att skriva egna taggar till filer?
Användare som besöker denna kategori: Illuwatar och 14 gäster