Moderator: Redaktörer
Maccis skrev:murgatroyd skrev:Det är väl 99% INO här, så chansen finns! Dock inte jag, tillhör Infinitykyrkan...![]()
Tror jag inte!!
75% Ino
15% Annat
10% Carlsson
Min gissning.
Stranne skrev:Maccis skrev:murgatroyd skrev:Det är väl 99% INO här, så chansen finns! Dock inte jag, tillhör Infinitykyrkan...![]()
Tror jag inte!!
75% Ino
15% Annat
10% Carlsson
Min gissning.
Om man som jag har olika anläggningar (en Ino-baserad, en med Carlsson och två med annat) - vilken kôrka tillhör man då då??
Maccis skrev:murgatroyd skrev:Det är väl 99% INO här, så chansen finns! Dock inte jag, tillhör Infinitykyrkan...![]()
Tror jag inte!!
75% Ino
15% Annat
10% Carlsson
Min gissning.
PerStromgren skrev:(Från en tråd om vilket högatalarmärke medlemmarna har. Jag hittar inte tråden i hastigheten, bara den statistik jag gjorde.)
PerStromgren skrev:Maccis skrev:murgatroyd skrev:Det är väl 99% INO här, så chansen finns! Dock inte jag, tillhör Infinitykyrkan...![]()
Tror jag inte!!
75% Ino
15% Annat
10% Carlsson
Min gissning.
Den är inte korrekt.
Här är topp-10 (märke och antal):
Audio Pro 9
JBL 12
Larsen 13
B&W 14
LTS 15
PK 16
DIY 18
Carlson 56
Ino 88
Övriga 161
(Totalt antal vid tiden för statistiken = 517)
(Från en tråd om vilket högatalarmärke medlemmarna har. Jag hittar inte tråden i hastigheten, bara den statistik jag gjorde.)
Kevin_Mitnick skrev:PerStromgren skrev:Maccis skrev:Tror jag inte!!
75% Ino
15% Annat
10% Carlsson
Min gissning.
Den är inte korrekt.
Audio Pro 9
JBL 12
Larsen 13
B&W 14
LTS 15
PK 16
DIY 18
Carlson 56
Ino 88
Övriga 161
(Från en tråd om vilket högatalarmärke medlemmarna har. Jag hittar inte tråden i hastigheten, bara den statistik jag gjorde.)
Vilket märke är PK?
DorreN skrev:Kevin_Mitnick skrev:PerStromgren skrev:
Den är inte korrekt.
Audio Pro 9
JBL 12
Larsen 13
B&W 14
LTS 15
PK 16
DIY 18
Carlson 56
Ino 88
Övriga 161
Vilket märke är PK?
Ett faktiskt-bygge signerat Anders Eriksson om jag minns rätt.
hifikg skrev:Majoriteten av forumets medlemmar har alltså varken Ino eller Carlsson.
...
STDI skrev:hifikg skrev:Majoriteten av forumets medlemmar har alltså varken Ino eller Carlsson.
...
Jag skriver istället:"Majoriteten av forumets medlemmar som svarade har alltså varken Ino eller Carlsson."
402 medlemmar svarade på enkäten. Just nu har forumet 9344 medlemmar. Så det var en liten andel svarande, men jag tror ändå att din slutsats är korrekt.
STDI skrev:hifikg skrev:Majoriteten av forumets medlemmar har alltså varken Ino eller Carlsson.
...
Jag skriver istället:"Majoriteten av forumets medlemmar som svarade har alltså varken Ino eller Carlsson."
402 medlemmar svarade på enkäten. Just nu har forumet 9344 medlemmar. Så det var en liten andel svarande, men jag tror ändå att din slutsats är korrekt.
...
MagnusÖstberg skrev:Det finns inte särskilt många i världen som har Bremen-högtalare överhuvudtaget, så sannolikheten för att hitta ett större antal på det här forumet är obefintlig.
PerStromgren skrev:MagnusÖstberg skrev:Det finns inte särskilt många i världen som har Bremen-högtalare överhuvudtaget, så sannolikheten för att hitta ett större antal på det här forumet är obefintlig.
Åjo, det är nog högre än rent medelvärdesmässig med avseende på högtalarinnehavare i största allmänhet. De flesta här känner nog till Peter och hans högtalare och det gör sannolikheten högre att man lyssnar och köper.
hifikg skrev:Exactemente! som tysken säger, i det här forat är Peter en kändis. Inos (och inte minst Carlssons) marknadsandel utanför det här forumet torde vara ytterst marginell.
MagnusÖstberg skrev:PerStromgren skrev:MagnusÖstberg skrev:Det finns inte särskilt många i världen som har Bremen-högtalare överhuvudtaget, så sannolikheten för att hitta ett större antal på det här forumet är obefintlig.
Åjo, det är nog högre än rent medelvärdesmässig med avseende på högtalarinnehavare i största allmänhet. De flesta här känner nog till Peter och hans högtalare och det gör sannolikheten högre att man lyssnar och köper.
Att någon är kändis här innebär i sig ingen försäljning, och som sagt eftersom det inte är sålt särskilt många par överhuvudtaget hittar du inte ett större antal köpare någonstans och därmed inte här heller.
Så enkelt är det.
MagnusÖstberg skrev:hifikg skrev:Exactemente! som tysken säger, i det här forat är Peter en kändis. Inos (och inte minst Carlssons) marknadsandel utanför det här forumet torde vara ytterst marginell.
Jag vet inte vad det har med Bremen att göra, men båda dessa har nog sålt en faktor flera hundra gånger fler par än Bremen utanför forumet.
MagnusÖstberg skrev:Ja, men det råder det ingen tvekan om. De har några års försprång.
Tycker det räcker med att fokusera på Bremen och ge tusan i jämförelserna. Bremen får förhoppningsvis ordning på affärerna någon gång.
MagnusÖstberg skrev:Jag tror inte det finns någon.
Prisvärdhet är subjektivt. Jag gillar konceptet, och tycker de har en läcker design, men de har tredubblat sitt tänkta pris sedan jag träffade Peter första gången. Det är klart att det minskar volymförsäljningen. Det är ett större beslut att ta vid ett köp när man kommer upp i de summorna för många.
petersteindl skrev:Tackar för att du gillar konceptet och tycker de har en läcker design.Detta angående priset är dock inte korrekt. Det tänkta priset är inte tredubblat sedan du träffade mig första gången.
Priset har aldrig tredubblats, ens från tänkta priset från start. År 2000 var konsumentpriset tänkt som 15 000 kr/par inkl moms och det var med tillverkning i Kina. Idag är det år 2015 d v s 15 år senare och tillverkningen är i Danmark, Sverige och i norra Italien. Skulle högtalarna tillverkas i Kina så skulle priset på dessa 15 år möjligtvis fördubblats.
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Magnuz och 27 gäster