Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Skoj att köpet drar igång igen då jag är i behov av drivning för basar och kollar på klass-D. AMS1000 ger dock alldeles för lite effekt för mina behov; 2x500w i 2ohm eller 2x170w i 8ohm med 1%THD är ju inte speciellt imponerande. Har de några större moduler?
gflar skrev:AndreasArvidsson skrev:Skoj att köpet drar igång igen då jag är i behov av drivning för basar och kollar på klass-D. AMS1000 ger dock alldeles för lite effekt för mina behov; 2x500w i 2ohm eller 2x170w i 8ohm med 1%THD är ju inte speciellt imponerande. Har de några större moduler?
2st bryggat?
NirreFirre skrev:Jag har f ö inte fått något svar från CM om tidigare diskussioner med ÅF etc.
Aerob skrev:NirreFirre skrev:Jag har f ö inte fått något svar från CM om tidigare diskussioner med ÅF etc.
Fortfarande inget nytt?
AndreasArvidsson skrev:gflar skrev:AndreasArvidsson skrev:Skoj att köpet drar igång igen då jag är i behov av drivning för basar och kollar på klass-D. AMS1000 ger dock alldeles för lite effekt för mina behov; 2x500w i 2ohm eller 2x170w i 8ohm med 1%THD är ju inte speciellt imponerande. Har de några större moduler?
2st bryggat?
Jag skulle behöva 4st moduler isf, men det är ju ett alternativ.
Kraniet skrev:AndreasArvidsson skrev:gflar skrev:
2st bryggat?
Jag skulle behöva 4st moduler isf, men det är ju ett alternativ.
enligt dokumentet http://www.anaview.com/sites/default/fi ... 2600-C.pdf så ligger THD+N på 0,005% vid 150W i 8 ohm (sid 29)?
Maximum long term output power into 8Ω. Measured with both channels driven @ 1% THD+N: 2x170 Wrms
AndreasArvidsson skrev:Kraniet skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag skulle behöva 4st moduler isf, men det är ju ett alternativ.
enligt dokumentet http://www.anaview.com/sites/default/fi ... 2600-C.pdf så ligger THD+N på 0,005% vid 150W i 8 ohm (sid 29)?
I bryggat läge ja.
På sidan 7så har du specifikationerna för maximal effekt.Maximum long term output power into 8Ω. Measured with both channels driven @ 1% THD+N: 2x170 Wrms
En graf över någon sådan mätning hittar jag inte dock.
Kraniet skrev:Maximum long term output power into 8Ω. Measured with both channels driven @ 1% THD+N: 2x170 Wrms![]()
konstigt att de inte visar data för "normal" drift.
RogerGustavsson skrev:Kraniet skrev:Maximum long term output power into 8Ω. Measured with both channels driven @ 1% THD+N: 2x170 Wrms![]()
konstigt att de inte visar data för "normal" drift.
Men normal drift med musik är väl inte "long term output"? I princip visas "musikeffekt" för klass-D-steg överlag, kolla på ICE-modulerna.
Aerob skrev:En liten undran, finns det ingen snyggare lösning än att behöva offentliggöra användarnamn, namn samt adress för omvärlden? Behövs knappast en mästerdetektiv för att snoka reda på vilka prylar som finns att hämta på respektive adress om någon skulle känna sig hugad.
njoak skrev:Vad är min- och max-kolumnerna i kalkylbladet till för? Jag fyllde i det minsta och största antal jag velar lite emellan, och i "vill köpa" skrev jag det antal jag lutar åt mest. Var det rätt?
NirreFirre skrev:njoak skrev:Vad är min- och max-kolumnerna i kalkylbladet till för? Jag fyllde i det minsta och största antal jag velar lite emellan, och i "vill köpa" skrev jag det antal jag lutar åt mest. Var det rätt?
Oj, de kolumnerna var nog innan vi fick prisuppgiften, jag själv tänkte nog endast köpa 2 om rabatten blev "tillräcklig"![]()
Tar bort dem nu o lägger till kabelkit- o summakolumn
AndreasArvidsson skrev:Kanon. Iom att du har Anaview steget i bryggat läge med så bör väl priset vara för 2st av dessa? Är det så du gjort?
Sen så kanske de lågapriserna är lite väl låga. Jag hade nog gått på ett "normalt" medel och nöjt mig med det, men det är jag det.
Bra jobbat oavsett.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster