Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:levererar Tidal 24/196? Inte illa, det har jag missat.
Objektivisten skrev:hifikg skrev:levererar Tidal 24/196? Inte illa, det har jag missat.
Det vet jag inte, vem har påstått det?
hifikg skrev:Objektivisten skrev:hifikg skrev:levererar Tidal 24/196? Inte illa, det har jag missat.
Ah du menar att du samplar upp o har dig? Det har jag aldrig trott på och min DAC kan, såvitt jag vet, inte ens göra sådana trick. Då överlåter jag tråden till dem som vet
Objektivisten skrev:hifikg skrev:Objektivisten skrev:
Ah du menar att du samplar upp o har dig? Det har jag aldrig trott på och min DAC kan, såvitt jag vet, inte ens göra sådana trick. Då överlåter jag tråden till dem som vet
Kan inte din dac spela MP3?
hifikg skrev:levererar Tidal 24/196?
Svante skrev:hifikg skrev:levererar Tidal 24/196?
Det vore en ganska ovanlig samplingsfrekvens isf.
hifikg skrev:Svante skrev:hifikg skrev:levererar Tidal 24/196?
Det vore en ganska ovanlig samplingsfrekvens isf.
Objektivisten lurade mig i fällan *s*
Harryup skrev:Det som man görs sig lustig över är att du råkade skriva 24/196 istället 24/192. På faktiskt betyder det att man inte förstår alls vad du menar med tråden.
Almen skrev:Harryup skrev:Det som man görs sig lustig över är att du råkade skriva 24/196 istället 24/192. På faktiskt betyder det att man inte förstår alls vad du menar med tråden.
Jag kan tänka mig att Svante bara undrade om det var 192 eller 96 kHz som menades.
Harryup skrev:Almen skrev:Harryup skrev:Det som man görs sig lustig över är att du råkade skriva 24/196 istället 24/192. På faktiskt betyder det att man inte förstår alls vad du menar med tråden.
Jag kan tänka mig att Svante bara undrade om det var 192 eller 96 kHz som menades.
Det kan inte jag tänka mig
Harryup skrev:Svante gjorde det säkert med glimten i ögat...
...dina inlägg uppfattar jag inte så.
Almen skrev:Nej, mitt första inlägg var bara menat att påpeka att jag inte tror att Svante försökte göra sig lustig över någon eller något. That's all.
Objektivisten skrev:hifikg skrev:levererar Tidal 24/196? Inte illa, det har jag missat.
BORIS skrev:Som skriver är det givet att det inte var en genuin undran utan bara en yttring av viktigpetter
Bill50x skrev:Objektivisten skrev:hifikg skrev:levererar Tidal 24/196? Inte illa, det har jag missat.
Hur ska man uppfatta ditt citat?
"Kan stilla konstatera att en del av mina usb-dacar får musiken att låta bättre med denna upplösning än t ex 24 Bit 192 kHz när man streamar från Tidal". Må vara att hifikg skrev fel, 196 istället för 192, men det är väl inget att hänga upp sig på?
Men överhuvudtaget har denna tråd spårat ut väldigt snabbt. Såvitt jag förstår var frågan varför det låter bättre med 16/32 än med 16/44 eller 24/192. Någon som har en förklaring/fundering/teori istället för att klanka på vad andra skriver?
/ B
IngOehman skrev:Harryup:
Det är väl tämligen självklart att Svante förstod att det inte handlade om 196 kHz samplingsfrekvens eftersom det hade varit väldigt ovanligt (vilket han ju även påpekade), och högst troligt att han, liksom jag, Almen och alla andra rimligt förståndiga människor, undrade om den som (av misstag eller okunskap får vi förmoda) skriver 196 menar 96 eller 192 kHz.
Jag, till skillnad från Almen, kan inte tänka mig att du inte kan tänka dig att Svante undrade över detta. Det måste du väl rimligen kunna göra?
Vh, iö
Almen skrev:Harryup skrev:Svante gjorde det säkert med glimten i ögat...
Ja, och det är inte samma sak som att "man gör sig lustig" över något....dina inlägg uppfattar jag inte så.
Nej, mitt första inlägg var bara menat att påpeka att jag inte tror att Svante försökte göra sig lustig över någon eller något. That's all.
sprudel skrev:Vad skulle förbättras om man samplar upp en fil i dacen?
Informationen är ju given, men kan det vara så att omvandlingen till analogt är lättare att lyckas med på något sätt?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], HenrikTornquist och 18 gäster