Hur man får bättre ljud svinbilligt: Tag det gullfiber du fick över när du byggde tube-traps eller andra absormenter. Köp till hålad masonit och lite sexigt tyg. Masoniten ser du till att handlar'n sågar upp i storleken 1150×550mm för att passa dina gullfiber skivor. Tyget klipper och syr du till snygga fodral av alltihop.
Ni kan säkert redan gissa varhän detta leder?
In med gullfiber och masonit i tygfodralen och upp med det på väggen på sidan om och bakom högtalarna. Vackert, nu har du fina absorbenter som vid behov snabbt kan gömmas undan (om t.ex. svärmorsan kommer på besök (om absorbenterna inte är framme låter din punk-plattor ännu värre => du blir av med haggan snabbare än du kan ana)).
Själv gjorde jag detta igår och kan kostatera att nu, för första gången med mina gamla högtalare, så får intrument och sångare en klar, entydig plats i stereobilden. Det låter inte bara "stort och fett", som innan. Ca 400 kr kostade detta. Skulle jag bytt CD eller förstärkare för att få samma effekt hade priset troligen blivit 2 extra nollor på slutet

Så vad ska jag handla för mina insparade 39600? Starköl?
Edit: Stavfel. Jag kanske ska gå en stavningskurs för mina sparade pengar?