Moderator: Redaktörer
philipbtz skrev:Jag har inte gjort mätningar på min center än. Undra hur 100-400Hz ser ut där. Haha vad extremt det hade varit om man skaffade bs22 både till i32s och i16s(centern). Billigare blir nog att dämpa golvet lite mer :p För det är väl den reflexen som pajar detta område mest?
Xenod skrev:philipbtz skrev:Jag har inte gjort mätningar på min center än. Undra hur 100-400Hz ser ut där. Haha vad extremt det hade varit om man skaffade bs22 både till i32s och i16s(centern). Billigare blir nog att dämpa golvet lite mer :p För det är väl den reflexen som pajar detta område mest?
Jag skulle gissa att sidoväggarna är den största boven i de flesta rum. Golvet är ju "lätt" att göra något åt. Ett soffbord så är det klart liksom. I många rum kommer första dippen från golvreflexen inte förrän uppåt 300-400Hz, och ställer man dit soffbordet så är den puts väck.
Takreflexen ger ju första dippen längre ner i frekvens än golvet, men denna verkar inte leda till dramatiska problem på samma sätt som sidoväggarna gör... Eller gör den det ibland? Jag har ju ingen behandling som är effektiv så långt ner i frekvens i mitt tak där reflexen träffar (bara lite längsgående plankor som diffuserar högre upp i frekvens).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster