Perfector skrev:Dags att kolla filter och kanske byta lite komponenter på kortet samt kolla lödningar.
Julpyssel!
Vi vet ju inte, men Empa antydde väl att det var köpehögtalare?
Moderator: Redaktörer
Perfector skrev:Dags att kolla filter och kanske byta lite komponenter på kortet samt kolla lödningar.
Julpyssel!
PerStromgren skrev:Perfector skrev:Dags att kolla filter och kanske byta lite komponenter på kortet samt kolla lödningar.
Julpyssel!
Vi vet ju inte, men Empa antydde väl att det var köpehögtalare?
Empa skrev:Det är köpehögtalare med garanti, de verkar rätt krångliga att få ur elementet på, annars hade jag nog tagit en kik själv.
Perfector skrev:Då blir det ju enklare att gå till säljstället .
Empa skrev:Perfector skrev:Då blir det ju enklare att gå till säljstället .
Säljstället ligger tyvärr en bit bort, ska kontakta dom så får vi se
Empa skrev:Så nu har jag testat mer och med rosa brus så ligger nivån enligt en app i telefonen ca 3dB lägre på ena högtalaren. Svårt att säga exakt i vilket register det är men det låter tunnare.
Provade även med telefonen inkopplad direkt till ett extra slutsteg jag har och samma fenomen där. Oavsett hur man kopplade om högtalarkablarna så ligger en (samma) högtalare 3dB lägre på 1 meters avstånd när jag mätte från respektive högtalare.
Empa skrev:Så nu har jag testat mer och med rosa brus så ligger nivån enligt en app i telefonen ca 3dB lägre på ena högtalaren. Svårt att säga exakt i vilket register det är men det låter tunnare.
Provade även med telefonen inkopplad direkt till ett extra slutsteg jag har och samma fenomen där. Oavsett hur man kopplade om högtalarkablarna så ligger en (samma) högtalare 3dB lägre på 1 meters avstånd när jag mätte från respektive högtalare.
Empa skrev:Har nu monterat loss baselementet på den högtalare som spökade, kunde inte se att det var något problem med kontakterna men efter jag monterade baselementet igen så verkar den lira som den ska
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster