Den stora Guru-tråden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel
 
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2013-10-04

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav BORIS » 2016-01-01 13:48

joakimfors skrev:
BORIS skrev:Haha, vilken utomordentligt korkat sätt att marknadsföra högtalare på. Kanske inte så överraskande att de senaste decenniernas samhällsutveckling gått Guru förbi när allt kommer omkring iofs


Guru har knappast något med det där att göra. Ska du beskylla någon för att ha missat de senaste decenniernas progressiva utveckling så är det nog polackerna på butiken i fråga.


Polackerna i butiken har ingenting med reklamen att göra. Den har en reklambyrå gjort. En reklambyrå som med sin reklam fått sitt godkännande av Guru som är ytterst ansvariga för hur deras högtalare marknadsförs.

Guru är alltså nöjda och glada med reklamen annars hade de valt en annan. Att de missat de senaste decenniernas utveckling är inget jag behöver beskylla dem för, det visar de klart och tydligt på egen hand

Användarvisningsbild
Kitchenmaster
 
Inlägg: 697
Blev medlem: 2004-05-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Kitchenmaster » 2016-01-01 14:21

Adhoc skrev:
phon skrev:
BORIS skrev:Haha, vilken utomordentligt korkat sätt att marknadsföra högtalare på.

Håller med, hur fasen skall man få bra stereobild när högtalarna står så tätt?


Precis, bilden visar en klar problemuppställning. Mottagaren kan få det jobbigt med stående center och tudelade prioriteringar. Här får nog modellen sättas i centrum och benas isär. 22,4 gr isär eller något sådant kanske ger upphov till ljuva toner redan vid 1:a intryck (?). Jobbiga prioriteringar det där.


:lol: :mrgreen:

Användarvisningsbild
joakimfors
 
Inlägg: 771
Blev medlem: 2011-09-12
Ort: Lund

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav joakimfors » 2016-01-01 14:34

BORIS skrev:Polackerna i butiken har ingenting med reklamen att göra. Den har en reklambyrå gjort. En reklambyrå som med sin reklam fått sitt godkännande av Guru som är ytterst ansvariga för hur deras högtalare marknadsförs.

Guru är alltså nöjda och glada med reklamen annars hade de valt en annan. Att de missat de senaste decenniernas utveckling är inget jag behöver beskylla dem för, det visar de klart och tydligt på egen hand


Det betvivlar jag. Jag tror det är de som driver butiken, alternativt de som snickrat ihop nyhetsbrevet till butiken, som photoshoppat ihop bilden utan att Guru eller någon annan tillverkare varit inblandad. Annars får du rikta samma kritik till Rega för att försöka sälja tjej med grej och dålig photoshop av katalogbilder :P :

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Adhoc
 
Inlägg: 3708
Blev medlem: 2005-06-29
Ort: Göteborg

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Adhoc » 2016-01-01 15:45

En sann gentleman där på 3:e bilden som låter damen, i brist på askfat, pilla in i ciggen i näsborren på'n medan hon tar sig en sipp rödtjut. Se o lär, ni som tycker att hon kunde löst det på annat sätt. -Det hade stört den romantiska intimitet som speglas i bilden.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-01-01 18:51

BORIS skrev:
joakimfors skrev:
BORIS skrev:Haha, vilken utomordentligt korkat sätt att marknadsföra högtalare på. Kanske inte så överraskande att de senaste decenniernas samhällsutveckling gått Guru förbi när allt kommer omkring iofs


Guru har knappast något med det där att göra. Ska du beskylla någon för att ha missat de senaste decenniernas progressiva utveckling så är det nog polackerna på butiken i fråga.


Polackerna i butiken har ingenting med reklamen att göra. Den har en reklambyrå gjort. En reklambyrå som med sin reklam fått sitt godkännande av Guru som är ytterst ansvariga för hur deras högtalare marknadsförs.

Guru är alltså nöjda och glada med reklamen annars hade de valt en annan. Att de missat de senaste decenniernas utveckling är inget jag behöver beskylla dem för, det visar de klart och tydligt på egen hand
Guru har inte haft med reklamen som nämns att göra . Tyvärr är det här ett vanligt sätt att marknadsföra hifi och det är inget vi ställer oss bakom. Vi har haft grossister i andra länder som gjort liknande tilltag och vi uppmärksammar dem alltid om att det strider mot våra kärnvärden. Något som vi naturligtvis gör även denna gång. Jag tror inte att det här har gått via en reklambyrå och vi hade inte godkänt det här om någon hade frågat oss.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra
 
Inlägg: 16078
Blev medlem: 2006-03-25
Ort: Stora Mellby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav phloam » 2016-01-01 18:59

Jag kan acceptera vadsomhelst bara de inte gör hipsterreklam med killar i skägg och manbun och tatueringar som står och rotar i vinylbackar osv etc

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-01-01 19:03

phloam skrev:Jag kan acceptera vadsomhelst bara de inte gör hipsterreklam med killar i skägg och manbun och tatueringar som står och rotar i vinylbackar osv etc
Kommer inte att hända.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-01-01 19:09

joakimfors skrev:
BORIS skrev:Polackerna i butiken har ingenting med reklamen att göra. Den har en reklambyrå gjort. En reklambyrå som med sin reklam fått sitt godkännande av Guru som är ytterst ansvariga för hur deras högtalare marknadsförs.

Guru är alltså nöjda och glada med reklamen annars hade de valt en annan. Att de missat de senaste decenniernas utveckling är inget jag behöver beskylla dem för, det visar de klart och tydligt på egen hand


Det betvivlar jag. Jag tror det är de som driver butiken, alternativt de som snickrat ihop nyhetsbrevet till butiken, som photoshoppat ihop bilden utan att Guru eller någon annan tillverkare varit inblandad. Annars får du rikta samma kritik till Rega för att försöka sälja tjej med grej och dålig photoshop av katalogbilder :P :

[ Bild ]

[ Bild ]

[ Bild ]

[ Bild ]


Jag tror inte att heller Rega har något med det där att göra. Sopigt photoshoppat och det är helt säkert firman som själva ligger bakom.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra
 
Inlägg: 16078
Blev medlem: 2006-03-25
Ort: Stora Mellby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav phloam » 2016-01-01 19:36

nilsviktor skrev:
phloam skrev:Jag kan acceptera vadsomhelst bara de inte gör hipsterreklam med killar i skägg och manbun och tatueringar som står och rotar i vinylbackar osv etc
Kommer inte att hända.


Tack :D

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel
 
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2013-10-04

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav BORIS » 2016-01-01 19:54

nilsviktor skrev:
BORIS skrev:
Polackerna i butiken har ingenting med reklamen att göra. Den har en reklambyrå gjort. En reklambyrå som med sin reklam fått sitt godkännande av Guru som är ytterst ansvariga för hur deras högtalare marknadsförs.

Guru är alltså nöjda och glada med reklamen annars hade de valt en annan. Att de missat de senaste decenniernas utveckling är inget jag behöver beskylla dem för, det visar de klart och tydligt på egen hand
Guru har inte haft med reklamen som nämns att göra . Tyvärr är det här ett vanligt sätt att marknadsföra hifi och det är inget vi ställer oss bakom. Vi har haft grossister i andra länder som gjort liknande tilltag och vi uppmärksammar dem alltid om att det strider mot våra kärnvärden. Något som vi naturligtvis gör även denna gång. Jag tror inte att det här har gått via en reklambyrå och vi hade inte godkänt det här om någon hade frågat oss.


Det fanns en länk till Guru tidigare i tråden med reklambilden, hur f-n hamnade den där?

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-01-01 19:57

BORIS skrev:
nilsviktor skrev:
BORIS skrev:
Polackerna i butiken har ingenting med reklamen att göra. Den har en reklambyrå gjort. En reklambyrå som med sin reklam fått sitt godkännande av Guru som är ytterst ansvariga för hur deras högtalare marknadsförs.

Guru är alltså nöjda och glada med reklamen annars hade de valt en annan. Att de missat de senaste decenniernas utveckling är inget jag behöver beskylla dem för, det visar de klart och tydligt på egen hand
Guru har inte haft med reklamen som nämns att göra . Tyvärr är det här ett vanligt sätt att marknadsföra hifi och det är inget vi ställer oss bakom. Vi har haft grossister i andra länder som gjort liknande tilltag och vi uppmärksammar dem alltid om att det strider mot våra kärnvärden. Något som vi naturligtvis gör även denna gång. Jag tror inte att det här har gått via en reklambyrå och vi hade inte godkänt det här om någon hade frågat oss.


Det fanns en länk till Guru tidigare i tråden med reklambilden, hur f-n hamnade den där?

Reklambilden kommer från denna länk:
http://this.pl/aktualnosci/recenzja-guru-junior-w-stereo-i-kolorowo/

Är inget som guru står bakom.

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel
 
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2013-10-04

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav BORIS » 2016-01-01 20:13

Hm ok, har sett den.

Edit: trodde bilden fanns på någon av guruaudio länkarna tidigare i tråden
Senast redigerad av BORIS 2016-01-01 20:23, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Tarzan
 
Inlägg: 2486
Blev medlem: 2013-11-18
Ort: Malmö

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Tarzan » 2016-01-01 20:16

BORIS skrev:
nilsviktor skrev:Guru har inte haft med reklamen som nämns att göra . Tyvärr är det här ett vanligt sätt att marknadsföra hifi och det är inget vi ställer oss bakom. Vi har haft grossister i andra länder som gjort liknande tilltag och vi uppmärksammar dem alltid om att det strider mot våra kärnvärden. Något som vi naturligtvis gör även denna gång. Jag tror inte att det här har gått via en reklambyrå och vi hade inte godkänt det här om någon hade frågat oss.


Det fanns en länk till Guru tidigare i tråden med reklambilden, hur f-n hamnade den där?

Den närmsta kopplingen är väl att den affären står listad på guruaudio.com som återförsäljare i Polen.

nilsviktor: Hur mycket kan ni påverka utformningen av reklam som återförsäljare slänger ihop på egen hand? Är ett argt mail ungefär så långt som era befogenheter sträcker sig eller har ni någon sorts juridisk rätt att påverka?

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-01-01 20:30

Tarzan skrev:
BORIS skrev:
nilsviktor skrev:Guru har inte haft med reklamen som nämns att göra . Tyvärr är det här ett vanligt sätt att marknadsföra hifi och det är inget vi ställer oss bakom. Vi har haft grossister i andra länder som gjort liknande tilltag och vi uppmärksammar dem alltid om att det strider mot våra kärnvärden. Något som vi naturligtvis gör även denna gång. Jag tror inte att det här har gått via en reklambyrå och vi hade inte godkänt det här om någon hade frågat oss.


Det fanns en länk till Guru tidigare i tråden med reklambilden, hur f-n hamnade den där?

Den närmsta kopplingen är väl att den affären står listad på guruaudio.com som återförsäljare i Polen.

nilsviktor: Hur mycket kan ni påverka utformningen av reklam som återförsäljare slänger ihop på egen hand? Är ett argt mail ungefär så långt som era befogenheter sträcker sig eller har ni någon sorts juridisk rätt att påverka?

Vi har fört diskussioner med ett par grossister som använt liknande (fast mer påklädda) bilder och de brukar inte uppskatta vår inblandning. De menar att de känner sin marknad osv. Avtalen kan medge att vi kan ställa krav på utformningen av marknadsföringen, men det ser lite olika ut.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

JBjorkman
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 2016-01-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav JBjorkman » 2016-01-30 15:27

Hej

Jag har just bytt ut mitt gamla Monitor Audio-baserade surroundsystem mot ett par Junior Plus (mycket tack vare det här forumet och diskussionerna här, så tack!) som har stått och spelat in sig i några dagar och det låter riktigt bra. Fantaktiskt vad de små rackarna kan.

När jag skulle ställa ner kartongen i förrådet så noterade jag att det ingenstans stod att det faktiskt var "Plus"-modellen jag fått med mig från butiken. Det finns ett tusch-plus ditritat på ytterkartongens etikett men ingenstans på innerkartongen/högtalarna/instruktionsboken finns det något som antyder att det är något annat än "standardmodellen".
Jag vet att Guru haft mycket att göra/svårt med leveranserna så jag förstår om de effektiviserar och kör samma förpackningar men det vore trevligt att få bekräftat att jag har fått rätt.

Så till frågan:
Vet någon här om det finns ett sätt att se på själva högtalaren om det är Plus eller inte?

MVH
Johannes
Guru Audio Junior Plus + Hegel H80

Användarvisningsbild
peh
 
Inlägg: 221
Blev medlem: 2009-07-28
Ort: Lund, Skåne

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav peh » 2016-01-30 16:17

JBjorkman skrev:Vet någon här om det finns ett sätt att se på själva högtalaren om det är Plus eller inte?

"Sitter nöjd" med ett par vanliga Guru Junior. På mina är baselementen av plasdopat papper, där man ser att konen har en semi-blank yta. Eftersom Junior + skall använda samma element som QM10TWO ser det sannolikt annorlunda ut på själva konen, eftersom dessa är gjorda av nåt slags fibermaterial. Ytan ser alltså mer "vävd" än slät ut. Jämför dessa bilder:

Identisk med mina vanliga Juniorer:

Bild

QM10TWO, där man tydligt ser "vävstrukturen":

Bild
Rock me, Amadeus!

JBjorkman
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 2016-01-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav JBjorkman » 2016-01-30 16:42

peh skrev:
JBjorkman skrev:Vet någon här om det finns ett sätt att se på själva högtalaren om det är Plus eller inte?

"Sitter nöjd" med ett par vanliga Guru Junior. På mina är baselementen av plasdopat papper, där man ser att konen har en semi-blank yta. Eftersom Junior + skall använda samma element som QM10TWO ser det sannolikt annorlunda ut på själva konen, eftersom dessa är gjorda av nåt slags fibermaterial. Ytan ser alltså mer "vävd" än slät ut. Jämför dessa bilder:

Identisk med mina vanliga Juniorer:

[ Bild ]

QM10TWO, där man tydligt ser "vävstrukturen":

[ Bild ]


Hmm, om jag ska gå på det resonemanget så har jag fått fel. Mina har släta koner som är väldigt lika dina, de är definitivt inte "vävda" :? Jag provlyssnade bara de "vanliga" i affären då det var de som de hade uppe för provlyssning så jag har aldrig sett ett par Junior Plus i verkligheten.
Det kanske är värt att ringa tillbaka till butiken och kontrollfråga ...

Uppdatering: Pratade just med butiken som gick och sprättade upp sitt sista par av Plus-modellen, mycket riktigt var de "räfflade" och inte släta. Enligt butiken så har lådorna levererats med "tusch-plusset" direkt från Guru (för att skilja modellerna åt) så det är i deras ände som förväxlingen har skett. Ren tur att jag upptäckte det innan de reade ut de andra (de har bestämt sig för att rea ut resten av sortimentet tills dess att de kan regelbundna leveranser igen).
Stort tack Peh för snabbt svar!
Senast redigerad av JBjorkman 2016-01-30 17:05, redigerad totalt 2 gånger.
Guru Audio Junior Plus + Hegel H80

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel
 
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2013-10-04

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav BORIS » 2016-01-30 16:44

Ja det ska du absolut göra

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34946
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Morello » 2016-01-30 16:56

Uppfriskande att snubben sitter å tar sig en cigg i reklamen!! :D
Mer sånt!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Maccis » 2016-01-30 16:58

Ja, du har fått fel.
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39823
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav petersteindl » 2016-01-30 16:59

Morello skrev:Uppfriskande att snubben sitter å tar sig en cigg i reklamen!! :D
Mer sånt!


Mindre sånt, är min synpunkt.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19067
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Max_Headroom » 2016-01-30 17:04

RogerGustavsson skrev:
shifts skrev:Det skulle jag tro, känner till affären sedan tidigare. Det där fungerar i Polen, jag lovar. 8)


Är det denna bild som skulle visats?

http://this.pl/aktualnosci/recenzja-gur ... -kolorowo/


Väldigt trevlig reklam, helt i min smak.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Piotr
 
Inlägg: 12464
Blev medlem: 2005-02-06

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Piotr » 2016-01-30 17:06

Max_Headroom skrev:
RogerGustavsson skrev:
shifts skrev:Det skulle jag tro, känner till affären sedan tidigare. Det där fungerar i Polen, jag lovar. 8)


Är det denna bild som skulle visats?

http://this.pl/aktualnosci/recenzja-gur ... -kolorowo/


Väldigt trevlig reklam, helt i min smak.


Fin högtalare, otroligt fin tjej.

Summan = kräääääääk!

Användarvisningsbild
peh
 
Inlägg: 221
Blev medlem: 2009-07-28
Ort: Lund, Skåne

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav peh » 2016-01-30 17:16

JBjorkman skrev:Stort tack Peh för snabbt svar!

Sure thing! När du lyssnat in dina Junior + får du berätta om skillnaden, eftersom du uppenbarligen fått möjlighet att jämföra. :D

Jag är väldigt nyfiken på om det är värt att uppgradera.
Rock me, Amadeus!

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-01-30 17:30

Piotr skrev:Fin högtalare, otroligt fin tjej.

Summan = kräääääääk!

+1
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

JBjorkman
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 2016-01-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav JBjorkman » 2016-01-30 17:33

peh skrev:
JBjorkman skrev:Stort tack Peh för snabbt svar!

Sure thing! När du lyssnat in dina Junior + får du berätta om skillnaden, eftersom du uppenbarligen fått möjlighet att jämföra. :D

Jag är väldigt nyfiken på om det är värt att uppgradera.


Jag ska göra ett försök att beskriva skillnaden. Jag tycker att det brukar vara svårt att sätta ord på skillnader mellan högtalare, särskilt när de är lika varandra :)

Jag har hört att de har haft lite struligt med leveranser men att dessutom råka märka kartongerna fel så att butikerna inte vet vad de har i lager. Synd med sånt strul när de gör så trevliga högtalare, hoppas att de reder ut problemen :(

Tur för mig i alla fall att de hade kvar ett par som jag kan få istället :D
Guru Audio Junior Plus + Hegel H80

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57302
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2016-01-30 17:37

JBjorkman skrev:Uppdatering: Pratade just med butiken som gick och sprättade upp sitt sista par av Plus-modellen, mycket riktigt var de "räfflade" och inte släta. Enligt butiken så har lådorna levererats med "tusch-plusset" direkt från Guru (för att skilja modellerna åt) så det är i deras ände som förväxlingen har skett. Ren tur att jag upptäckte det innan de reade ut de andra (de har bestämt sig för att rea ut resten av sortimentet tills dess att de kan regelbundna leveranser igen).
Stort tack Peh för snabbt svar!


Bild
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-01-30 17:43

En till butik som försvinner för Guru :(

Det går verkligen inte bra nu..
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57302
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2016-01-30 17:47

MagnusÖstberg skrev:En till butik som försvinner för Guru :(

Det går verkligen inte bra nu..


Leveransproblem kan ju iofs vara en indikation på att det går FÖR bra också - att produktionen inte hinner med.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-01-30 17:53

Det är tyvärr inte så och skulle definitivt inte rendera sänkt pris och sämre marginaler för en butik. De avvecklar Guru i butiken helt klart.

Samma sak gjorde den danska distributören jag köpte mina högtalare av. De hoppas också kunna ta in Guru igen den dag de får ordning på företaget och leveranserna.

Ser man Guru på rea nu och gillar dem är mitt tips att inte vänta utan köpa.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster