Den stora Guru-tråden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

ante_77
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 2014-08-19

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav ante_77 » 2016-02-01 06:37

Naim Unitiqute + ett RIIA. Fast då blir det nog över 20k.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22729
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2016-02-01 08:38

mrGaskill skrev:+1 En massa grafer och låga distvärden kanske inte uppenbarligen säljer in sånt som MoLT testar med gott testresultat.


Fast det är väl inte Ljudtekniska Sällskapets uppgift att sälja in? De konventionella audiotidskrifterna tycker jag gör sina beskrivningar av ljudåtergvining alltför "säljande", ofta många superlativer staplade på varandra och man förleds tro att utvecklingen gått med en rasande fart sedan förra numret... Tror heller inte grafer tilltalar de utanför en mindre insatt krets men det kan säga rätt mycket mer än många snygga texter.

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad
 
Inlägg: 2514
Blev medlem: 2011-07-25
Ort: Malmö

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav PappaBas » 2016-02-01 08:54

RogerGustavsson skrev:
mrGaskill skrev:+1 En massa grafer och låga distvärden kanske inte uppenbarligen säljer in sånt som MoLT testar med gott testresultat.


Fast det är väl inte Ljudtekniska Sällskapets uppgift att sälja in? De konventionella audiotidskrifterna tycker jag gör sina beskrivningar av ljudåtergvining alltför "säljande", ofta många superlativer staplade på varandra och man förleds tro att utvecklingen gått med en rasande fart sedan förra numret... Tror heller inte grafer tilltalar de utanför en mindre insatt krets men det kan säga rätt mycket mer än många snygga texter.


+1

För övrigt hoppas jag Guru får ordning på sin tillverkning och support. Junior tycker jag både är väldigt snygg och har en otroligt fin återgivning.

Användarvisningsbild
Empa
 
Inlägg: 1977
Blev medlem: 2007-02-13
Ort: Karlstad

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Empa » 2016-02-01 08:58

ante_77 skrev:Naim Unitiqute + ett RIIA. Fast då blir det nog över 20k.


Inte om man köper beg. eller demo ex ;)
Då får man Tidal, Spotify, upnp och DAC också.

Mamel
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-01-31

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Mamel » 2016-02-01 09:58

Tack för råden. En Naim Unitiqute är (eller åtminstone var) till salu på Hifimagasinet för 9 900 kr, så det ligger ju väl inom budget. Beträffande Holographic är det mystiskt hur versionen med fjärrkontroll kan kosta 2 000 kr extra. Men jag kommer nog be att få låna hem dem, det är en bra möjlighet. Allt låter ju annorlunda hemma.

Eftersom tråden handlar om Guru kan jag delge mina intryck om QM10 Two om det är av intresse för någon.

Överlag känns de väl avvägda med bra stereobild och fint djup. Basen går som bekant otroligt lågt med tanke på storleken. Spelade John Potters Dowlandskiva i går (tänk renässansmusik med anakronistiska instrument som kontrabas och basklasrinett) och det var helt sanslöst att höra bastonerna. Några tester har klagat på färgade röster, men det tycker jag inte alls. Röster låter fint. Även detaljer i musiken kommer fram väldigt bra. Hittade saker i Paul Simons "Rhytm of the Saints " som jag aldrig hört innan. Och cymbalerna i Miles Davis "Kind of Blue" satt som en smäck.

Men även solen har sina fläckar. I Malou Bergs "Jag bor i ett ljus" finns en mycket liten, och således högt stämd, triangel som högtalarna inte alls klarade av att återge på ett vettigt sätt. Där var faktiskt mina gamla skrutthögtalare bättre. De är inte heller särskilt bra på att särskilja cembalostämmor i Bachs flöjtsonater. Jag hade tidigare lånat hem ett par Dali Rubicon 2 som klarade det mycket bättre.

Men som helhet är jag mycket nöjd med mina Guru.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57302
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2016-02-01 10:02

Mamel skrev:Tack för råden. En Naim Unitiqute är (eller åtminstone var) till salu på Hifimagasinet för 9 900 kr, så det ligger ju väl inom budget. Beträffande Holographic är det mystiskt hur versionen med fjärrkontroll kan kosta 2 000 kr extra. Men jag kommer nog be att få låna hem dem, det är en bra möjlighet. Allt låter ju annorlunda hemma.


Du kan klubba ned en inbrottstjuv med den fjärren. Snudd på mer metall i den än i själva försteget. :mrgreen:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28097
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav PerStromgren » 2016-02-01 10:34

Nattlorden skrev:
Mamel skrev:Tack för råden. En Naim Unitiqute är (eller åtminstone var) till salu på Hifimagasinet för 9 900 kr, så det ligger ju väl inom budget. Beträffande Holographic är det mystiskt hur versionen med fjärrkontroll kan kosta 2 000 kr extra. Men jag kommer nog be att få låna hem dem, det är en bra möjlighet. Allt låter ju annorlunda hemma.


Du kan klubba ned en inbrottstjuv med den fjärren. Snudd på mer metall i den än i själva försteget. :mrgreen:


Jag är (lite) spekulant på det försteget. Har du provat fjärren? Känns knapparna bra? De påminner på bild om de svampiga knappar jag har på fjärren till min CD-spelare, och sådana vill jag inte ha.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57302
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2016-02-01 10:39

PerStromgren skrev:
Nattlorden skrev:
Mamel skrev:Tack för råden. En Naim Unitiqute är (eller åtminstone var) till salu på Hifimagasinet för 9 900 kr, så det ligger ju väl inom budget. Beträffande Holographic är det mystiskt hur versionen med fjärrkontroll kan kosta 2 000 kr extra. Men jag kommer nog be att få låna hem dem, det är en bra möjlighet. Allt låter ju annorlunda hemma.


Du kan klubba ned en inbrottstjuv med den fjärren. Snudd på mer metall i den än i själva försteget. :mrgreen:


Jag är (lite) spekulant på det försteget. Har du provat fjärren? Känns knapparna bra? De påminner på bild om de svampiga knappar jag har på fjärren till min CD-spelare, och sådana vill jag inte ha.


Jag har inget minne av någon svampighet, men jag kände på den någon minut för snart fyra år sedan, så jag skulle inte våga svara på det.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav mrGaskill » 2016-02-01 10:50

Men jag fick för mig att HA presenterar tester utförda av LTS på sin (HAs) hemsida. Jag tror, men bara tror, att HA försöker "sälja in". Det var exakt så jag menade. Jag antog att Mamel klickat sig vidare från H..a..com till LTS. Men det var ett antagande. LTS testar ju på sitt sätt och jag har inte tolkat att de försöker sälja in saker. Det blir fel ibland på faktiskt.se. Då får man försöka vara tydligare. :-)

Det blir lite fel i vissa trådar. Det är väl ingens fel. Bara otur kanske. ;-)

HA kanske borde trycka lite mer på att få gott omdöme i LTS tidsskrift sant H&M. Det ger ju ett sken av att gå hem hos ett bredare testspektra så att säga.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
enJohn
 
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2004-08-21
Ort: Sthlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav enJohn » 2016-02-01 11:30

Går det att köpa frontskydd till Junior separat? Alltså, om de inte följer med vid köp från början?

/undrar en john, enligt principen "safety first"

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-02-01 12:53

enJohn skrev:Går det att köpa frontskydd till Junior separat? Alltså, om de inte följer med vid köp från början?

/undrar en john, enligt principen "safety first"

Maila gärna mig, Vi behöver serienummer för att kolla upp det. Den allra första batchen hade aluminiumplåtar på fronten och då gick det inte. Sedermera bytte vi till stålplåt och då gick det ju att göra skydd som fästs med magneter.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22729
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2016-02-01 14:03

Mamel skrev:Men även solen har sina fläckar. I Malou Bergs "Jag bor i ett ljus" finns en mycket liten, och således högt stämd, triangel som högtalarna inte alls klarade av att återge på ett vettigt sätt. Där var faktiskt mina gamla skrutthögtalare bättre.


En analys av Malou Bergs "Jag bor i ett ljus". Ser lite konstigt ut uppe i diskanten. Vad kan det vara?

Bild

Användarvisningsbild
peh
 
Inlägg: 221
Blev medlem: 2009-07-28
Ort: Lund, Skåne

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav peh » 2016-02-01 14:21

nilsviktor skrev:Sedermera bytte vi till stålplåt och då gick det ju att göra skydd som fästs med magneter.

...vilket för övrigt är bästa frontskyddsfästet EVER. Plockar av/sätter på skydden varje dag (av för att lyssna, för .. ja, skydd!). Aldrig något strul med kärvande piggar, eller risk för att knäcka desamma. Dessutom inga fula hål man måste titta på när skydden är av! Perfekt.
Rock me, Amadeus!

Mamel
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-01-31

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Mamel » 2016-02-01 14:48

RogerGustavsson skrev:
Mamel skrev:Men även solen har sina fläckar. I Malou Bergs "Jag bor i ett ljus" finns en mycket liten, och således högt stämd, triangel som högtalarna inte alls klarade av att återge på ett vettigt sätt. Där var faktiskt mina gamla skrutthögtalare bättre.


En analys av Malou Bergs "Jag bor i ett ljus". Ser lite konstigt ut uppe i diskanten. Vad kan det vara?

[ Bild ]


Nu ska vi se om jag fattat detta: Du har gjort någon form av ljudanalys av Malou Berg (hur hittade du ens den inspelningen???) och i kurvorna kan man se triangelljudet? I´m impressed, men inser att jag kanske har hamnat på fel forum...

Ett klagomål till hade jag faktiskt på Gurun. Har tvingats limma om magneterna till frontskyddet, de satt inte på rätt ställe i förhållande till magneterna inne i högtalaren. En petitess förvisso, men lite beigt ändå.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28097
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav PerStromgren » 2016-02-01 14:57

Mamel skrev:
RogerGustavsson skrev:
Mamel skrev:Men även solen har sina fläckar. I Malou Bergs "Jag bor i ett ljus" finns en mycket liten, och således högt stämd, triangel som högtalarna inte alls klarade av att återge på ett vettigt sätt. Där var faktiskt mina gamla skrutthögtalare bättre.


En analys av Malou Bergs "Jag bor i ett ljus". Ser lite konstigt ut uppe i diskanten. Vad kan det vara?

[ Bild ]


Nu ska vi se om jag fattat detta: Du har gjort någon form av ljudanalys av Malou Berg (hur hittade du ens den inspelningen???) och i kurvorna kan man se triangelljudet? I´m impressed, men inser att jag kanske har hamnat på fel forum...


Var inte så imponerad, även om Roger är väldans duktig! Han letade förmodligen upp låten på Spotify (där den finns, jag kollade nyss) och släpade in den i ett program vi ofta använder här hos oss. Lätt som en plätt. Att han sedan gjorde analysen baserad på programmet Masvis är det duktiga bidraget i det här fallet.

Hamnat på fel forum? Tvärtom, tvärtom! :)
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22729
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2016-02-01 16:34

Mamel skrev:Nu ska vi se om jag fattat detta: Du har gjort någon form av ljudanalys av Malou Berg (hur hittade du ens den inspelningen???) och i kurvorna kan man se triangelljudet? I´m impressed, men inser att jag kanske har hamnat på fel forum...


Jo, har spelat in låten från Tidal HiFi. Ser ut som att där finns en svacka runt 5 kHz följt av en höjning vid de högsta frekvenserna. Har inte sett en sådan höjning längst upp förut. Har ingen tillförlitlig lyssning på jobbet men tror nog att det låter rätt diskanthöjt? Åtminstone i mina in-ear-proppar. Kanske t.o.m. någon form av störning/distorsion?

Det finns analyser av andra låtar, http://user.faktiskt.io/RogerGustavsson/MasVis/

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-02-01 19:01

Mamel skrev:En petitess förvisso, men lite beigt ändå.
Det kan jag hålla med om! Skönt att du inte har tummen mitt i näven :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Mamel
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-01-31

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Mamel » 2016-02-01 19:31

RogerGustavsson skrev:
Mamel skrev:Nu ska vi se om jag fattat detta: Du har gjort någon form av ljudanalys av Malou Berg (hur hittade du ens den inspelningen???) och i kurvorna kan man se triangelljudet? I´m impressed, men inser att jag kanske har hamnat på fel forum...


Jo, har spelat in låten från Tidal HiFi. Ser ut som att där finns en svacka runt 5 kHz följt av en höjning vid de högsta frekvenserna. Har inte sett en sådan höjning längst upp förut. Har ingen tillförlitlig lyssning på jobbet men tror nog att det låter rätt diskanthöjt? Åtminstone i mina in-ear-proppar. Kanske t.o.m. någon form av störning/distorsion?

Det finns analyser av andra låtar, http://user.faktiskt.io/RogerGustavsson/MasVis/


Förmodligen bör jag inte ge mig in i en diskussion om något som jag antagligen inte kommer att begripa, men nu blev jag så nyfiken så jag måste fråga ändå: menar du att du kan SE olika "fel" i inspelningar? Om så, vad är poängen? Att undvika inspelningen?

Men i detta fall tror jag faktiskt inte att det är något fel. Det är som sagt en yttepyttetriangel som spelar ett högt, nästan isande ljud. Men Gurun fixade inte riktigt att återge det. Det lät väldigt svagt. Mina gamla Infinity Reference 11, inköpta för tjugo år sedan för drygt 2 000 kr, fixade det däremot. Men det är å andra sidan det enda som de gör bättre än Gurun, av det jag hört hittills i alla fall.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2016-02-01 20:02

Jag har lyssnat på FONOGRAMMET nu genom både QM60 och mina hörlurar och jag kan inte höra något speciellt, jag kan inte riktigt förstå vad du menar. Det är kanske något som dina Infinity gör fel? :)

Någon annan som har input efter att faktiskt ha lyssnat på ljudspåret?
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22729
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2016-02-01 20:13

Har nu lyssnat hemmavid på Malou Berg. Inga problem att höra triangeln men lite diskantlyft är det nog. Det är rätt ovanligt med så mycket energi långt upp i diskanten. Kan vara att Infinity-högtalarna har en resonans som förstärker intrycket av triangeln? Menar du att den hörs för svagt över Guru?

Analysverktyget är framtaget av Svante här på forumet och visualiserar främst mastringsproblemet, dagens sjuka dynamikminskande, allt ska låta högt/påträngande för att låta starkast i etern. I fallet med nämnda låt med Malou Berg är dynamiken väl tilltagen och inte störande reducerad.

Mamel
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-01-31

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Mamel » 2016-02-01 21:21

RogerGustavsson skrev:Har nu lyssnat hemmavid på Malou Berg. Inga problem att höra triangeln men lite diskantlyft är det nog. Det är rätt ovanligt med så mycket energi långt upp i diskanten. Kan vara att Infinity-högtalarna har en resonans som förstärker intrycket av triangeln? Menar du att den hörs för svagt över Guru?

Analysverktyget är framtaget av Svante här på forumet och visualiserar främst mastringsproblemet, dagens sjuka dynamikminskande, allt ska låta högt/påträngande för att låta starkast i etern. I fallet med nämnda låt med Malou Berg är dynamiken väl tilltagen och inte störande reducerad.


Fascinerande med en diskussion om en triangel på en säkert 25 år gammal skiva med en gospelsångerska i mogen ålder...

Men OK, jag ska försöka förklara. I mina gamla högtalare hördes triangeln tydligare, men framför allt fanns det luft och rymd kring triangeln. Med Guru fick jag intrycket att högtalarna fick spänna sig för att komma upp i de höga tonerna och inte riktigt klarade av det.

Detta är förstås en ren gissning från min sida. Jag är rätt bra på att lyssna på musik tycker jag - jag är amatörmusiker och har en klar uppfattning om hur saker och ting bör låta - men som ni har förstått vid det här laget vet jag föga eller inget om mer tekniska aspekter.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57302
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Nattlorden » 2016-02-01 21:37

Infinity brukar/är ofta väldigt energirika i diskanten, dvs i mitt tycke alltför mycket så. Precis som många andra märken som man brukar sortera in under "high-end", dvs man gör vissa förändringar för att få detaljer att poppa ut lite extra istället för att presentera musiken som den är. Smaksak, men definitivt en skiljelinje mellan sådana högtalare och Ino/Guru.

Men jag förstår att du saknar bettet om du vant dig vid det, jag har en Billy Idol-låt som jag aldrig hört riktigt samma bett i på någon högtalare sedan första gången jag hörde den i en butik. Med tanke på att jag köpte högtalarna och inte hört det igen på dem, och jag vet elektroniken var väldigt neutral, så lutar jag mot att det i det fallet var cd-spelaren som användes som var överdrivet ljus. Dock är det den enda komponenten jag lyssnade på då som jag inte vet vad det var... :lol:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare
 
Inlägg: 10903
Blev medlem: 2009-03-16
Ort: Tyska Bukten

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Objektivisten » 2016-02-01 21:50

Guru kan inte spela triangel. :|
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav mrGaskill » 2016-02-01 21:53

Gudrun kan spela triangel. Kunde åtminstone.
Ahh åhh humårr.
"we have assumed control!"

Mamel
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-01-31

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Mamel » 2016-02-02 14:45

Nattlorden skrev:Infinity brukar/är ofta väldigt energirika i diskanten, dvs i mitt tycke alltför mycket så. Precis som många andra märken som man brukar sortera in under "high-end", dvs man gör vissa förändringar för att få detaljer att poppa ut lite extra istället för att presentera musiken som den är. Smaksak, men definitivt en skiljelinje mellan sådana högtalare och Ino/Guru.

Men jag förstår att du saknar bettet om du vant dig vid det, jag har en Billy Idol-låt som jag aldrig hört riktigt samma bett i på någon högtalare sedan första gången jag hörde den i en butik. Med tanke på att jag köpte högtalarna och inte hört det igen på dem, och jag vet elektroniken var väldigt neutral, så lutar jag mot att det i det fallet var cd-spelaren som användes som var överdrivet ljus. Dock är det den enda komponenten jag lyssnade på då som jag inte vet vad det var... :lol:


Jag kom på att jag har samma skiva på vinyl också (fast inte här hemma), så jag kan ju prova om det blir skillnad på triangeln med en annan signalkälla. Fast det mesta låter ju bättre på vinyl, särskilt stråkar verkar vara svårt att få till digitalt. Trodde det skulle bli bättre och mer vinylliknande när jag skaffade SACD men jag har inte märkt någon skillnad. Tvärtom tycker jag SACD-ljudet på Suzukis senare Bachkantater (BIS) är mindre behagligt än på de tidigare CD-inspelningarna, om det nu beror på SACD-tekniken eller något annat.

Sorry för OT, men jag blev lite tekniskt intresserad kände jag. Man kanske skulle bli hifinörd ändå? ;-)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22729
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2016-02-02 15:24

När det gäller SACD och CD finns det detta att begrunda (Ing. Öhman är förstås känd här...):

http://sound.westhost.com/cd-sacd-dvda.htm

Mamel
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-01-31

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Mamel » 2016-02-02 15:56

RogerGustavsson skrev:När det gäller SACD och CD finns det detta att begrunda (Ing. Öhman är förstås känd här...):

http://sound.westhost.com/cd-sacd-dvda.htm


Där ser man. 12 000 kr rakt i sjön då, aldrig får man vara riktigt glad. :-(

Skulle kanske gjort som jag tänkte först, letat upp en Rega Planet.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav darkg » 2016-02-04 04:51

Mamel skrev:Där ser man. 12 000 kr rakt i sjön då, aldrig får man vara riktigt glad. :-(


Se där, thats the hifinörd spirit right there!
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Empa
 
Inlägg: 1977
Blev medlem: 2007-02-13
Ort: Karlstad

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Empa » 2016-02-04 14:20

Jag är väldigt nöjd med mina Juniorer, snygga är dom också :)

Håller på att fixa väggstativ till dom liknande det som finns till QM10.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2016-02-04 18:46

Cool. Såna vill jag också ha.

Vad är det för några?
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: data_foggen och 1 gäst