Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Jag tycker mukltikaanal blir helknasigt till en liten platt bild, som blir som ett litet/stort fönster in till en fiktiv värld.
Så, tvåkanal till bio bitte!
Morello skrev:Till musik känns det rimligare med multikanal kan jag tycka, men det finns ju knappt något att köpa, varför multikanal i sin helhet är och förblir ointressant för mig.
mrGaskill skrev:Dark side of har jag ju på SACD. Jag minns inte hur själva surroundmixen lät. Bara att det i det stora var det rent och fint ljud.
Almen skrev:mrGaskill skrev:Dark side of har jag ju på SACD. Jag minns inte hur själva surroundmixen lät. Bara att det i det stora var det rent och fint ljud.
Försök att få tag på fyrkanalsmixen av Alan Parsons från 1972 i stället.
mrGaskill skrev:Almen, Tack. Finns fyrkanalsmixen på bluray eller dvd-audio så är det grönt. Den största anledningen till att jag inte spelar varesig PF "Dark Side.." eller vissa klassiska plattor (tråkiga Goldberg variations bl.a.) är att jag inte har SACD-uppspelare längre. Den gav jag bort, sen jag inte hade möjlighet att koppla 5.1 analogt längre.
Almen skrev:Jag har haft både Parsons och Guthries surroundmixar se'n de kom ut, och jag lyssnar endast på Parsons mix.
mrGaskill skrev:Ja, det behövs nog större bild nör man ser på film hemma med surroundljud. Ljudbilden är alltid mycket större än det man ser på t.ex. En 55" TV. Mismatch.Jag tycker det.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 16 gäster