av Elfsberg » 2016-05-22 13:51
För det första:
Har era katter inga klösbrädor eller annat vettigt att klösa på? Vi har totalt tre flyttbara pelare i vårt hem, 3 rok.
För det andra. Jag har haft lite samma problem som wayfarer. En katt har stått på högtalaren för att sedan hoppa upp i en gardin.
Högtalaren, i16s, välte så klart ner från dåvarande tv-bänk och dammkåpan slogs in mot golvet. Gardinstången ramlade ner och slog sönder en bärbar hårddisk(proppad med för mig viktiga dokument och bilder..) och min dåvarande laptop.
Surt. Katten behövde ej repareras.
Häromdan kollade jag på film och helt plötsligt var en av katterna fram och fäktade med baselementet. Det är första och enda gången jag sett det hittils. Nått slags skydd lär tillverkas, kanske går det att bocka till ett galler som man fäster på högtalarens topplatta som sedan får vila över både diskant- och baselement.
Appropå den där hagelbössan. Det kan vara händigt med lasersikte när man vill locka fram katten för att skjuta den.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)