Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Gillar skarpt att ni provar med bättre elektronik och blir nöjdare med ljudet. Det är som sagt inte enbart effekten som spelar roll, det finns annat också. Grattis till mer välljud.
xeizo skrev:Apropå Nelson Pass så har jag faktiskt haft en av hans produkter, Nakamichi Stasis PA7, mitt omdöme då var att Sansui B-2301 var märkbart bättre. Men Nelson är fortfarande i farten och Sansui har lagt ner för länge sen så NP igen ligger helt klart närmare. Förutom ekonomiskt då.
Rydberg skrev:xeizo skrev:Apropå Nelson Pass så har jag faktiskt haft en av hans produkter, Nakamichi Stasis PA7, mitt omdöme då var att Sansui B-2301 var märkbart bättre. Men Nelson är fortfarande i farten och Sansui har lagt ner för länge sen så NP igen ligger helt klart närmare. Förutom ekonomiskt då.
Jag har haft slutstegen X250 och X350 samt försteget XP10 från Pass Labs och jag kan inte säga att jag är sådär jätteimponerad av prestandan.
Rydberg skrev:xeizo skrev:Apropå Nelson Pass så har jag faktiskt haft en av hans produkter, Nakamichi Stasis PA7, mitt omdöme då var att Sansui B-2301 var märkbart bättre. Men Nelson är fortfarande i farten och Sansui har lagt ner för länge sen så NP igen ligger helt klart närmare. Förutom ekonomiskt då.
Jag har haft slutstegen X250 och X350 samt försteget XP10 från Pass Labs och jag kan inte säga att jag är sådär jätteimponerad av prestandan.
xeizo skrev:
Idag kan jag konstatera att FLAC-streamingen också är riktigt bra, Fleetwood Mac "Rumours" i FLAC över Plex låter brutalt bra just nu, bredd, höjd, djup, pinpoint, luft, ingen dist, avgrundsdjup bas, inget är hårt och inget är luddigt och Yamahas app(Music Cast) är riktigt smidig faktiskt - enklare att navigera i den än i Plex egen app. Full poäng där Yamaha!
sprudel skrev:xeizo skrev:
Idag kan jag konstatera att FLAC-streamingen också är riktigt bra, Fleetwood Mac "Rumours" i FLAC över Plex låter brutalt bra just nu, bredd, höjd, djup, pinpoint, luft, ingen dist, avgrundsdjup bas, inget är hårt och inget är luddigt och Yamahas app(Music Cast) är riktigt smidig faktiskt - enklare att navigera i den än i Plex egen app. Full poäng där Yamaha!
Det är förbannat bra musik också, ett av de finaste album som gjorts. Konkurrerar med Supertramp "Crime of the century" och Roger Waters "Amused to death" om förstaplatsen. Går att njutas av i bilstereon också, så bra är de.
Men i en delikatess-anläggning så är det så nära ljud-Nirvana man kan komma.
xeizo skrev:Jo, beror helt på vad man vill uppnå och med vilka förutsättningar, som med mycket annat finns det heller inget perfekt slutsteg. Annat än i teorin.
Nu när Morello ändå är inne och kommenterar
[ Bild ]
Schysst konstruktion? Eller?
Morello skrev:xeizo skrev:Jo, beror helt på vad man vill uppnå och med vilka förutsättningar, som med mycket annat finns det heller inget perfekt slutsteg. Annat än i teorin.
Nu när Morello ändå är inne och kommenterar
[ Bild ]
Schysst konstruktion? Eller?
Oberklasse! Jag har en El Primero i min samling.
Morello skrev:Casio?
Morello skrev:AndreasArvidsson skrev:Nattlorden skrev:
Vad är en micropelle?
Mikrokontroller
Vad säger man riktig svenska?
Heter det inte mikroprocessor?
Morello skrev:Vad säger man riktig svenska?
Heter det inte mikroprocessor?
Morello skrev:"Kontroller" är svengelska. Kontrollant heter det på svenska och ingen säger "mikrokontrollant".
Jag föreslår att vi säger "mikorpelle" eller "mikroprofesssor".
Morello skrev:"Kontroller" är svengelska. Kontrollant heter det på svenska och ingen säger "mikrokontrollant".
AndreasArvidsson skrev:Ja är det något vi behöver så är det mer "fikonspråk"![]()
Jag håller mig till vedertagen nomenklatur även i fortsättningen tror jag
jonaz81a skrev:Tråkmåns
AndreasArvidsson skrev:Morello skrev:"Kontroller" är svengelska. Kontrollant heter det på svenska och ingen säger "mikrokontrollant".
Ja är det något vi behöver så är det mer "fikonspråk"![]()
AndreasArvidsson skrev:Morello skrev:"Kontroller" är svengelska. Kontrollant heter det på svenska och ingen säger "mikrokontrollant".
Ja är det något vi behöver så är det mer "fikonspråk"![]()
xeizo skrev:Morello skrev:Casio?
High tech, soldriven, finns inget batteri. Chronograph. Vattentät. Snorbillig. Ful som stryk. Perfekt vardagsdinka
Laila skrev:Själver så nöjer jag mig med ett arméur av fabrikat Seiko.
Vid högtidligare tillfällen blir det en Bullova . . . typ.
Morello skrev:Laila skrev:Själver så nöjer jag mig med ett arméur av fabrikat Seiko.
Vid högtidligare tillfällen blir det en Bullova . . . typ.
Bullova emd stämgaffelverk?
Jag gillar verkligen stämgaffelverk! Inga andra verk har en så elegant gång hos sekundvisaren!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster