Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Vi får väl hoppas att det är något som inte blivit rätt. Men annars finns ju möjligheten att du hunnit avvänja dig, så att du nu hör hur den egentligen låtit hela tiden.
ChristianAndersson skrev:Om nivån dessutom är HÖG, passerar signalen nu genom dubbla RIAA?
eljulio skrev:Skivspelaren har varit ur funktion och nu är nätdelen och phonoboxen fixad. Skivspelaren är igång och ja, det kommer musik. Men nu känns det som att diskant helt saknas och basen är bumlig och överdriven. Det låter skit helt enkelt. Vad tusan??
Bill50x skrev:Kan riaa't vara ställd för fel typ av pickup? Att köra en MM genom ett MC-steg brukar låta som du beskriver det.
/ B
eljulio skrev:Allt tyder på att hjärnkapaciteten håller på och försvinna helt. Utbränd?
Jag hade knappen intryckt på phonoboxens baksida intryckt......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men ni löste trots allt problemet åt mig. Nu låter det normalt igen.
eljulio skrev:Allt tyder på att hjärnkapaciteten håller på och försvinna helt. Utbränd?
Jag hade knappen intryckt på phonoboxens baksida intryckt......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men ni löste trots allt problemet åt mig. Nu låter det normalt igen.
AndreasArvidsson skrev:Ja några oops-tillfällen har vi alla![]()
Bra att det löste sig. För en som är oinsatt, vad gör knappen? Ändrar lasten?
Perfector skrev:AndreasArvidsson skrev:Ja några oops-tillfällen har vi alla![]()
Bra att det löste sig. För en som är oinsatt, vad gör knappen? Ändrar lasten?
MM/MC vill jag påstå.
AndreasArvidsson skrev:Jo det förstod jag, men vad gör det rent eletriskt undrade jag mer över.
AndreasArvidsson skrev:Jo det förstod jag, men vad gör det rent eletriskt undrade jag mer över.
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Jo det förstod jag, men vad gör det rent eletriskt undrade jag mer över.
MC kräver mer förstärkning och annan last.
Flint skrev:Tackar! Ibland stämmer det där med att en bild säger osv... Värdena motsvarar ungefär min Audio Technica AT95 som jag mätte upp för någon vecka sedan.
eljulio skrev:Flint skrev:Tackar! Ibland stämmer det där med att en bild säger osv... Värdena motsvarar ungefär min Audio Technica AT95 som jag mätte upp för någon vecka sedan.
En mycket illustrativ bild av hur det faktiskt lät. Stort tack!
KarlXII skrev:Skulle man kunna få önska sig ett mer beskrivande trådämne?
jonaz81a skrev:KarlXII skrev:Skulle man kunna få önska sig ett mer beskrivande trådämne?
Ja dessa *-tecken gör det svårt att förstå vad som menas, t.ex "Jävla helvettets fittkuk" hade varit mera tydligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster