JohanL skrev:Om jag mins rätt överstiger baktempraturen aldrig 120 grader...
http://fiber.info.se/ - Mycket bra!
Intressant, jag har som sagt väldigt liten erfarenhet av kompositer, så det är ett ämne vi får ta och dyka ner i...
Jag har en dröm om att få tag på lite riktigt klarröd bloodwoodfanér....
Bloodwood, en träsort jag inte hellre har någon erfarenhet av, snyggt i alla fall, påminner endel om Mahogny i strukturen. Jag har SMS:at en kompis som är expert på vedartade växter för att ta reda på om de två arterna som kallas för "bloodwood" har något med vanligt namn... Han lär väll svara inom en vecka eller så...
För svart och rött är en kanonkombination!
Där är vi eniga. Jag byggde en Humidor i blodröd Adaman Padok och Negersvart Ebenholz åt en Cigarrälskande kompis, blev raskande snyggt..
micke5721 skrev:Kul att se så många intressanta förslag!
För att styra upp det hela. Om jag skulle fanera en låda, skulle jag göra det en sida i taget. och använda ett hårt underlag att pressa den fanerade ytan mot, mellan fanéret och pressytan (tex en marmorskiva) hade jag lagt ett tuntlager silkespapper och sedan ett mjukt 1-2mm lager absoberande papp (dels för att suga upp extrafukt från limmet, men även för att jämna ut trycket).
Vitlim (Snickarlim) funkar säker helt okej, men har ju gott om tid placera fanéret och dra tvingarna. Har du stagning inne i lådan skall det inte vara nått prblem att applicera tillräkligt tryck med tvingar, har de det inte finns det en möjlihet att väggen bågnar innåt även om det är en relativt liten låda.
/ptr