Moderator: Redaktörer
DTH skrev:Vee-Eight skrev:DTH:
Helt klart och riktigt. Enda fördelen med nakna transporter är ju såklart brutaldesignen.
Nu minns jag inte riktigt hur den ser ut, men är inte den där läckra CD-växlaren från B&O "naken"?
Mvh
A much more radical solution to this problem is to expose the lazer to green active light, simply then absorbing all reflected light being present. The improvement in sound quality cannot be overheard. A much more quiet and dark background for the music, becoming much more alive and natural.
DTH skrev:Ser att 10 procent hittils röstat att de tror på de grönmålade kanternas positiva inverkan vilket för tankarna till de fritt citerat bevingade orden "När en lögn upprepas tusen gången blir den sanning" ("Wenn eine Lüge tausendmal wiederholt ist, wird sie zur Wahrheit.").
Rydberg skrev:DTH skrev:Ser att 10 procent hittils röstat att de tror på de grönmålade kanternas positiva inverkan vilket för tankarna till de fritt citerat bevingade orden "När en lögn upprepas tusen gången blir den sanning" ("Wenn eine Lüge tausendmal wiederholt ist, wird sie zur Wahrheit.").
Nu står det ju faktiskt ingenting om postiv inverkan i frågan så hur du kan dra den slutsatsen är ju lite märkligt. Frågan lyder ju "Tror du grönmålade kanter på en cdskiva förändrar ljudet när den spelas upp i en cdspelare?"
Mao man frågar bara efter en förändring och inte om denna är postiv om den nu existerar. Själv har jag förövrigt inte röstat.
Morello skrev:Kan någon förklarar varför jag inte kan använda min CD-läsare i datorn när jag vill kopiera en CD samtidigt som det går bra att läsa data-CD.![]()
boom skrev:Morello skrev:Glömde en sak: Det går fint att läsa audio-CD från DVD-brännaren i samma maskin.
copy protection
Morello skrev:Kan någon förklarar varför jag inte kan använda min CD-läsare i datorn när jag vill kopiera en CD samtidigt som det går bra att läsa data-CD.![]()
Morello skrev:boom skrev:Morello skrev:Glömde en sak: Det går fint att läsa audio-CD från DVD-brännaren i samma maskin.
copy protection
Utveckla gärna det där.Varför skulle eventuellt kopieringsskydd bara drabba CD-läsaren och inte CD/DVD-läsaren?
Jax skrev:Morello skrev:Kan någon förklarar varför jag inte kan använda min CD-läsare i datorn när jag vill kopiera en CD samtidigt som det går bra att läsa data-CD.![]()
Din Cd-läsare är antagligen rätt gammal. I början vägrade CD-verk för datorer läsa redbook helt och hållet och det var medvetet.
Numera har man inte denna spärr.
The_Man skrev:Morello skrev:
Testade två olika och dom är tillverkade 2001 resp. 2002.
det får nog klassas som gammalt i datorvärlden
Morello skrev:The_Man skrev:Morello skrev:
Det innebär alltså att CD-kopior äldre än 3-4 år är kassa?
Morello skrev:The_Man skrev:Morello skrev:
Det innebär alltså att CD-kopior äldre än 3-4 år är kassa?
Morello skrev:Nej, jag pratar om att läsa in original-audio-CD's via CD-läsaren respektive DVD-läsaren/brännaren.
Morello skrev:Nu var frågan varför det inte fungerar via CD-läsaren, men Jax svarat på det.I alla fall partiellt.
Användare som besöker denna kategori: FalloutBoy, nasse och 34 gäster