Den stora Guru-tråden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-07-07 20:37

_Fredrik_ skrev:Jag kan verkligen förstå att det inte går nåt bra. Alldeles för smal produkt. För stängt mellanregister för studio och få i den stora hifiskaran förstår det fina med dessa högtalare. Nu har jag bara lyssnat på Inos modeller. Prisvärt, som em del skriver här, tycker jag bara låter som nåt man intalar sig.


Vad jag hört var det största missnöjet att de inte fick ut leveranserna, även om Junior på ett fånigt sätt internkonkurrerade med Guru QM20.

Om det låter stängt om mellanregistret blir jag besviken. Jag har aldrig uppfattat modellerna så. Jag har inte kommit så långt att jag kopplat in mina QM60 än...
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-07-07 23:59

MagnusÖstberg skrev:
_Fredrik_ skrev:Jag kan verkligen förstå att det inte går nåt bra. Alldeles för smal produkt. För stängt mellanregister för studio och få i den stora hifiskaran förstår det fina med dessa högtalare. Nu har jag bara lyssnat på Inos modeller. Prisvärt, som em del skriver här, tycker jag bara låter som nåt man intalar sig.


Vad jag hört var det största missnöjet att de inte fick ut leveranserna, även om Junior på ett fånigt sätt internkonkurrerade med Guru QM20.

Om det låter stängt om mellanregistret blir jag besviken. Jag har aldrig uppfattat modellerna så. Jag har inte kommit så långt att jag kopplat in mina QM60 än...


Du menar nog QM10. Junior är/var den högtalaren som egentligen QM10 skulle blivit. Vi ville göra en högtalare som skulle vara enklare att tillverka rationellt för att nå en lägre prisnivå. Vi tänkte naturligtvis också på en möjlig kannibalisering, men vi tyckte att det var värt risken. Sen är det ju tydligt hörbara skillnader mellan QM10 och Junior. QM10 är klart mer kapabel. Det var så att vi fick en del leveranser från våra leverantörer, men de var så behäftade med fel att vi inte kunde leverera som vi hoppats och som vi lovat. Så det handlade inte om att bara få ut leveranser utan vi var tvungna att bygga om högtalarna i princip från grunden.
Jag tror inte du kommer att upptäcka att dina QM60 låter instängt. Just den synpunkten har jag faktiskt aldrig hört förr, men alla kan ju inte tycka likadant. Det vore alldeles för trist. Som utövande musiker som tillbringat alldeles för mycket tid i studiomiljö så kan jag dock inte hålla med Fredrik ovan.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-07-08 00:07

_Fredrik_ skrev:
darkg skrev:60k för några år sedan.

Nej, men du skoja? Menar du då motsvarigheten till pi60?

Då får man ju nästan ett par Genelec 8351, trevägare inkl slutsteg (som är min referens). Men det är kanske så, man får betala mycket när det är småskalig produktion. Är guru gjorda i Sverige?
Men 8351 är ju inte en fullregisterhögtalare? Du behöver ju en subbas för att nå ner till 20 Hz. Men visst får man slutsteg med på köpet. Vissa Guru gjordes i Sverige, bl.a QM60.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39823
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav petersteindl » 2016-07-08 00:45

Hej nilsviktor, vem vet, kanske fågel Fenix finns runt hörnet?

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-07-08 01:21

petersteindl skrev:Hej nilsviktor, vem vet, kanske fågel Fenix finns runt hörnet?

Med vänlig hälsning
Peter

Ja. Låt oss hoppas på det.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-07-08 07:29

nilsviktor skrev:
MagnusÖstberg skrev:
_Fredrik_ skrev:Jag kan verkligen förstå att det inte går nåt bra. Alldeles för smal produkt. För stängt mellanregister för studio och få i den stora hifiskaran förstår det fina med dessa högtalare. Nu har jag bara lyssnat på Inos modeller. Prisvärt, som em del skriver här, tycker jag bara låter som nåt man intalar sig.


Vad jag hört var det största missnöjet att de inte fick ut leveranserna, även om Junior på ett fånigt sätt internkonkurrerade med Guru QM20.

Om det låter stängt om mellanregistret blir jag besviken. Jag har aldrig uppfattat modellerna så. Jag har inte kommit så långt att jag kopplat in mina QM60 än...


Du menar nog QM10. Junior är/var den högtalaren som egentligen QM10 skulle blivit. Vi ville göra en högtalare som skulle vara enklare att tillverka rationellt för att nå en lägre prisnivå. Vi tänkte naturligtvis också på en möjlig kannibalisering, men vi tyckte att det var värt risken. Sen är det ju tydligt hörbara skillnader mellan QM10 och Junior. QM10 är klart mer kapabel. Det var så att vi fick en del leveranser från våra leverantörer, men de var så behäftade med fel att vi inte kunde leverera som vi hoppats och som vi lovat. Så det handlade inte om att bara få ut leveranser utan vi var tvungna att bygga om högtalarna i princip från grunden.
Jag tror inte du kommer att upptäcka att dina QM60 låter instängt. Just den synpunkten har jag faktiskt aldrig hört förr, men alla kan ju inte tycka likadant. Det vore alldeles för trist. Som utövande musiker som tillbringat alldeles för mycket tid i studiomiljö så kan jag dock inte hålla med Fredrik ovan.


Visst var det QM10 jag tänkte på.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo
 
Inlägg: 13120
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: stlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav _Fredrik_ » 2016-07-08 11:47

nilsviktor skrev:
_Fredrik_ skrev:
darkg skrev:60k för några år sedan.

Nej, men du skoja? Menar du då motsvarigheten till pi60?

Då får man ju nästan ett par Genelec 8351, trevägare inkl slutsteg (som är min referens). Men det är kanske så, man får betala mycket när det är småskalig produktion. Är guru gjorda i Sverige?
Men 8351 är ju inte en fullregisterhögtalare? Du behöver ju en subbas för att nå ner till 20 Hz. Men visst får man slutsteg med på köpet. Vissa Guru gjordes i Sverige, bl.a QM60.

Den går kanske inte lika djupt, men när tycker du att en högtalare får kallas fullregister? Enl din definition har inte Genelec fullregisterhögtalare i huvudtaget. Sen hade jag lite fel, 8351 kostar säkert 35 styck, det blir 10k till.

Med stängt mellanregister menade jag i jämförelse med moderna studiomonitorer, jag är ju mest van vid Genelec och vem som helst skulle skriva under på att man hör betydligt mer vad som händer i mellanregistret med dom jämfört med Guru (ino). Sen om det verkligen är neutralt eller om man vill ha det så kan man diskutera. I studiosammanhang brukar det vara populärt och det finns gott om folk som i sin tur tycker Genelec har ett otydligt mellanregister. Jag tror att de som köper "studiomonitorer" tycker det är den viktigaste parametern.

Men jag tror samtidigt att många i hifisammanhang tycker att Genelec låter "högtalare", vilket man kanske inte tycker är så kul för nöjeslyssning.

Tror kanske att det skulle vara bra att ha båda i en studio och växla emellan beroende på vad man pysslar med.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35514
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav paa » 2016-07-08 12:37

Förr fanns det presensknapp på sterion, det är kanske det som fattas i mixerborden?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-07-08 13:44

_Fredrik_ skrev:
nilsviktor skrev:
_Fredrik_ skrev:Nej, men du skoja? Menar du då motsvarigheten till pi60?

Då får man ju nästan ett par Genelec 8351, trevägare inkl slutsteg (som är min referens). Men det är kanske så, man får betala mycket när det är småskalig produktion. Är guru gjorda i Sverige?
Men 8351 är ju inte en fullregisterhögtalare? Du behöver ju en subbas för att nå ner till 20 Hz. Men visst får man slutsteg med på köpet. Vissa Guru gjordes i Sverige, bl.a QM60.

Den går kanske inte lika djupt, men när tycker du att en högtalare får kallas fullregister? Enl din definition har inte Genelec fullregisterhögtalare i huvudtaget. Sen hade jag lite fel, 8351 kostar säkert 35 styck, det blir 10k till.

Med stängt mellanregister menade jag i jämförelse med moderna studiomonitorer, jag är ju mest van vid Genelec och vem som helst skulle skriva under på att man hör betydligt mer vad som händer i mellanregistret med dom jämfört med Guru (ino). Sen om det verkligen är neutralt eller om man vill ha det så kan man diskutera. I studiosammanhang brukar det vara populärt och det finns gott om folk som i sin tur tycker Genelec har ett otydligt mellanregister. Jag tror att de som köper "studiomonitorer" tycker det är den viktigaste parametern.

Men jag tror samtidigt att många i hifisammanhang tycker att Genelec låter "högtalare", vilket man kanske inte tycker är så kul för nöjeslyssning.

Tror kanske att det skulle vara bra att ha båda i en studio och växla emellan beroende på vad man pysslar med.


Äh. Glimten-i-ögat raljerande funkar inte på nätet. Sorry! Det lät jäkligt viktigpettrigt det där om fullregister som jag skrev. Jag har jobbat en hel del med 1030/1031 och 8040 (alltså främst små Genelecs) och jag tycker inte som du så klart. Första gången jag hörde Ino (piP var det) så var det verkligen en aha-upplevelse. Det var så uppenbart bättre än allt annat jag hört i alla avseenden. Men inte minst mellanregistret som jag alltid tyckt återges på ett tröttsamt sätt i bulken av studiomonitorer. Ingen nämnd, ingen glömd. Ino såg ut som hejkomåhjälpmig, men oj vad bra de var. Jag tyckte det var synd att jag aldrig sett dessa i studios. Det var startskottet för Guru. Vi skulle göra monitorer helt enkelt.
Du har många poänger i det du skriver också. Vässat mellanregister verkar upplevas som analytiskt, men jag tror det snarare är för att många har förutfattade meningar om vad som egentligen är analytiskt. Allt det där förtjänar egentligen en egen diskussion.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo
 
Inlägg: 13120
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: stlm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav _Fredrik_ » 2016-07-08 17:02

Ja, jag slulle verkligen vilja testa att jobba lite med Guru nån gång, kanske funkar snorbra.
Hifi Is Great Everyday

Fat_Arren
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 2015-02-05
Ort: Kramfors

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Fat_Arren » 2016-08-18 10:57

Under ganska lång tid har jag sett Junior högtalare säljas ut av "frun" som "flyttstädar" köpte mig ett par fina junior för 4500 i början av året, när jag sedan upptäckte att det ständigt ramlade ut nya högtalare blev jag väldigt skeptisk, nu när jag läst i tråden om omständigheterna så förstår man ju orsaken till att de prånglat högtalare bakvägen. , eller ja som det ser ut iallafall. vill dock ha ett par plus och eftersom guru junior verkar tappa trovärdighet så lärde ju nog stå och köpa för kaffepengar snart. Senast ut var snygga plus för under 8 lappar.

ja eller så har jag helt fel.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav nilsviktor » 2016-08-18 11:06

Fat_Arren skrev:Under ganska lång tid har jag sett Junior högtalare säljas ut av "frun" som "flyttstädar" köpte mig ett par fina junior för 4500 i början av året, när jag sedan upptäckte att det ständigt ramlade ut nya högtalare blev jag väldigt skeptisk, nu när jag läst i tråden om omständigheterna så förstår man ju orsaken till att de prånglat högtalare bakvägen. , eller ja som det ser ut iallafall. vill dock ha ett par plus och eftersom guru junior verkar tappa trovärdighet så lärde ju nog stå och köpa för kaffepengar snart. Senast ut var snygga plus för under 8 lappar.

ja eller så har jag helt fel.
Vi sålde ett par Juniorpar som var begagnade. Priset var rimligt för ett par högtalare som kostar 11000 nya. De var i bra skick, men inte perfekta. Naturligtvis får jag sälja vidare mina egna privata högtalare som vem som helst. Konkursboet är väldokumenterat och intakt, om det är det du är orolig för.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Fat_Arren
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 2015-02-05
Ort: Kramfors

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Fat_Arren » 2016-08-18 11:12

nilsviktor skrev:
Fat_Arren skrev:Under ganska lång tid har jag sett Junior högtalare säljas ut av "frun" som "flyttstädar" köpte mig ett par fina junior för 4500 i början av året, när jag sedan upptäckte att det ständigt ramlade ut nya högtalare blev jag väldigt skeptisk, nu när jag läst i tråden om omständigheterna så förstår man ju orsaken till att de prånglat högtalare bakvägen. , eller ja som det ser ut iallafall. vill dock ha ett par plus och eftersom guru junior verkar tappa trovärdighet så lärde ju nog stå och köpa för kaffepengar snart. Senast ut var snygga plus för under 8 lappar.

ja eller så har jag helt fel.
Vi sålde ett par Juniorpar som var begagnade. Priset var rimligt för ett par högtalare som kostar 11000 nya. De var i bra skick, men inte perfekta. Naturligtvis får jag sälja vidare mina egna privata högtalare som vem som helst. Konkursboet är väldokumenterat och intakt, om det är det du är orolig för.


Nej varför skulle jag vara orolig, inlägget var bara en iakttagelse. Det har ju sålts en hel del "begagnade" från samma säljare. Och när man efterfrågat kvitto, så fick jag aldrig något trots löfte både före och långt efter. känns lätt oseriöst, även om högtalarna i sig är högsta grad väldigt seriösa.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Elfsberg » 2016-08-18 12:06

Serienummret duger ju som kvitto alldeles utmärkt.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15192
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Harryup » 2016-08-18 14:47

Om man skall ha serienumret som kvitto så kommer ju priset på högtalarna bli högst individuellt även mellan höger och vänster exemplar.
Jag misstänker att du tycker att det duger som garantibevis vilket inte är samma sak som kvitto. Man har ju hellre ett köpebevis än högtalarna själva ibland verifikaten.

/Harryup

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7541
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Rydberg » 2016-11-13 13:56

Var igår hos min granne som äger två par Guru Junior. Trots ett antal GT i kroppen och ett klangligt okontrollerat rum tyckte jag att ljudbilden kantrade på ett märkligt sätt, jag satt till vänster men den kantrade till höger. Efter att ha gått fram till högtalarna kunde jag konstatera att diskanten i vänster högtalare inte spelade. Min granne drog då på lite mer och den "hoppade igång" fast med störningar. Vore diskanten bränd borde den väl vara heldöd? Jag skulle vilja utesluta en dålig lödning någonstans men hur fanken får man upp ett par junior utan att skada dem? Högtalarna är köpta begagnat men ska vara under två år, mao ha garanti kvar. Tyvärr hittade min granne inte originalkvittot igår men kanske går att göra något ändå? Vad säger folket bakom Guru? Högtalarna befinner sig i Tyskland men om en garantiåtgärd skulle bli aktuell kan jag ta med högtalaren till Sverige.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-11-13 14:10

Rydberg skrev:Var igår hos min granne som äger två par Guru Junior. Trots ett antal GT i kroppen och ett klangligt okontrollerat rum tyckte jag att ljudbilden kantrade på ett märkligt sätt, jag satt till vänster men den kantrade till höger. Efter att ha gått fram till högtalarna kunde jag konstatera att diskanten i vänster högtalare inte spelade. Min granne drog då på lite mer och den "hoppade igång" fast med störningar. Vore diskanten bränd borde den väl vara heldöd? Jag skulle vilja utesluta en dålig lödning någonstans men hur fanken får man upp ett par junior utan att skada dem? Högtalarna är köpta begagnat men ska vara under två år, mao ha garanti kvar. Tyvärr hittade min granne inte originalkvittot igår men kanske går att göra något ändå? Vad säger folket bakom Guru? Högtalarna befinner sig i Tyskland men om en garantiåtgärd skulle bli aktuell kan jag ta med högtalaren till Sverige.


Det kan du nog glömma efter en konkurs.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7541
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Rydberg » 2016-11-13 14:43

Fast finns det info hur man ska öppna dem utan att förstöra dem kan man ju komma med den informationen trots konkurs.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35514
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav paa » 2016-11-13 14:51

Googla: Guru by Sthlm Audio
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39823
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav petersteindl » 2016-11-13 15:05

Jag har för mig att GURU kan vara på gång igen. Jag hoppas att de kan få igång verksamheten på ett bra sätt. De har ju faktiskt kämpat i 10 år. Jag håller tummarna.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22729
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav RogerGustavsson » 2016-11-13 15:23

På Gurus Facebooksida nämns en mässa i Warsczawa 4-6/11.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav shifts » 2016-11-13 15:29

Jag besökte den mässan, men missade att Guru hade ett rum där, trist. Mässan var uppdelad på Nationalstadion samt två hotell, så det var lite svårt att överblicka. Ena hotellet hade utställare på åtta olika våningar. Pust.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska
 
Inlägg: 28546
Blev medlem: 2007-02-17
Ort: Himlafiket

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav KarlXII » 2016-11-13 15:34

Kul med Guru!
Vilka är det som kör? Är det samma gäng som gör omstart eller ett nytt gäng som gör nystart?
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-11-13 16:16

paa skrev:Googla: Guru by Sthlm Audio


Dom har en Facebooksida, men ännu inget registrerat bolag. Konstigt, då de skall ställa ut på mässa i Polen snart enligt Facebook.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav mrGaskill » 2016-11-13 16:17

Jag håller tummarna för Guru. :) Bra, relativt billiga grejor.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
DorreN
 
Inlägg: 666
Blev medlem: 2006-04-29
Ort: Falun

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav DorreN » 2016-11-13 17:10

MagnusÖstberg skrev:
paa skrev:Googla: Guru by Sthlm Audio


Dom har en Facebooksida, men ännu inget registrerat bolag. Konstigt, då de skall ställa ut på mässa i Polen snart enligt Facebook.


Det kanske är detta bolag? http://www.allabolag.se/5590587951/STHL ... _SWEDEN_AB

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-11-13 17:17

DorreN skrev:
MagnusÖstberg skrev:
paa skrev:Googla: Guru by Sthlm Audio


Dom har en Facebooksida, men ännu inget registrerat bolag. Konstigt, då de skall ställa ut på mässa i Polen snart enligt Facebook.


Det kanske är detta bolag? http://www.allabolag.se/5590587951/STHL ... _SWEDEN_AB


Kan vara, det bolaget startade i våras...
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
galder
 
Inlägg: 1049
Blev medlem: 2014-11-04

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav galder » 2016-11-13 17:33

Verksamhetsbeskrivningen verkar stämma.

Från Ratsit
"Verksamhetsbeskrivning
Bolaget ska bedriva utveckling och tillverkning av ljudprodukter och därmed förenlig verksamhet."
 
Så inte så osannolik gissning då.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7541
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav Rydberg » 2016-11-13 20:09

MagnusÖstberg skrev:
Rydberg skrev:Var igår hos min granne som äger två par Guru Junior. Trots ett antal GT i kroppen och ett klangligt okontrollerat rum tyckte jag att ljudbilden kantrade på ett märkligt sätt, jag satt till vänster men den kantrade till höger. Efter att ha gått fram till högtalarna kunde jag konstatera att diskanten i vänster högtalare inte spelade. Min granne drog då på lite mer och den "hoppade igång" fast med störningar. Vore diskanten bränd borde den väl vara heldöd? Jag skulle vilja utesluta en dålig lödning någonstans men hur fanken får man upp ett par junior utan att skada dem? Högtalarna är köpta begagnat men ska vara under två år, mao ha garanti kvar. Tyvärr hittade min granne inte originalkvittot igår men kanske går att göra något ändå? Vad säger folket bakom Guru? Högtalarna befinner sig i Tyskland men om en garantiåtgärd skulle bli aktuell kan jag ta med högtalaren till Sverige.


Det kan du nog glömma efter en konkurs.

Fronten var fäst med magneter, fick informationen direkt från Erik, mycket bra respons! Nu kunde jag fixa högtalarna själv, min förmodan stämde nämligen, en lödning till PTC-motståndet hade brustit på kretskortet så där var bara sporadisk kontakt. Nu är lödningen åtgärdad och högtalaren spelar som den ska igen :D
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Den stora Guru-tråden

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-11-13 20:11

Toppen!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster