genstruktur skrev:genstruktur skrev:Jag har varit hemma och varit sjuk sista dagarna. Snuva, halsont och seg.
Efter någon dag lade jag märke till att anläggningen här hemma hade fått problem med s-ljud. Detta var värst vid serie/filmtittande på min vanliga volym.
Var det riktigt illa så lät det nästan som det satt en s-flöjt framför munnen när folk talade. Det lät verkligen sssssssss, fräsigt och vasst. Jag kontrollerade alla källor och det uppträdde över allt. Jag kontrollerade även kablar, speciellt eftersom jag inte hunnit löda högtalarkablaget än utan det sitter bara fastskruvade i slutsteg och högtalare. Men så förrgår lade jag märke till att även när min sambo talade med mig kunde jag märka att s-ljuden var lite jobbiga att lyssna på, kontrollerade då även via min mobil och hörlurar. Japp, samma problem där som i anläggningen. Ingen av dessa källor har tidigare visat dessa problem (inklusive sambon).
Kan inte komma till någon annan slutsats än att det måste vara min sjukdom som föranlett detta problem!
Själv tycker jag att problemet har minskat något men det är inte helt borta. I och för sig så är jag fortfarande snuvig även om jag är tillbaka på arbetet. De värsta s-ljuden uppstår vid serietittande via Netflix, och då speciellt serien Dexter har jag märkt. Skall avvakta tills jag är helt snorfri, har detta inte gått över då får jag felsöka hörsel och anläggning mer.
Jag har upptäckt en skiva som jag tycker mycket om, men som ibland ess-ar störande i mina öron. Jag tror att det beror mer på min fysiologiska dagsform än på något annat, men jag vet inte. Det är italiensk körmusik från Sigismunds Polen:
spotify:album:6t3Fv51cdp6naBN2NlNqnv