Nakenlyssning?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Valacken_55
Semesterfirare

Nakenlyssning?

Inläggav Valacken_55 » 2016-12-02 18:03

Brukar ni syssla med det? Ligga naken på parkettgolvet, yogaandas och öppna porerna för musiken.

"– Vi låg på ett golv med en skivspelare och ”Highway 61 revisited”, och sjöng insiktsfull fylleallsång till ”Ballad of a thin man”. Igen och igen. Vi tyckte så mycket om att nakenlyssna, ibland hände det att vi bara sa ”nej, fan, klockan är halv sju på morgonen, nu kör vi nakenlyssning va?” Sedan tog vi av oss alla kläder. Jag kan faktiskt inte förklara det här, det var bara en grej vi gillade att göra.

Jag stirrar på Erik. Frågar och frågar. Vari låg lockelsen? Varför nakna? Hur gick det till när ni klädde av er, var det inte obekvämt, var ni verkligen inte egentligen attraherade av varandra? Men nej, det var inget sexuellt över nakenlyssnandet, säger Erik. Möjligen undermedvetet homoerotiskt, erkänner han, men mest var det ett sätt att komma närmare varandra och Bob Dylan."

http://www.dn.se/kultur-noje/man-som-missbrukar-dylan/
Maybe I become a playboy, hang around in gay-bars, and moooove to the west side of town.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Nakenlyssning?

Inläggav petersteindl » 2016-12-02 18:33

Valacken_55 skrev:Brukar ni syssla med det? Ligga naken på parkettgolvet, yogaandas och öppna porerna för musiken.

"– Vi låg på ett golv med en skivspelare och ”Highway 61 revisited”, och sjöng insiktsfull fylleallsång till ”Ballad of a thin man”. Igen och igen. Vi tyckte så mycket om att nakenlyssna, ibland hände det att vi bara sa ”nej, fan, klockan är halv sju på morgonen, nu kör vi nakenlyssning va?” Sedan tog vi av oss alla kläder. Jag kan faktiskt inte förklara det här, det var bara en grej vi gillade att göra.

Jag stirrar på Erik. Frågar och frågar. Vari låg lockelsen? Varför nakna? Hur gick det till när ni klädde av er, var det inte obekvämt, var ni verkligen inte egentligen attraherade av varandra? Men nej, det var inget sexuellt över nakenlyssnandet, säger Erik. Möjligen undermedvetet homoerotiskt, erkänner han, men mest var det ett sätt att komma närmare varandra och Bob Dylan."

http://www.dn.se/kultur-noje/man-som-missbrukar-dylan/

:?: Hur menar du nu? Finns det något annat sätt man kan lyssna på musik på? Gör inte alla det? :o 8O :wink: Så görs väl alla blindtester t.ex.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-12-02 18:43

Ja, annars kommer textilierna att påverka ljudet, det är allmänt känt. Lyssna i röd kroppstrumpa t ex ger ett mycket mindre harmoniskt ljud än om strumpan är svart. Bäst är helt utan. Eller gällde det kabelstrumpor? Tja... Jag skulle kunna illustrera mitt inlägg, men avstår. Det kan finnas spår av nakenlyssnng i min presentation, om jag inte städat bort dem.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Helmut

Inläggav Helmut » 2016-12-02 22:16

Kan rekommendera nakenlyssning i bastun. Brukar ofta tillbringa helgen i en sommarstuga med mina singelvänner. Vi brukar alltid samlas i bastun vid 20,00 tiden och i en salig blandning av singel flickor och killar. Tycker att det är jätteskönt att lyssna på soft musik, dricka öl, vin och äta gott och prata om trevliga saker. Stänger man sedan av bastuaggregatet och släcker ljuset kan man tillbringa hela natten i bastun och vakna till när man börjar frysa.
Annars kan jag rekommendera att man sätter på soft musik när man kommer hem från jobbet, tar av sig alla kläder, lägger sig naken på en kinamatta. När man sedan efter en halvtimme vaknar av att man fryser blir man jättepig tills det är dags att gå och lägga sig vid 01,30 tiden på natten och vakna pigg och kry kl 05,30.

adagio

Inläggav adagio » 2016-12-02 23:34

Farbror Barbro hade roströd plyschpyjamas.....det måste väl ändå vara bäst?
Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2016-12-02 23:54

petersteindl skrev: :?: Hur menar du nu? Finns det något annat sätt man kan lyssna på musik på? Gör inte alla det? :o 8O :wink: Så görs väl alla blindtester t.ex.

Nunnan ska måla om ett rum och inser att hon inte har några arbetskläder. Men, tänker hon, det är ju ingen som ser mig, jag målar naken. Sagt och gjort men då knackar det på dörren. Who is it? Frågar hon. "I'm the blind man" svarar han. Nunnan tänker snabbt men inser att hon inte behöver några kläder, karln är ju blind i alla fall. Så hon släpper in honom. Han kliver in och frågar "Where do you want the blinds?"

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2016-12-03 00:39

Vilken entusiast har parkettgolv mitt framför högtalarna...? :?

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2016-12-03 00:56

bakerman22 skrev:Vilken entusiast har parkettgolv mitt framför högtalarna...? :?

Han som ställt högtalarna på parketten!? :D
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
Figge77

Inläggav Figge77 » 2016-12-03 13:50

men självklart nakenlyssning!....hur gör ni andra? har ni kläder på er? haha helt galet i så fall!
Testa! jag har 3st hifistenar också!! en på varje skinka samt en på CD-spelaren när jag ligger där på parketten. blir som en direkt uppkoppling till skivan man lyssnar på.
smörjer även in mig i en blandning av äppel Cider och Dextrosol precis innan, har märkt att det ger den lilla extra kicken!
Renoverar/Reparerar Vintage HiFi

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-12-03 13:53

Figge77 skrev:men självklart nakenlyssning!....hur gör ni andra? har ni kläder på er? haha helt galet i så fall!
Testa! jag har 3st hifistenar också!! en på varje skinka samt en på CD-spelaren när jag ligger där på parketten. blir som en direkt uppkoppling till skivan man lyssnar på.
smörjer även in mig i en blandning av äppel Cider och Dextrosol precis innan, har märkt att det ger den lilla extra kicken!

Utan bild har det aldrig hänt!

Användarvisningsbild
Figge77

Inläggav Figge77 » 2016-12-03 13:55

haha skit också! värt ett försök iaf
Renoverar/Reparerar Vintage HiFi

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2016-12-04 09:20

Ännu fler argument för blindlyssning.... :D

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2016-12-04 21:37

Bild

...eller inte.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2016-12-05 00:27

Svante skrev:[ Bild ]

...eller inte.

Näe fy för den lede...Bild
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-12-05 00:44

Grannflickan tittade in för att lyssna på Peter Le Marc idag... men det vill ni förstås inte se

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2016-12-05 00:54

Jo. Kan tänka mig hennes min när du sitter där naken med ett fånigt flin i ansiktet, mumlande om Stig Carlsson och artikulation i mellanregistret.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-12-05 01:12

Bild

Med skärpa bara på det viktigaste och i liten storlek kanske den upprör färre.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2016-12-08 12:10

Jag brukar bära klass-A-byxor vid särskilda tillfällen. :wink: 8)
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2016-12-08 13:03

Jag lyssnar ofta på musik i morgonrock. En alldeles nybryggd stark kaffe med mjölk i gör sitt till. Och känslan att det inte är bråttom.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
pingvinen

Inläggav pingvinen » 2016-12-08 14:04

som vanligt näck i frack

Återgå till Generellt om hifi