Cantons nya Ergo-serie

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Hetsporren
Spolar Kröken!

Cantons nya Ergo-serie

Inläggav Hetsporren » 2006-01-20 07:40

Nu har Canton finslipat sin Ergo-serie ytterligare och alla vi som älskade Digital 1.1 och Ergo RC-L spetsar därmed öronen, de första testerna av 607 och 609-modellerna lovar nämligen gott och via Hifi Fabrik kan man t ex få ett par fina Canton Ergo 609, i paket med bioreceivern Yamaha 757, för ca 15 000 kr. Fraktat och klart hem till din dörr, länk här. Hifi Fabrik erbjuder oxå ett paket med Yamaha RXV-757 och Ergo 611 (nästan exakt samma mått som RC-L, men 5 cm högre) som kan vara intressant för basnarkomanen. Skall bli oerhört intressant att lyssna på dessa nya skapelser och jag utgår från att man tagit ett kliv framåt i ljudkvalitet sen Ergo RC-L och gläder mig i så fall åt att kunna förgylla vardagsrummet med Ergo igen, utan att behöva ha en extra elektronikbox i hyllan...

Bild

För den som hellre handlar i Sverige så kostar 609 15' hos HBB
och Yamaha RXV-757 6000 kr hos Hallbäcks...
:oops:

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-01-23 20:41

Hetsporren har du lyssnat på Vento 809DC? Lyssnade på den i sent i höstas, och den lät bra på allt förutom diskanten som var lite väl övertydlig... Fick mig att tänka på hur Canton burkar lät för många år sedan. Har själv tänkt att provlyssna på både nya Ergo och Karat-serierna, vet du om nya Ergo serien har kommit till Svenska butiker ännu?
Bild
Canton Vento 809DC

Återgå till Köpråd