OA-52, matta OCH SD-fötter?

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

OA-52, matta OCH SD-fötter?

Inläggav hifikg » 2017-03-15 23:13

Nu har jag möblerat om lite igen och fått en mjuk matta under mina 52:or, jag TROR att det är första gången de står på en matta. Har SD-fötterna spelat ut sin roll i och med det, eller ska man använda både och? Än har jag inte lyssnat. Förväntar mig inget annat än det perfekta ljudet, även om jag inte tror att skillnaden mot tidigare blir hörbar. Fast jag blir gärna överraskad. Tillskottet av mattor har givit rummet ett "lugn" och en tystnad som är påtaglig. Rummet "lever" inte lika mycket. Mest på gott, och kanske lite på ont också. Fast jag vänjer mig snabbt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: OA-52, matta OCH SD-fötter?

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-03-16 00:06

Behåll fossingarna och grattis till mattan/orna. Det är ett mycket trevligt tillskott :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: OA-52, matta OCH SD-fötter?

Inläggav hifikg » 2017-04-04 01:05

AndreasArvidsson skrev:Behåll fossingarna och grattis till mattan/orna. Det är ett mycket trevligt tillskott :)


Japp och fötterna sjunker ner i mattorna, både högtalarnas och mina, så nu syns de inte det minsta längre. Högtalarnas.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: OA-52, matta OCH SD-fötter?

Inläggav genstruktur » 2020-06-28 18:15

Har också funderat på det. Ni med heltäckningsmatta, ställer ni bara högtalarna med sd-fötter direkt på mattan?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 673
Blev medlem: 2003-12-11
Ort: Göteborg

Re: OA-52, matta OCH SD-fötter?

Inläggav Jonas » 2020-06-30 17:30

Detta är ju inte OA-52 relaterat men mina INO pi60 med fot som har försänkta hål för SD-fötter har fått små klinkerplattor(45mmx45mm) mellan mattan och SD-foten, annars så vilade dom mest på heltäckningmattan. Basmodulerna px-4 står dock direkt med SD-fötterna på mattan utan problem. Tjocka mjuka mattor är trevliga :D

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: OA-52, matta OCH SD-fötter?

Inläggav genstruktur » 2020-06-30 18:04

Jonas skrev:Detta är ju inte OA-52 relaterat men mina INO pi60 med fot som har försänkta hål för SD-fötter har fått små klinkerplattor(45mmx45mm) mellan mattan och SD-foten, annars så vilade dom mest på heltäckningmattan. Basmodulerna px-4 står dock direkt med SD-fötterna på mattan utan problem. Tjocka mjuka mattor är trevliga :D


Jo det var det jag tänkte att högtalaren borde vila mer på mattan ön foten. Låter som en bra lösning. Tack Jonas :)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig


Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster