Moderator: Redaktörer
music4ever skrev:Jag har fått hem en beg Nad 208 och jag märker att soft clipping lampan lyser oavsett hur högt jag spelar och oavsett om jag har på soft clipping on eller off på baksidan.
Någon som har förslag vad problemet kan vara?
Rydberg skrev:NAD208?! Skaffa några vettiga steg istället. Ett par beg 28B skulle nog kunna passa .
music4ever skrev:Jag har fått hem en beg Nad 208 och jag märker att soft clipping lampan lyser oavsett hur högt jag spelar och oavsett om jag har på soft clipping on eller off på baksidan.
Någon som har förslag vad problemet kan vara?
music4ever skrev:Det är skumt. Vill minnas att den inte lyste i början, första timmen eller så.
music4ever skrev:Sålänge det inte påverkar något ljudligt så spelar det ingen större roll, bara tejpa över den. Undrar bara varför de lyser jämt för.
Fostex skrev:Soft Clipping-dioden på alla NAD-prylar jag ägt indikerar att det nämnda läget är aktiverat, den är alltså inte avsedd att indikera när förstärkaren klipper. Är tämligen säker på att detta gäller även 208.
Fostex skrev:Soft Clipping-dioden på alla NAD-prylar jag ägt indikerar att det nämnda läget är aktiverat, den är alltså inte avsedd att indikera när förstärkaren klipper. Är tämligen säker på att detta gäller även 208.
philipbtz skrev:Tråkigt att det verkar vara fel men samtidigt så är jag inte förvånad. Det känns som att det är fel på dessa steg och liknande NAD-steg i varannan tråd man läser. Hade sålt det direkt. Emotiva XPA-2 hade jag rekommenderat även om det är lite röda flaggor över detta märke med.
Hoppas du har säkring i högtalarna för jag hade inte riskerat att koppla in något sånt i fina högtalare. Vem vet vad den skickar ut för skräp.
Förlåt om jag låter tråkig i mitt inlägg men dessa steg rekommenderas friskt fortfarande. Någon gång måste det hittas ersättare som rekommenderas istället.
music4ever skrev:Uppdatering. Dagen efter så lyste den röda error-lampan. Efter diskussion med försäljaren så har jag skickat tillbaka förstärkaren till Tyskland. Så blir att leta rätt på någon ny förstärkare framöver.
hifikg skrev:music4ever skrev:Uppdatering. Dagen efter så lyste den röda error-lampan. Efter diskussion med försäljaren så har jag skickat tillbaka förstärkaren till Tyskland. Så blir att leta rätt på någon ny förstärkare framöver.
Finns det en sådan också? där ser man. Den har jag aldrig sett. Vad för slags fel indikerar den?
philipbtz skrev:Vad är det du skall driva med nya steget?
music4ever skrev:hifikg skrev:music4ever skrev:Uppdatering. Dagen efter så lyste den röda error-lampan. Efter diskussion med försäljaren så har jag skickat tillbaka förstärkaren till Tyskland. Så blir att leta rätt på någon ny förstärkare framöver.
Finns det en sådan också? där ser man. Den har jag aldrig sett. Vad för slags fel indikerar den?
Samma som "on" lampan. Den kan även visa rött.
music4ever skrev:philipbtz skrev:Vad är det du skall driva med nya steget?
I32s.
hifikg skrev:music4ever skrev:hifikg skrev:
Samma som "on" lampan. Den kan även visa rött.
Där ser man. O vad betyder rött sken? De två gånger jag haft fel på min 208:a så har inte dioderna ändrat färg.
ChristianAndersson skrev:hifikg skrev:music4ever skrev:Samma som "on" lampan. Den kan även visa rött.
Där ser man. O vad betyder rött sken? De två gånger jag haft fel på min 208:a så har inte dioderna ändrat färg.
POWER Lampan lysa röd ska,
under tiden steget kopplas ur/på,
sedan grön aldrig blå som tur är.
philipbtz skrev:music4ever skrev:philipbtz skrev:Vad är det du skall driva med nya steget?
I32s.
Du har sålt RS2000?
Rydberg skrev:philipbtz skrev:music4ever skrev:I32s.
Du har sålt RS2000?
De är i alla fall inte i hans ägo längre, därav mitt tips om 28b
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster