Martin här. 48 år och från Danmark, via Blekinge. Eller blir det tvärtom

Detta är min nya medlemspresentation, version 2.0.
Anledningen till denna är att Photobucket har ändrat villkoren för vårat pågående samarbete, mitt under resans gång . Från att ha varit en seg reklambaserad tjänst, så vill de nu ha mycket betalt. Och om man inte pröjsar, så syns inte längre bilderna man länkat vidare från dem....

Jag orkar inte dra alla detaljer om min hifihistoria en gång till, så jag får hänvisa hit:
http://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic ... 16&t=38926 .
Om nu någon skulle vara intresserad

Så här ser nuvarande inkarnation utav anläggningen ut (förändras fortlöpande):
(uppdaterad 2018/05/13) Najda har ersatt Nad T773, DBX Driverack PA och LEM DX24. Sedan har basarna blivit fler

Här huserar förförstärkare, diverse signalkällor samt DSP och slutsteg till basmodulerna.
Och till sist en bild på racket som sköter om 2,5 vägs topparna:
Som vanligt på detta forumet, så handlar det kanske inte om en traditionell vardagsrumsanläggning.
Det är nog mer frågan om ett domesticerat PA

Jag kör med slutna basmoduler med infraboost. Hela Klabbet är aktivt delat och EQ sköts via DSP.
Framtidsplaner finns på ytterligare 4, eller i alla fall 2 basmoduler till. Sedan är jag väldigt sugen på en "Najda in a box" som ersättare för mina 2 DSP-burkar och Nad-receivern som jag använder som försteg.
Fast det får bli när jag vunnit på Lotto

Ps: Är det några bilder från den förra medlemspresentationen som efterfrågas, så kan jag slänga upp dem efterhand.
Ska kanske även nämna att mitt ljudintresse i stort sett bara handlar om stereo och musik.
Något intresse för filmljud har jag inte lyckats uppbåda. Surroundljud till film tycker jag kan vara rättfärdigat i en Omnimaxbiograf

Så jag använder väldigt sällan anläggningen när jag kollar film. Jag brukar bli så uppslukad av handlingen att jag inte tänker så mycket på ljudåtergivningen.
Men musik är en helt annan sak. Det vill jag oftast ha presenterat högt och fysiskt , som om man befinner sig framför ett konsert PA