Fostex skrev:Hur mycket ska slitsarna rundas av? 19 mm radie som mdf'en?
Är lite nyfiken just på slitsportar för basmoduler.
Har för mig att paa har länkat till sidor som förespråkar 5mm Radie
Moderator: Redaktörer
Fostex skrev:Hur mycket ska slitsarna rundas av? 19 mm radie som mdf'en?
gflar skrev:Fostex skrev:Hur mycket ska slitsarna rundas av? 19 mm radie som mdf'en?
wicke skrev:Volymen på slitsvarianten enligt skissen är ca 80 l. Optimalt för w104 elementet är 90l (prof-x), undrar bara om det har någon betydelse? eller om inte volymen borde ökas genom att t.ex förlänga lådan några cm?
Johan_Lindroos skrev:gflar skrev:Fostex skrev:Hur mycket ska slitsarna rundas av? 19 mm radie som mdf'en?
Tumregel(?) som suger!
paa skrev:Johan_Lindroos skrev:gflar skrev:
Tumregel(?) som suger!
Jag lutar mig mot Roozen som gjort de mest ingående undersökningarn jag sett. Harman har gjort liknande och även hänvisat till Roozen men tyvärr kan man se i deras beskrivning att dom inte förstått vad Roozen kommit fram till.
För liten radie (noll till några enstaka mm) skapar brus, för stor (centimetrar) skapar stora avlösningsvirvlar som blockerar porten vid stora flöden.
Men Johan får gärna tala om hur man beräknar den optimala kompromissen.
paa skrev:Johan_Lindroos skrev:gflar skrev:
Tumregel(?) som suger!
Jag lutar mig mot Roozen som gjort de mest ingående undersökningarn jag sett. Harman har gjort liknande och även hänvisat till Roozen men tyvärr kan man se i deras beskrivning att dom inte förstått vad Roozen kommit fram till.
För liten radie (noll till några enstaka mm) skapar brus, för stor (centimetrar) skapar stora avlösningsvirvlar som blockerar porten vid stora flöden.
Men Johan får gärna tala om hur man beräknar den optimala kompromissen.
DVD-ai skrev:Om man lägger denna blockering (pga "för stor radie") så att den inträffar lagom tills att elementet håller på att bottna, då bör det ju vara tämligen användbart och mer simulera en sluten låda ?
DVD-ai skrev:Jag var otydlig: under dess tänkta lägsta frekevens arbetsområde!
Maccis skrev:Jag har nu 2 st som "poppar" för fullt....
Och 2 st som väntar på att bli färdiga.
genstruktur skrev:Jättefint rum som verkligen känns inbjudande och ombonat! Förstår att du är nöjdAnvänder du det ofta?
bassman skrev:genstruktur skrev:Jättefint rum som verkligen känns inbjudande och ombonat! Förstår att du är nöjdAnvänder du det ofta?
Tack genstruktur![]()
Ett tag sedan jag var inne på forat.. Jo rummet används väldigt mycket, både musik och film och faktiskt TV när det finns anledning till stor bild hockey T.ex..
Nu håller jag på att vilken helg som helst montera ytterligare ett par slanka väggmoduler som skall monteras i golvnivå under dom befintliga. Har lånat ett par originalmoduler som jag testat placering och dom gör nytta på sidoväggen.
Det har hänt saker senaste åren, monoblock från Electrocompaniet till i32s Avid vinylsvarv och nu snart mer basar.
Så "stay in tune"
genstruktur skrev:bassman skrev:genstruktur skrev:Jättefint rum som verkligen känns inbjudande och ombonat! Förstår att du är nöjdAnvänder du det ofta?
Tack genstruktur![]()
Ett tag sedan jag var inne på forat.. Jo rummet används väldigt mycket, både musik och film och faktiskt TV när det finns anledning till stor bild hockey T.ex..
Nu håller jag på att vilken helg som helst montera ytterligare ett par slanka väggmoduler som skall monteras i golvnivå under dom befintliga. Har lånat ett par originalmoduler som jag testat placering och dom gör nytta på sidoväggen.
Det har hänt saker senaste åren, monoblock från Electrocompaniet till i32s Avid vinylsvarv och nu snart mer basar.
Så "stay in tune"
Kul att höra att det används frekvent!
Electrocompaniet alltså, hur är de tycker du?
Ännu fler basar alltså. Fläskigt
Vad har du för projektorduk?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster