Jag tror inte det går att lägga till alternativ, men är ändå nyfiken på vad du skulle ha velat rösta på.
Enklast hade förstås varit om man bara hade kunnat rösta ja eller nej.
Men det du skriver i ditt inlägg låter ju ungefär som alternativ 2, alltså "Ja, ganska, ungefär som CD (16/44,1), men bättre vid låga och sämre vid höga frekvenser".
Men vad hade du velat se för alternativ för att vilja rösta?
Frågan om mastring som huvudskäl till usel ljudkvalitet som du tar upp är bra och viktig, men det är ju liksom en fråga för sig, den har ingen med medierna CD och SACD att göra. Frågan jag ställde handlade bara om SACD och systemets upplösning. Vilket alternativ hade du velat se som fattades?
Svante skrev:Nej, frågan är snudd på omöjlig att förstå, eller i varje fall att tolka entydigt. "Högupplöst" kan betyda vitt skilda saker. För många betyder det nog helt enkelt "bra".
Konstigt, det är ju ett begrepp som du själv inte bara användt utan även hävdat har en entydig betydelse, och nu säger du att frågan inte går att förstå?
Men jag kan förenkla för dig - vad det betyder för andra behöver du inte fundera på, det är bättre om du röstar efter din egen uppfattning. Eller för all del, om du inte förstår frågan så finns det ju ett alternativ för det.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).