Förförstärkare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

niclas

Förförstärkare

Inläggav niclas » 2006-02-02 15:19

Hej alla faktisktar!

Jag har funderat på att införskaffa en liten, smidig kombinerad förförstärkare och hörlursförstärkare. Gillar utseendet och funktionerna hos benchmark dac 1 men priset är tyvärr för högt, någon som vet av något som liknar den men även har analoga ingångar? Det kan även vara intressant med något usb/firewire-baserat då jag förmodligen kommer inkludera en dator med hårddisk till stereon/hemmabion.
Juuust det, finns det möjlighet att med switch välja hörlurar/förförstärkarfunktion hade det varit bra, så att lurarna kan sitta i hela tiden.

Alla förslag är välkommna. Prisnivån får helst ligga på rätt sida 4000:- :)

niclas

Inläggav niclas » 2006-02-06 15:12

Svarar mig själv nu, i senaste "high fidelity" testade man ett par ljudkort till dator. Ett av dem var Terratec Aureon 7.1 FireWire och fångade mitt intresse direkt. Den var både snygg, hade vettiga funktioner (vinylspelaringång! :o ) och hade bra ljud. Enda nackdelen är att den inte går att använda med Macintosh.

Bild
Bild

http://sounden.terratec.net/modules.php ... le&sid=198

Användarvisningsbild
JohanS

Inläggav JohanS » 2006-02-06 22:21

Festlig liten sak! Det var inga mätningar inkluderade, eller? Det är inte mycket till specar på hemsidan.

niclas

Inläggav niclas » 2006-02-06 23:23

Nej det var ett "lyssna och tyck" -test. :) De fick resultat som kunde jämföras med deras referenscd-spelare, vad man nu kan utläsa av det. Förmodligen låter den tillräckligt bra för att vara intressant. En annan trevlig egenskap är att den även fungerade utan dator, som ett vanligt försteg/förförstärkare.

Återgå till Köpråd