Moderator: Redaktörer
mrGaskill skrev:Jag har: https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud ... 5-m-p69244
Till toppar, basar och surround.
Den var ju väl billig..... Det är aluminiumtråd med kopparöverdrag (CCA tror jag det kallas). Alltså flerkardelig annat. Undrar om det inte låter en nyans tråkigare än förut? Men handen på hjärtat kan jag inte minnas någon skillnad i hörselintryck jämfört med EKK. Men jag kanske borde satsa på förtennad koppar, flerkardelig.
mrGaskill skrev:Njae, jag tycker det låter rent och bra men att det låter lite som om det fattas en nyans av något kanske. Men det kan ju lika gärna bero på kopplingarna mellan högtalare-kabel-stärkare. Har inga banankontakter eller nåt.
Det är bäst att ge sitt intryck. Det är nog någon som kommer att ge en teoretisk förklaring med avseende på R, L och C.
Men jag är hemma och är sjuk och spelar ”Silent Inferno” (Live) med the Flower Kings just nu. Det låter väl bra.
3 kr/m vid köp av 100 m.
Låter det lite Linn k20, kanske? Jag vet inte.
mrGaskill skrev:Danke!
Men det låter ganska angenämt. Kanske är febern.
Alu har ju inte samma ledningsförmåga. Lägre konduktivitet, högre resistans.
NADifierad skrev:Jag använder nästan uteslutande 4x2,5 kvadrat gummikabel. Jag partvinnar så att jag får plus och minus. Kablarna återvinner jag från skrotade djupvattenpumpar, som vi ibland byter på jobbet .
Jag tycker nog att de låter bäst. (Även när jag blundar )
jansch skrev:Inga- kör aktivt
bakerman22 skrev:Biltema 2,5 till hela skiten.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], pLudio och 36 gäster