Demo Guru Q60, Hifi-kit

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1060
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav BellsnWhistles » 2018-04-27 22:56

IngOehman skrev:Jag vet att jag spelade en sak för högt, nämligen Kari Bremnäs som fick förstärkaren att klippa innan jag drog ned ett par dB. Så för högt i förhållande till anläggningens förstärkare. Och glasorgeln är väl kanske 10 dB svagare i verkligheten än som jag spelade den, för dem på första raden.
Vh, iö


Då Q60 inte är speciellt trögdrivna så borde det inte vara så svårt att skaffa en förstärkare som håller stång längre än högtalarna?
Whom to blame.. :D
Förövrigt så var det väldigt trevligt så länge (alltför kort) jag var där, mycket bra initiativ från alla inblandade!
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav genstruktur » 2018-04-27 23:05

ajna skrev:Det skulle vara roligt att se låtlistan för demon. Musiktips är ofta berikande.


Jess! :)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav juanth » 2018-04-27 23:11

Supertrevlig demo på Hifikit i torsdags. Det lät mycket bra på tredje raden.

Här är en länk till en spellista med några av låtarna som spelades (det var fler låtar men allt finns inte på spotify eller så beror det på att jag var och hämtade snittar och dryck), de tre första stod Ingvar för och resten publiken.
Om ni har koll på vad som spelades utöver detta så lägg till på listan.. :D

https://open.spotify.com/user/juanth/pl ... B96AHI__GA

Önskan delvis uppfylld ajna och genstruktur :mrgreen:

Också på listan, dock ej på spottan:
Gretli & Heiden- Den anker lichten
Chris Jones- Don’t need your religion
Bilagor
CFC35059-D4EC-4360-A17C-9CEE54AF0EA1.jpeg
CFC35059-D4EC-4360-A17C-9CEE54AF0EA1.jpeg (1.97 MiB) Visad 2354 gånger
Senast redigerad av juanth 2018-04-27 23:25, redigerad totalt 2 gånger.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav petersteindl » 2018-04-27 23:14

IngOehman skrev:Flera bolag borde pyssla mindre med sådan där - och mera med att göra bättre produkter.

...
Vh, iö


Vad är bättre produkter? Vem bestämmer det? Hur är preferensen hos dem som bestämmer? Menar du att omvärldsanalys ligger som motpol till att göra bättre produkter?

Man kan göra en produkt bättre som också innebär ett högre pris på tillverkningskostnaden med högre konsumentpris som följd och därigenom en annan målgrupp med andra aktörer och annan konkurrenssituation.

Om man som bolag/företag lägger ner lite tid och resurser på att ta reda på sin marknadsnisch så finner man automatiskt konkurrentsituationen med hänsyn tagen till respektive prisklass.

Köper man Guru för utseendet eller för ljudet? Om det är för ljudet så kan konsument fråga sig om den får mer ljud för pengarna genom att köpa INO istället. Kommer utseendet in så kanske konkurrensen ser annorlunda ut d v s andra märken.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav genstruktur » 2018-04-27 23:56

Tack tack :)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav darkg » 2018-04-28 01:15

petersteindl skrev:
IngOehman skrev:Flera bolag borde pyssla mindre med sådan där - och mera med att göra bättre produkter.

...
Vh, iö


Vad är bättre produkter? Vem bestämmer det? Hur är preferensen hos dem som bestämmer? Menar du att omvärldsanalys ligger som motpol till att göra bättre produkter?

Man kan göra en produkt bättre som också innebär ett högre pris på tillverkningskostnaden med högre konsumentpris som följd och därigenom en annan målgrupp med andra aktörer och annan konkurrenssituation.

Om man som bolag/företag lägger ner lite tid och resurser på att ta reda på sin marknadsnisch så finner man automatiskt konkurrentsituationen med hänsyn tagen till respektive prisklass.

Köper man Guru för utseendet eller för ljudet? Om det är för ljudet så kan konsument fråga sig om den får mer ljud för pengarna genom att köpa INO istället. Kommer utseendet in så kanske konkurrensen ser annorlunda ut d v s andra märken.

Med vänlig hälsning
Peter


Jag erinrar mig hur Ford Prefect försöker få upptäckten av eld att rulla på:

Golgafrinchan Girl: When you've been in marketing as long as I have, you'll know that before any new product can be developed it has to be properly researched. We’ve got to find out what people want from fire, how they relate to it, what sort of image it has for them.
Ford Prefect: Go stick it up your nose.
Golgafrinchan Girl: Which is precisely the sort of thing we need to know. Do people want fire that can be fitted nasally?
Don’t just do something, sit there.

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav Kraniet » 2018-04-28 07:18

Ser ut som en väldigt trevlig lyssningssession. Synd att stockholm inte är närmare Umeå..

Men jag måste fråga, varför står högtalarna på stativ?
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav AndreasArvidsson » 2018-04-28 07:52

Kraniet skrev:Men jag måste fråga, varför står högtalarna på stativ?

Den är portad nedåt. QM60(tidigare modellen) hade ju en inbyggd fot med tyg som täckte hålen.

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav Kraniet » 2018-04-28 08:19

AndreasArvidsson skrev:
Kraniet skrev:Men jag måste fråga, varför står högtalarna på stativ?

Den är portad nedåt. QM60(tidigare modellen) hade ju en inbyggd fot med tyg som täckte hålen.


Ja just det,det kom jag inte ihåg. Stiligt med ett litet stativ, bra ekonomi också om man säljer dom separat :)
Mvh
Magnus

jansch
 
Inlägg: 3675
Blev medlem: 2009-05-01

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav jansch » 2018-04-28 08:26

Guru måste sikta på en väldigt unik kundgrupp.
Kunder vars köpmogenhet och intresse för produkten inte äventyras av brist på information. Hur stort är det kundsegmentet?
Att först arrangera en visning/presentation för en ny produkt samt sedan få "gratisreklam" på Faktiskt.io genererar givetvis sökningar på nätet av intresserade "prospects".

Dock, vad finner man då? inte ett skit på deras EGNA hemsida....

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav AndreasArvidsson » 2018-04-28 08:32

Intressant det där. Jag håller med dig, men Guru är knappast ensamma i att göra på det sättet. Vet inte hur ofta jag slås av att många entreprenörer idag inte förstår vilket informationssamhälle vi lever i. Det är uppenbarligen lättare att designa högtalare, förstärkare etc i världsklass än att driva en uppdaterad och fungerande hemsida.

adagio
 
Inlägg: 927
Blev medlem: 2004-02-05
Ort: Östergötland

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav adagio » 2018-04-28 09:25

Beror nog till stor del på intresse. En stor firma med marknadsföringsavdelning, ekonomiavdelning mm är ett väloljat maskineri som funkar. Små enmansföretag (mitt eget tex) fokuserar på glädjen i att utveckla och bygga saker.
Att bygga en hemsida är jobbigt tycker iaf jag. Dock inser jag nödvändigheten. Att dosera lagom mängd med text/info med bilder och logisk uppbyggnad/pedagogik är inte lätt. Jag är inne på min 4 hemsida och först nu tycker jag det mesta faller på plats.
http://sonusconcordia.se
Svår balansgång tycker jag.
Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

jansch
 
Inlägg: 3675
Blev medlem: 2009-05-01

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav jansch » 2018-04-28 09:32

adagio - visst är så. Men fokus måste ligga på marknad. Man lever inte på produkter, man lever på försäljning.

jansch
 
Inlägg: 3675
Blev medlem: 2009-05-01

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav jansch » 2018-04-28 09:39

adadio - Glömde skriva: .... lever på försäljning, t.ex så som du just nu sålde in din hemsida!

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav paa » 2018-04-28 09:40

adagio skrev:Beror nog till stor del på intresse. En stor firma med marknadsföringsavdelning, ekonomiavdelning mm är ett väloljat maskineri som funkar.

Ford, GM och VAG är sådana stora firmor med med marknadsföringsavdelning, ekonomiavdelning mm, som klart visar att det inte blir väloljat och fungerande bara pga detta.
Att det skulle vara enklare i HiFibranschen än i bilbranschen är föga troligt.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

adagio
 
Inlägg: 927
Blev medlem: 2004-02-05
Ort: Östergötland

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav adagio » 2018-04-28 10:01

jansch skrev:adadio - Glömde skriva: .... lever på försäljning, t.ex så som du just nu sålde in din hemsida!

Japp så sant. Vill man expandera och sälja är marknadsföring och exponering lika viktigt som en åtråvärd produkt.
Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav DVD-ai » 2018-04-28 10:47

Jag tycker det är jätte roligt att Guru är finns, det är helt klart ett märke som marknadsför produkter som behövs på marknaden.
Och väldigt kul om det i framtiden skullr komma en större modell för att ta hand om dom som vill ha något "riktigt redigt".

Några intryck och upplevelser som jag glömt att dela med mig av:

Det var väldigt stimmigt i lokalen men ändå så tyckte jag att musiken kom fram på ett tillfredställande vis längst bak i lokalen.
Samtidigt har där inget snack om (eller jo det var det ju faktiskt) att bäst lät det från entreen och fram mot högtalarna, kan det ha varit 6-7m och närmare ville man vara med andra ord.
Bäst lät det på 2a raden :)

Ingvar var i vanlig ordning mycket underhållande och intressant att lyssna till, men det hade kunnat vara en tydligare styrning mot information mer direkt kopplat till högtalarna ifråga. (svårt att åstakomma med en del av frågorna som ställdes också)

Det spelades väldigt mycket olika musik innan kvällen var över, dock blev det som mest blandat efter ca kl21:30 då det spelades hej villt. (menat på ett bra sätt)
Roligast var att höra en låt som Ingvar valde, det spelades tydligen på redskap från ett kök och upptagningen var mycket trevlig, (Ingvar Öhman, Vad hette gruppen och låten ?!).
Därefter var det roligt att själv få välja Einar Selvik - Snake pit poetry (skaldic mode).

Allmänt så var det super trevlig stämning och det märktes att det var en del folk som just "hittat Guru" och det är ju kul :)
Guru har alla mina lycko önskningar och så även HiFikit!
Båda får åter igen en stor tumme upp för initiativet och 5 av 5 Kabellyftare i betyg :mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav distad » 2018-04-28 11:31

Hifikit har väl ganska bra akustik för att vara en Hifi butik? , har varit hos andra där det låtit klart sämre. Är ju en stor fördel vid sådana här demos då man verkligen hör hur högtalaren låter med vettiga förutsättningar.
Lite synd att man missade, även om jag inte har tänkt köpa så hade det varit intressant att få höra en ny modell.
Senast redigerad av distad 2018-04-28 11:38, redigerad totalt 2 gånger.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1628
Blev medlem: 2012-05-13

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav gflar » 2018-04-28 11:33

DVD-ai skrev:det spelades tydligen på redskap från ett kök


https://open.spotify.com/track/5EH6DrUh ... F3DZuPm0Rw

:mrgreen:

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav juanth » 2018-04-28 12:08

Köksredskapslåten var väl en låt med Gretli & Heiden?
Ingvar spelade två låtar med dem, den första av misstag, sedan fick vi höra den han hade haft för avsikt att spela. Hittade inte dessa på spotify men artisterna finns där. Här i samarbete med Viva black.
https://open.spotify.com/track/6rGVpF45 ... Bsi_kOhepg
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav paa » 2018-04-28 12:22

FBK skrev:Hifikit har väl ganska bra akustik för att vara en Hifi butik? , har varit hos andra där det låtit klart sämre. Är ju en stor fördel vid sådana här demos då man verkligen hör hur högtalaren låter med vettiga förutsättningar.
Lite synd att man missade, även om jag inte har tänkt köpa så hade det varit intressant att få höra en ny modell.

Högtalarna står tydligen kvar ett tag, så det går att lyssna fortfarande.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav RogerGustavsson » 2018-04-28 12:22

Gretli & Heidi, är dessa damer? https://www.youtube.com/watch?v=_WYMaDpJbgM

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav PerStromgren » 2018-04-28 12:35

Spelade Ingvar några av sina egna inspelningar?

PS. "Erlagd handpening återbetalas ej" enligt http://www.hifikit.se/hifi/hogtalare/q60- , man får förlita sig till att de verkligen levererar! 10 000:- är pengar det också.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav IngOehman » 2018-04-28 14:37

Självklart gäller villkoret OM de levererar.

Är väldigt säker på att texten avser klargöra förhållandet om någon skulle avboka. Inte att säga att man är blåst på handpenningen om man inte får leverans!


Och nej, jag spelade inga egna inspelningar.


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2018-04-28 16:26, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav IngOehman » 2018-04-28 16:24

RogerGustavsson skrev:Gretli & Heidi, är dessa damer? https://www.youtube.com/watch?v=_WYMaDpJbgM

Ja!


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav Thomas_A » 2018-04-28 17:15

Kommer inga av Guru's produkter med option elementskydd? Klåfingriga barn...
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav nilsviktor » 2018-04-28 20:13

Thomas_A skrev:Kommer inga av Guru's produkter med option elementskydd? Klåfingriga barn...
Jodå. Skydd finns som tillbehör till samtliga högtalare.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav nilsviktor » 2018-04-28 20:15

jansch skrev:Guru måste sikta på en väldigt unik kundgrupp.
Kunder vars köpmogenhet och intresse för produkten inte äventyras av brist på information. Hur stort är det kundsegmentet?
Att först arrangera en visning/presentation för en ny produkt samt sedan få "gratisreklam" på Faktiskt.io genererar givetvis sökningar på nätet av intresserade "prospects".

Dock, vad finner man då? inte ett skit på deras EGNA hemsida....
Eftersom Q60 just nu dagarna går i serieproduktion så har det inte riktigt hunnits med att uppdatera hemsidan än. Det kommer.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav nilsviktor » 2018-04-28 20:36

petersteindl skrev:
IngOehman skrev:Flera bolag borde pyssla mindre med sådan där - och mera med att göra bättre produkter.

...
Vh, iö


Vad är bättre produkter? Vem bestämmer det? Hur är preferensen hos dem som bestämmer? Menar du att omvärldsanalys ligger som motpol till att göra bättre produkter?

Man kan göra en produkt bättre som också innebär ett högre pris på tillverkningskostnaden med högre konsumentpris som följd och därigenom en annan målgrupp med andra aktörer och annan konkurrenssituation.

Om man som bolag/företag lägger ner lite tid och resurser på att ta reda på sin marknadsnisch så finner man automatiskt konkurrentsituationen med hänsyn tagen till respektive prisklass.

Köper man Guru för utseendet eller för ljudet? Om det är för ljudet så kan konsument fråga sig om den får mer ljud för pengarna genom att köpa INO istället. Kommer utseendet in så kanske konkurrensen ser annorlunda ut d v s andra märken.

Med vänlig hälsning
Peter

Jag tänkte knyta an till den här diskussionen om omvärldsanalys. Det är klart att vi har ganska klart för oss vilka segment vi vill vara verksamma inom och vilka konkurrenterna är, men jag tycker inte att vi måste kommunicera det utåt. Det är ju en intern diskussion som pågår hela tiden. Vi gör inga marknadsundersökningar per se, utan vi följer nog magkänslan i rätt stor utsträckning och vi försöker även identifiera trender på närliggande marknader utanför hifibranschen. Men det är klart att vi inte är helt omedvetna om hur vår bransch ser ut. Vi träffar ju regelbundet andra tillverkare av hifi och vi ställer ut på mässor här och var.

Det senaste 18 månaderna har vi lanserat nya versioner av Q10 och Junior, vi har börjat tillverka stativ och kablar och nu lanserat efterföljaren till QM60 – Q60. Vi har flera superroliga projekt på ritbordet varav ett par kommer att lanseras i år.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Demo Guru Q60, Hifi-kit

Inläggav Nattlorden » 2018-04-28 21:37

nilsviktor skrev:
petersteindl skrev:
IngOehman skrev:Flera bolag borde pyssla mindre med sådan där - och mera med att göra bättre produkter.

...
Vh, iö


Vad är bättre produkter? Vem bestämmer det? Hur är preferensen hos dem som bestämmer? Menar du att omvärldsanalys ligger som motpol till att göra bättre produkter?

Man kan göra en produkt bättre som också innebär ett högre pris på tillverkningskostnaden med högre konsumentpris som följd och därigenom en annan målgrupp med andra aktörer och annan konkurrenssituation.

Om man som bolag/företag lägger ner lite tid och resurser på att ta reda på sin marknadsnisch så finner man automatiskt konkurrentsituationen med hänsyn tagen till respektive prisklass.

Köper man Guru för utseendet eller för ljudet? Om det är för ljudet så kan konsument fråga sig om den får mer ljud för pengarna genom att köpa INO istället. Kommer utseendet in så kanske konkurrensen ser annorlunda ut d v s andra märken.

Med vänlig hälsning
Peter

Jag tänkte knyta an till den här diskussionen om omvärldsanalys. Det är klart att vi har ganska klart för oss vilka segment vi vill vara verksamma inom och vilka konkurrenterna är, men jag tycker inte att vi måste kommunicera det utåt. Det är ju en intern diskussion som pågår hela tiden. Vi gör inga marknadsundersökningar per se, utan vi följer nog magkänslan i rätt stor utsträckning och vi försöker även identifiera trender på närliggande marknader utanför hifibranschen. Men det är klart att vi inte är helt omedvetna om hur vår bransch ser ut. Vi träffar ju regelbundet andra tillverkare av hifi och vi ställer ut på mässor här och var.

Det senaste 18 månaderna har vi lanserat nya versioner av Q10 och Junior, vi har börjat tillverka stativ och kablar och nu lanserat efterföljaren till QM60 – Q60. Vi har flera superroliga projekt på ritbordet varav ett par kommer att lanseras i år.


Kul. Personligen tycker jag ni skall Guruifiera ett par i64s + infraZ-4(6) och ställa ut på mässor och visa var skåpet kan stå om man vill ställa det.... Ni skulle kunna rocka skjortan av vilken Amerikansk mässa som med dem *IMHO*
It's all fun and games until Darth Vader comes.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], pedahl och 10 gäster