Okey jag skall försöka mig på att yra ihop ett svar
Du kan välja att koppla på två olika sätt som jag ser det. Vilket som är bäst beror på. Du får helt enkelt testa och se vad du tycker. I princip så är det att välja mellan två olika filter, det ena sitter i förstärkaren det andra i plateampen på AP högtalaren. (det sitter ett lowpassfilter där va?) Givetvis så skulle du nå bästa resultat med ett externt högkvalitets filter. Tex ett Ino filter.
För att använda det interna filtret i förstärkaren och få Ap:s aktiva basar att både spela stereo och LFE basignalen så kan du ställa frontarna i setupen tilll small och ange att du har en subb. Beronde på vilken delningsfrekvens du sätter(om du kan sätta den) så skickas då front bassignalen till subben. Koppla in Ap på subout, du får skaffa en splitter och kompensera på volym kontrollen bak på dina hgt. Signalen till subben blir summerad och du får ej stero, men det ska inte spela ngn roll under 80hz.
Eller så....
Sätter du i setupen att du inte har ngn subb och att frontarna är large, då kommer all LFE information att mixas in i frontarna. Eftersom preouten på frontkanalerna spelar samma information som frontarna så kan du spela AP subbarna på preout. Men det är en fullregister signal och du måste sätta filtret bakpå dina Ap att dela vid en bra nivå. Personligen gillar jag 60-80hz.
Givetvis så antar jag att man även kan använda högnivå på Ap. Om du inte har subb så kommer ju lfe signalen att spelas då oxå. Men personligen så tycker jag ej att det låter särskilt bra. Jag hade nog statsat på att köra recivierns filter och sen investera i ett externt!!
Hoppas att jag inte rört till det !!