IKEA Eneby högtalare.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav paa » 2018-08-28 23:17

Laila skrev:
paa skrev:Marshall har stereo på alla sina enheter, vilket ligger som ett stort plus.

Har i skrivande stund minst två Marshall-enheter som arbetar i renaste monio . . . typ. :wink:

Är det sant? Vilka modeller är det?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Laila » 2018-08-28 23:39

paa skrev:
Laila skrev:
paa skrev:Marshall har stereo på alla sina enheter, vilket ligger som ett stort plus.

Har i skrivande stund minst två Marshall-enheter som arbetar i renaste monio . . . typ. :wink:

Är det sant? Vilka modeller är det?

4501 å 6100 . . . typ. :wink:
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav paa » 2018-08-28 23:56

OK, gitarrförstärkare. :lol:
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Johan_Lindroos » 2018-08-29 10:57

Johan_Lindroos skrev:
goat76 skrev:Så du beställde för 20 dagar sen och har inte fått paketet än, helt otroligt!

Testade precis ringa för att fråga om min order men la på när den automatiska rösten sa att alla ordrar är försenade upp till 10 dagar, och att personalen inte har tillgång till att se var enskilda beställningar befinner sig.

Skumt att ett så stort och etablerat företag kan ha sådana leveransproblem på varor som finns på lager.


Ja, och sedan fick jag ett sms den 8:e augusti där det stod såhär:

----------------------------------------------------
Hej!

Vi har ny information angående din order 9879xxxx.
Ordern har fått ett nytt planerat leveransdatum
till v.34-35 på grund av fördröjning från vårt centrala lager.

Med vänlig hälsning IKEA
---------------------------


Å nu är det ju vecka 34 och jag har inte hårt nå't mer...



Lite mer Off Topic...! :wink:

Det här kom i måndags 27 augusti, jag har inte hunnit skriva än: Jag lägger in även hela rasket av det som kom sedan så jag inte ska behöva plåga er mer sedan. :wink:

------------------------------------------------------
Hej Johan Lindroos,

Din order har nu lämnat vårt lager och är på väg till Dig.

Du kommer att få ett SMS som anger var och när Du kan hämta ditt paket. Saknar Du mobilnummer skickar vi en avi med posten.

Din följesedel bifogas i detta mail.

Du kan följa Din leverans på ikea.se. Ange Ditt ordernummer: 98792xxxx

Tack för att Du handlar på IKEA!
----------------------------------------------------------


Sedan kollade jag på IKEAs hemsida:

--------------------------------------------------------------------------
Order No: 98792xxxx
Delivery Time: 2018-08-21 07:00 - 22:00

Date Status
2018-08-27 Din IKEA leverans är nu på väg från vårt lager
----------------------------------------------------------------------------


Sedan fick jag igår ett SMS:
------------------------------------------
Paket från 012 Ikea Kungens kurva finns nu hos Office Depot S:t Eriksgatan 37B. Ange XXXX. Visa leg. Bud visar bådas leg.
------------------------------------------


och Ikea:

--------------------------------------------------------------------------
Order No: 98792xxxx
Delivery Time: 2018-08-21 07:00 - 22:00

Date Status
2018-08-28 Din IKEA leverans är nu på postens utlämningsställe. Brevavin skickas till dig.
----------------------------------------------------------------------------------


Så låddan verkar ha kommit fram, men jag har inte haft tid att hämta den än. Jag tycker att det som helhet blev en dålig köpupplelvelse eftersom det var oväntat långsam leverans. Så mitt råd är väl att inte köpa på Ikeas postorder. Om man ska köpa i butik kan det vara bra att kolla lagersaldo INNAN, för där är de också DÅLIGA, t.ex. en säng så kan det fattas hälften av delarna när man är där och ska handla!!! :twisted: :twisted: Så det verkar som Ikea vill att man ska åka dit OFTA för att kunna roffa åt sig de enstaka saker som kommer in i lager, så att man då handlar ännu mer grejor av dem. Smart idé kanske!?! :roll: Så här verkar det bli alltmer med denna idé med "just-in-time"-lager. Jag är skeptisk.

Allt som allt nästan en månads leveranstid, "bra" jobbat IKEA!!!! :lol: :lol: :lol:
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav goat76 » 2018-08-29 12:37

Johan_Lindroos skrev:Så låddan verkar ha kommit fram, men jag har inte haft tid att hämta den än. Jag tycker att det som helhet blev en dålig köpupplelvelse eftersom det var oväntat långsam leverans. Så mitt råd är väl att inte köpa på Ikeas postorder. Om man ska köpa i butik kan det vara bra att kolla lagersaldo INNAN, för där är de också DÅLIGA, t.ex. en säng så kan det fattas hälften av delarna när man är där och ska handla!!! :twisted: :twisted: Så det verkar som Ikea vill att man ska åka dit OFTA för att kunna roffa åt sig de enstaka saker som kommer in i lager, så att man då handlar ännu mer grejor av dem. Smart idé kanske!?! :roll: Så här verkar det bli alltmer med denna idé med "just-in-time"-lager. Jag är skeptisk.

Allt som allt nästan en månads leveranstid, "bra" jobbat IKEA!!!! :lol: :lol: :lol:

Den som väntar på något gott... Jag fick leveransen av Eneby högtalaren igår, när de väl skickade den så gick det iallafall fort.

Imponerande ljud för de pengar den kostar. Köpte den lilla + batteriet då den ofta kommer släpas runt i olika rum.
Och på tal om olika rum, i badrummet blir basen lite väl dominerande så det är bra att man kan reglera bas och diskant på högtalaren.

NADifierad skrev:
NADifierad skrev:Funderar på att ge bort en Eneby i present.
Någon som hunnit jämföra mot tex Marshall Stanmore& Co?

Jag har inte hört hur en Marshall Stanmore låter men du kan gott köpa denna Eneby till någon utan att skämmas.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav darkg » 2018-08-29 17:16

Minns den senaste volyminställning eller startar den på någon standardnivå?
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Conny
 
Inlägg: 648
Blev medlem: 2006-09-24
Ort: Ekerö

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Conny » 2018-08-31 12:25

"Ernst" inredde med en Eneby i programmet "Sommar med Ernst" igår.

Användarvisningsbild
Conny
 
Inlägg: 648
Blev medlem: 2006-09-24
Ort: Ekerö

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Conny » 2018-08-31 12:30

darkg skrev:Minns den senaste volyminställning eller startar den på någon standardnivå?


Blir inte riktigt klok på hur den gör.
Igår så startade den på vad jag upplevde som samma volym som när jag stängde av.
Men när jag ökade lite från telefonen, så minskade Eneby volymen markant.

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Maccis » 2018-08-31 21:10

Johan_Lindroos skrev:
Johan_Lindroos skrev:
goat76 skrev:Så du beställde för 20 dagar sen och har inte fått paketet än, helt otroligt!

Testade precis ringa för att fråga om min order men la på när den automatiska rösten sa att alla ordrar är försenade upp till 10 dagar, och att personalen inte har tillgång till att se var enskilda beställningar befinner sig.

Skumt att ett så stort och etablerat företag kan ha sådana leveransproblem på varor som finns på lager.


Ja, och sedan fick jag ett sms den 8:e augusti där det stod såhär:

----------------------------------------------------
Hej!

Vi har ny information angående din order 9879xxxx.
Ordern har fått ett nytt planerat leveransdatum
till v.34-35 på grund av fördröjning från vårt centrala lager.

Med vänlig hälsning IKEA
---------------------------


Å nu är det ju vecka 34 och jag har inte hårt nå't mer...



Lite mer Off Topic...! :wink:

Det här kom i måndags 27 augusti, jag har inte hunnit skriva än: Jag lägger in även hela rasket av det som kom sedan så jag inte ska behöva plåga er mer sedan. :wink:

------------------------------------------------------
Hej Johan Lindroos,

Din order har nu lämnat vårt lager och är på väg till Dig.

Du kommer att få ett SMS som anger var och när Du kan hämta ditt paket. Saknar Du mobilnummer skickar vi en avi med posten.

Din följesedel bifogas i detta mail.

Du kan följa Din leverans på ikea.se. Ange Ditt ordernummer: 98792xxxx

Tack för att Du handlar på IKEA!
----------------------------------------------------------


Sedan kollade jag på IKEAs hemsida:

--------------------------------------------------------------------------
Order No: 98792xxxx
Delivery Time: 2018-08-21 07:00 - 22:00

Date Status
2018-08-27 Din IKEA leverans är nu på väg från vårt lager
----------------------------------------------------------------------------


Sedan fick jag igår ett SMS:
------------------------------------------
Paket från 012 Ikea Kungens kurva finns nu hos Office Depot S:t Eriksgatan 37B. Ange XXXX. Visa leg. Bud visar bådas leg.
------------------------------------------


och Ikea:

--------------------------------------------------------------------------
Order No: 98792xxxx
Delivery Time: 2018-08-21 07:00 - 22:00

Date Status
2018-08-28 Din IKEA leverans är nu på postens utlämningsställe. Brevavin skickas till dig.
----------------------------------------------------------------------------------


Så låddan verkar ha kommit fram, men jag har inte haft tid att hämta den än. Jag tycker att det som helhet blev en dålig köpupplelvelse eftersom det var oväntat långsam leverans. Så mitt råd är väl att inte köpa på Ikeas postorder. Om man ska köpa i butik kan det vara bra att kolla lagersaldo INNAN, för där är de också DÅLIGA, t.ex. en säng så kan det fattas hälften av delarna när man är där och ska handla!!! :twisted: :twisted: Så det verkar som Ikea vill att man ska åka dit OFTA för att kunna roffa åt sig de enstaka saker som kommer in i lager, så att man då handlar ännu mer grejor av dem. Smart idé kanske!?! :roll: Så här verkar det bli alltmer med denna idé med "just-in-time"-lager. Jag är skeptisk.

Allt som allt nästan en månads leveranstid, "bra" jobbat IKEA!!!! :lol: :lol: :lol:



Har Sune från GränsByggden blitt lagercef på IKEA??
:lol: :lol:
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7308
Blev medlem: 2007-10-28

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Kalejdokom » 2018-09-05 22:38

Kanske dags att lämna Ikea och köpa ett par OD11, som just nu reas med 20% på Hifi-kit. Gäller t.o.m. 12/9.

Användarvisningsbild
zorro
 
Inlägg: 933
Blev medlem: 2003-06-18
Ort: Täby

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav zorro » 2018-09-06 11:04

Gäller rean i fysisk butik då eller? För på webben är det fullpris som verkar gälla.
//mvh Johan

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav goat76 » 2018-09-06 11:28

Om du bläddrar ner lite på deras hemsida så ser du 20%.
Förstår dock inte varför ett par högtalare för 12000kr skulle vara ett alternativ till en högtalare för 499kr?

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav paa » 2018-09-06 12:29

Det verka väldigt OT, faktiskt.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7308
Blev medlem: 2007-10-28

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Kalejdokom » 2018-09-06 13:34

Förlåt OT, men OD11 har varit uppe tidigare i tråden - och jag ville bara tipsa; det är ju en ganska bra REA om man hade tankarna åt det hållet. Inte direkt menat som jämförelse med Eneby, men det har ju även diskuterats om monobegränsningen så jag tyckte att det kunde vara intressant.

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Beakungen » 2018-09-06 22:15

Någon som gett sig på att modda ännu? Jag har fått hem eneby 20 och även om den inte alls låter illa så känns den rätt mkt sämre än 30?!

Lite boomig som i basen. Sen är det klart att det blir spel mot ett mål om man jämför med andra högtalare i den prisklassen ja även uppåt 1500. Men så är ju eneby 20 rätt mkt större också :)


Jämför jag med audio pro t3 som också är batteridriven så upplevs nog eneby något klarare och lite fetare i basen på rimlig volym. Men så fort volymen åker upp så är t3an en hel del bättre :)

Användarvisningsbild
BPM
 
Inlägg: 2178
Blev medlem: 2012-12-09
Ort: Kalmar

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav BPM » 2018-09-22 15:03

Någon som gjort allvar av moddningsplanerna? Blir en sväng till Ikea imorgon och måste erkänna att jag blivit jäkligt sugen på att ha med mig en Eneby 30 hem.. Via 3.5mm ingången kan den dubbla som tv-högtalare..men undrar: Finns någon app eller fjärr till denna? Tv:ns lågnivåutgång är ju fullt blås i hela tiden så vore lite synd om man behöver lyfta arslet varje gång man vill höja eller sänka volymen..
Verkar ju vara prisvärd den här, och jämfört med korvarna som finns för samma pengar är den ju snygg så klockorna stannar..
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
gopnik
 
Inlägg: 1614
Blev medlem: 2016-09-30

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav gopnik » 2018-09-22 16:14

Har din TV ingen hörlursutgång? Det är en smidig lösning i så fall. Brukar sitta på sidan, men med en vinklad kontakt stör det inte så mycket.
Kebab-Träume in der Mauerstadt
Türk-Kültür hinter Stacheldraht
*inaktiv*

Användarvisningsbild
BPM
 
Inlägg: 2178
Blev medlem: 2012-12-09
Ort: Kalmar

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav BPM » 2018-09-23 21:06

Blev en Eneby 30 idag..och måste säga att för pengarna är den inte dum alls och väldigt snygg. Kan spela otippat starkt och med en melodisk bas men såklart lämnar upplösning och klangbalans rätt mycket att önska. Jämfört med en polares JBL-korv för mer pengar är den dock överlägsen och den ljudlägger rummet behagligt när jag vill lyssna på radio eller Spotify i bakgrunden.
Det tänkta användningsområdet med att låta den dubbla som tv-högtalare ger jag upp dock.. När en 3.5mm sladd är ansluten så bryts möjligheten till ljud via bluetooth så när man vill köra lite Spotify måste man dra ut sladden.. Känns inte tillräckligt användarvänligt, så den får agera trådlös högtalare för vardagslyssningen.
Ljud per krona är mycket bra. Perfekt till att smidigt sitta och hitta nya artister att spela i den större anläggningen.
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Zeeall » 2018-09-26 23:07

Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!

https://www.hogtalare.audio/

Pris: ingen aning då dom inte säljs än. :P
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav petersteindl » 2018-09-26 23:11

Zeeall skrev:Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!

https://www.hogtalare.audio/

Pris: ingen aning då dom inte säljs än. :P


:) :lol: :) kul.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Bill50x » 2018-09-27 08:15

petersteindl skrev:
Zeeall skrev:Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!

https://www.hogtalare.audio/

Pris: ingen aning då dom inte säljs än. :P


:) :lol: :) kul.

Men vilken fruktansvärt jobbig webbsida :evil:

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav paa » 2018-09-27 08:32

Zeeall skrev:Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!

https://www.hogtalare.audio/

Pris: ingen aning då dom inte säljs än. :P

Det ser ju ut att vara samma konfiguration som AudioPro och Marshall och en massa andra, med en bashögtalare och två diskanter som matas i stereo.
Det fanns väl samma lösning på 70-talets "bergsprängare" som även hade en knapp märkt t.ex hyperstereo, som mer eller mindre lyckat breddade den relativt lilla stereoeffekt man får med en sådan liten enhet.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Zeeall » 2018-09-28 13:42

paa skrev:
Zeeall skrev:Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!

https://www.hogtalare.audio/

Pris: ingen aning då dom inte säljs än. :P

Det ser ju ut att vara samma konfiguration som AudioPro och Marshall och en massa andra, med en bashögtalare och två diskanter som matas i stereo.
Det fanns väl samma lösning på 70-talets "bergsprängare" som även hade en knapp märkt t.ex hyperstereo, som mer eller mindre lyckat breddade den relativt lilla stereoeffekt man får med en sådan liten enhet.


Om man kör en enhet bara. Enligt hemsidan kan man köra två i stereo.

"Single unit stereo, dual unit stereo"
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Thomas_A » 2018-09-28 21:11

OT: Ang bergsprängare jag minns denna klassiker från en sommar och vilket ljud det var... frågan är om minnet sviker eller om den imponerar fortfarande?

Bild
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Zeeall » 2018-09-28 22:14

Thomas_A skrev:OT: Ang bergsprängare jag minns denna klassiker från en sommar och vilket ljud det var... frågan är om minnet sviker eller om den imponerar fortfarande?

[ Bild ]


Hörde en sådan för inte allt för länge sedan. Hade förvisso ett par innanför rocken (som sig bör när en sådan tingest är i närheten) men inte fan lät det dåligt!

Samma ägare har nu bytt till en JBL Charge 3 och den låter nästan lika bra. Så på den fronten så har schysst ljud blivit betydligt mindre.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav Thomas_A » 2018-09-28 22:36

Zeeall skrev:
Thomas_A skrev:OT: Ang bergsprängare jag minns denna klassiker från en sommar och vilket ljud det var... frågan är om minnet sviker eller om den imponerar fortfarande?

[ Bild ]


Hörde en sådan för inte allt för länge sedan. Hade förvisso ett par innanför rocken (som sig bör när en sådan tingest är i närheten) men inte fan lät det dåligt!

Samma ägare har nu bytt till en JBL Charge 3 och den låter nästan lika bra. Så på den fronten så har schysst ljud blivit betydligt mindre.


Min fråga är eg relaterad till vilken nivå man måste upp i för moderna blåtands-ministereo för att prestera som Boomblastern. Läste någonstans att "nya" JVC Boomblaster tyvärr inte alls är samma klass som den en gång var när den kom ut. Läste att modellerna kom som följer: B90.B99,DP100,DP200,NB1,NB10,NB20,NB50,NB70,NB90. De tre senaste modellerna NB50-90 verkar vara mycket bleka i jämförelse med de gamla.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
BPM
 
Inlägg: 2178
Blev medlem: 2012-12-09
Ort: Kalmar

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav BPM » 2018-10-04 19:41

Sitter nu och lyssnar till den remastrade Tour de France på Spotify över Eneby 30.. Spelar på rumsfyllande nivå och njuter storligen av musiken.. Fantastiskt vad man får för 900:-...
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav paa » 2018-10-25 13:53

Nu finns en stor artikel, även med mätningar, på båda Eneby-högtalarna i senaste MoLT.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav darkg » 2018-10-25 15:24

Bra där MoLT! Och tack för informationen paa. Kanske ska man prenumerera snart igen.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: IKEA Eneby högtalare.

Inläggav genstruktur » 2018-10-25 16:01

paa skrev:Nu finns en stor artikel, även med mätningar, på båda Eneby-högtalarna i senaste MoLT.


Spännande! Kanske ligger på hallmattan när man kommer hem då 8)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Tompa89 och 15 gäster