Moderator: Redaktörer
niclas_f skrev:Jättefint!
Var köper du ädelträbitar? Har funderat på att uppgradera en förstärkare.
niclas_f skrev:Bra tips om teakplank på Biltema. Där ska jag titta förbi och se om det är något som är intressant.
EmuMannen skrev:Ibland tänker jag att jag kanske överarbetar saker och ting. Sen tänker jag att för mig är det hela iden med DIY...
NADifierad skrev:Supersnyggt !
Kurben skrev:De blev supersnygga! Otroligt hantverk.
Men en sak jag undrar över är hur blir störkänsligheten då inget är skärmat? Har du aldrig fått problem med detta? Jag brukar alltid få dessa problem när jag har lågnivå elektronik oskärmat. Kanske min miljö är sämre med mer elektronik?
Nattlorden skrev:om du skall ha dem stackade så hade du väl kunnat satt kontakter mellan dem snarare än på baksidan.
RogerGustavsson skrev:Kan du inte berätta vad du har i lådan? Ser ju innanmätet men vad gör de olika kretskorten?
EmuMannen skrev:Så är äntligen det aktiva filtret klart! Först kalibrerade jag samtliga utgångar till 1.228 Vrms, sen kalibrerade jag VU-mätarna att visa 0/100% för 1.228 Vrms och till sist ökade jag LF med 1.5 dB för att kompensera den lägre känsligheten på mina baselement. Allt verkar fungera perfekt och jag är glatt överraskad över hur bra PPM-funktionen fungerar. För tillfället får en Kenwood Basic C2 fungera som försteg tills dess jag byggt klart mitt DIY-försteg. Nu är det äntligen dags att bygga nya högtalare!
Ps. Utrymmet till höger (i bild) om delningsfiltret är vigt för LT om så behövs.
RogerGustavsson skrev:Är det ett egendesignat delningsfilter?
Eri skrev:Fina byggen du har gjort. Förstklassigt hantverk. Sånt gillar jag.
EmuMannen skrev:Ps. Är det någon i Stockholmsområdet som har en 100uF 50V konding som de kan tänka sig att skiljas från ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster